NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie

| Witold Urbanowicz 13.11.2019 11

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie
fot. PKN Orlen
PKN Orlen notuje wzrost zapotrzebowania na olej napędowy, co oznacza konieczność większego jego importu m.in. z litewskich Możejek. Spółka w większym stopniu zamierza wykorzystać kolej. – Inwestycje kolejowe są bardzo ważne dla nas, ale i dla bezpieczeństwa energetycznego Polski – wskazuje Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. rozwoju, który uczestniczy w IX Kongresie Kolejowym.
PKN Orlen podkreśla rosnącą rolę kolei w swojej działalności. – Inwestycje kolejowe są bardzo ważne dla nas, ale i dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. Rząd dosyć skutecznie zlikwidował szarą strefę. To spowodowało, że potrzebujemy więcej oleju napędowego w Polsce, tylko w PKN Orlen sprzedaż wzrosła o 45%. Wcześniej olej napędowy trafiał do Polski drogą morską, a w ostatnim czasie bardzo mocno zmieniliśmy kierunek działań na rzecz kolei – mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. rozwoju.

Aby sprostać zapotrzebowaniu Orlen korzysta z możliwości, jakie daje rafineria w Możejkach. – Jesteśmy zmuszeni i chcemy importować olej napędowy także z rafinerii w Możejkach. To największa firma na Litwie, największy płatnik podatków w tym kraju. Spółka osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. To także jedyna rafineria w krajach bałtyckich, która przerabia ropę naftową i dostarcza paliwo do sąsiednich krajów – mówi Leszczyński. Orlen prowadzi kolejne inwestycje związane z rozwojem litewskiej rafinerii. – Dzięki nowym instalacjom do produkcji polipropylenu rafineria Możejki przestała być zakładem, które produkuje tylko paliwa, ale też wytwarza produkty petrochemiczne. To trampolina do dalszego rozwoju – wskazuje Zbigniew Leszczyński.

Dużo uwagi podczas Kongresu Kolejowego poświęcano współpracy kolejowej z Litwą. Również Orlen korzysta z pierwszych jej owoców. – Współpraca między rządami jest dobra. Świadczy o tym odbudowa torów na trasie Renge – Możejki. Dzięki temu czas dostaw jest krótszy, a koszty mniejsze – podkreśla przedstawiciel PKN Orlen. – Wykorzystujemy m.in. Mockavę jako punkt przeładunkowy z szerokich torów. Wykorzystujemy też Sokółkę – dodaje Leszczyński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Możejki (6)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Możejki (6)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5