Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała niezbędne do elektryfikacji linii PKM pozwolenia na budowę.
Jak informuje spółka, to kolejny duży krok w kierunku realizacji
projektu elektryfikacji linii. – Jeszcze w tym roku planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę prac, których rozpoczęcie przewidujemy w 2021 r., a zakończenie w 2023 roku – informuje spółka.
Zaprezentowano też nową wizualizację nowego, dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga, jaki – przy okazji elektryfikacji –
powstanie pomiędzy przystankami Gdańsk Matarnia i Gdańsk Port Lotniczy. Więcej na temat elektryfikacji linii i nowego przystanku
można przeczytać tutaj.
Warto przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia – Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie – do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201. Elektryfikacja samej linii PKM, bez tworzącej z nią wspólną sieć linii 201 byłaby bezcelowa, bo trakcja elektryczna kończyłaby się „ślepo” w Rębiechowie. Dlatego obecnie, kiedy PKP PLK taki projekt przygotowują wspólnie zelektryfikowane zostaną w tym samym czasie obie linie strategiczne dla transportu kolejowego w regionie.