| jm, Rynek Kolejowy ⚫ 23.11.2015 ⚫
199
PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica podpisały 1 lipca list intencyjny w sprawie uruchomienia produkcji wagonów. W ramach tej współpracy Greenbrier dostarczy niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej.
Po stronie PKP CargoTabor, spółki z Grupy PKP Cargo, będzie m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Umowa jeszcze w tym roku
O postęp przygotowań zapytaliśmy członka zarządu spółki PKP Cargo ds. operacyjnych Wojciecha Derdę. – W przyjętej przez zarząd nowej strategii grupy zapisano pozyskanie nowego taboru, ale nie wskazano jednoznacznie źródła – zaznacza Derda. Dlatego produkcja wagonów przez PKP Cargo nie jest jeszcze przesądzona. Ale jest to praktycznie pewne.
Jak informuje Wojciech Derda, rozmowy z Greenbrierem na temat ostatecznego kształtu umowy są już bardzo zaawansowane. – Liczę na zakończenie negocjacji przed końcem roku – przyznał. Potem trzeba będzie jeszcze pozyskać zgody organów korporacyjnych obu przedsiębiorstw, dlatego nie należy spodziewać się rychłego rozpoczęcia produkcji.
Nawet 1000 wagonów rocznie
Szczegóły planów PKP Cargo przedstawił Witold Bawor, członek zarządu spółki PKP Cargo Tabor podczas Kongresu Kolejowego w Katowicach. Jak podkreślił, za własną produkcją przemawiają dwa czynniki – rosnący wiek węglarek PKP Cargo oraz podpisany przed debiutem giełdowym Pakt Gwarancji Pracowniczych. Jego zapisy utrudniają spółce zwalnianie pracowników, dlatego musi ona zagospodarować wolne zasoby pracowników.
Jak wyjaśnił Bawor, już od siedmiu lat spółka wykonuje we własnym zapleczu naprawy poziomu P4 wagonów, potem zdobyła kompetencje do wykonania napraw P5. Budowa nowych wagonów to ostatni krok, który można wykonać. – Decyzja nie została jeszcze podjęta, ale jesteśmy mocno zaangażowani w ten projekt i myślę, że nam się to uda – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Bawor. – To jest nie tyle problem techniczny, co prawny i organizacyjny – dodał.
Ostrożne założenia zakładają budowę przez PKP Cargo Tabor w Szczecinie 500 wagonów rocznie. Jednak zdaniem Witolda Bawora, spółka może zwiększyć produkcję do 750, a nawet do 1000 wagonów rocznie.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
229
Fotorelacje Zakończyliśmy kolejny etap uzbrajania stanowiska poligonowego ratownictwa kolejowego - poinformowała Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej. Składa się on m. in. z członu EN57.
Virgin Atlantic polubiły tatuaże. Przewoźnik łagodzi zasady
577
Pasażer Linie lotnicze Virgin Atlantic zdecydowały się złagodzić swoją politykę dotyczącą pracowników eksponujących tatuaże. Brytyjski przewoźnik może w ten sposób rozpocząć znaczącą zmianę w branży, w której od dawna obowiązywały ścisłe wytyczne dotyczące wyglądu oraz umundurowania członków personelu pokładowego.
Ważny węzeł przesiadkowy we Wrocławiu przejdzie modernizację
767
Zintegrowany transport W sobotę, 4 czerwca, rusza remont nawierzchni węzła przesiadkowego na rondzie Reagana we Wrocławiu. Prace dotyczą peronów 1 oraz 2. Swoje trasy zmieni z tego powodu pięć linii tramwajowych oraz dwanaście autobusowych. Prace potrwają 3 tygodnie. Modernizacja jest niezbędna, bo błąd we wcześniejszych pracach popełnił podwykonawca.
Pionki Zachodnie po raz trzeci
338
Infrastruktura PKP SA rozpisały nowy przetarg na przebudowę dworca Pionki Zachodnie przy linii nr 26 Łuków – Radom. Prace potrwają około roku. Równolegle trwa przetarg na przebudowę dworca Pionki.
LOT. Chorwacja sukcesem, Grecja schodzi na drugi plan
2,5k
Pasażer W poprzednim sezonie PLL LOT zaplanował rozbudowaną siatkę połączeń wakacyjnych do Chorwacji i Grecji. Chorwacja zdecydowanie się narodowemu przewoźnikowi udała – w tym roku oferowanie jest jeszcze większe, ale Grecję LOT odpuścił. Dlaczego tak się stało?
Biletomaty Mennicy: Za bilet komunikacji miejskiej zbliżeniowym blikiem
320
Zintegrowany transport Od maja pasażerowie komunikacji miejskiej we Wrocławiu, w Bydgoszczy, Gdańsku oraz w Łodzi mogą zapłacić za bilet blikiem zbliżeniowym. Tak opcja jest dostępna w kasownikach działających w ramach Open Payment System oraz
w tradycyjnych biletomatach. W Warszawie, dzięki rozwiązaniu Mennicy Polskiej, płatność BLIKIEM zrealizujemy w automatach stacjonarnych oraz mobilnych, zainstalowanych w autobusach i tramwajach. We wszystkich wskazanych lokalizacjach rozpoczęto również akceptację transakcji kartami Diners/Discovery.
LOT: Wkrótce retrofit kabin Dreamlinerów
5,8k
Infrastruktura – Zmiana konfiguracji kabiny w klasie biznes oraz nowy system rozrywki pokładowej – to najważniejsze nowości, które LOT chce wprowadzić we wnętrzach swoich Dreamlinerów. Trwają analizy optymalnego zakresu zmian. Pierwszy Boeing 787 po odświeżeniu ma być dostępny dla pasażerów w 2024 roku.
Ryjek wraca na Maltankę
1,5k
Tabor i technika Jak informuje MPK Poznań, „ryjek”, czyli 90-letni wagon motorowy MBxc1-41 wraca na tory poznańskiej Maltanki. Na przejażdżkę nim będzie można się wybrać już w najbliższy weekend, 4 i 5 czerwca. Właśnie odbyła się ponowna prezentacja tego wagonu.
Torowa rewolucja w Szczecinie. Kolejny etap prac
689
Zintegrowany transport Roboty drogowo-torowe, kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe, teletechniczne, elektryczne – to wszystko dzieje się na jednym z największych w Szczecinie placów budowy. I chociaż niespodzianek pod ziemią wciąż nie brakuje, przebudowa ulicy Kolumba trwa, a od 3 czerwca wprowadzone będą kolejne zmiany.
LOT poleciał do Kairu. Przyczółek w Afryce?
1,1k
Tabor i technika Ostatniego dnia maja wystartował pierwszy samolot PLL LOT do Kairu. Stolica Egiptu ma szansę stać się przyczółkiem LOT w Afryce i przyciągnąć nie tylko turystów. Wojna w Ukrainie sprawia, że rośnie zainteresowanie obu państw współpracą gospodarczą zwłaszcza w zakresie importu gazu oraz eksportu produktów spożywczych.
jm, Rynek Kolejowy - Redaktor naczelny portalu Rynek Kolejowy
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >