Partnerzy serwisu:
Biznes

Litwa chce uniknąć kary za demontaż linii do rafinerii Orlenu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Delfi/Emigrados

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Litwa chce uniknąć kary za demontaż linii do rafinerii Orlenu
Fot. Algirdas, CC-BY-SA 3.0
Niebawem do Komisji Europejskiej wpłynie odwołanie litewskiego rządu w sprawie kary, która została nałożona za demontaż torów prowadzących na Łotwę. Linia pełniła ważną rolę w działalności Orlenu. Litwini chcą odbudować linię w ciągu dwóch lat. Jeśli nie uda się anulować kary, to liczą przynajmniej na częściowe jej zmniejszenie.

Za rozbiórkę torów, którymi Orlen transportował swoje produkty na Łotwę, Komisja Europejska nałożyła karę na rząd Litwy w wysokości 28 mln euro. Demontaż trasy z Możejek na Łotwę, o długości blisko 20 km, nastąpił w 2008 roku. Zmusiło to koncern do korzystania z dłuższej, nierentownej trasy. Jeszcze w tym samym roku PKN Orlen złożył skargę na działalność litewskiego rządu w Komisji Europejskiej. Grzywna została nałożona dopiero w październiku tego roku. Wcześniej trwały też negocjacje Orlenu z przedstawicielami litewskiego rządu, ale zakończyły się fiaskiem.

Według Komisji Europejskiej Litwa, demontując tory, naruszyła zasady ochrony konkurencji, uniemożliwiając dużemu klientowi Kolei Litewskich korzystanie z usług innego przewoźnika. W swojej decyzji Komisja nie tylko nałożyła na koleje litewskie grzywnę, nakazała im też zaprzestać naruszenia i powstrzymać się od podejmowania wszelkich działań mających identyczny lub podobny cel lub skutek.

Z informacji opublikowanych przez litewskie media wynika, że tory z Możejek do łotewskiej miejscowości Renge zostaną odbudowane w 2019 roku. Dlatego też litewski rząd liczy na obniżenie lub całkowite anulowanie kary. Odpowiednie dyspozycje w tej sprawie zostały już wydane przedstawicielom Kolei Litewskich, które mają formalnie wystąpić z odwołaniem.

PKN Orlen jest właścicielem stu procent akcji spółki Orlen Lietuva. Płocki koncern od czasu przejęcia rafinerii wydał kilkanaście mld zł na inwestycje w litewską spółkę.

Decyzją litewskiego rządu, Koleje Litewskie zajmą się odbudową linii, począwszy od projektu. Wartość inwestycji jest w tej chwili szacowana na 20 mln euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie

Biznes

Orlen chce wynająć setkę cystern

Tabor i technika

Orlen chce wynająć setkę cystern

Jakub Madrjas 16 czerwca 2017

Bliżej przejęcia spółek Orlenu przez PKP Cargo

Biznes

Bliżej przejęcia spółek Orlenu przez PKP Cargo

lk, Rynek Kolejowy 22 marca 2016

Zobacz również:

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie

Biznes

Orlen chce wynająć setkę cystern

Tabor i technika

Orlen chce wynająć setkę cystern

Jakub Madrjas 16 czerwca 2017

Bliżej przejęcia spółek Orlenu przez PKP Cargo

Biznes

Bliżej przejęcia spółek Orlenu przez PKP Cargo

lk, Rynek Kolejowy 22 marca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5