NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PiS chwali Grabarczyka

| mj, Rynek Infrastruktury 19.11.2011 81

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-11-19 11:03:50 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepiej na to stanowisko wsadzić żółtodzioba aby potem mieć powody do krytyki.
Kolej w naszym kraju jest skazana na zagładę oprócz kilka linii, którymi zarządzać będą w niedługim czasie chyba obcokrajowcy.
2011-11-19 11:39:35 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
sczyt lizusostwa - złożyć wniosek o odwołanie a po odwołaniu chwalić odwołanego
2011-11-19 11:41:19 Autor: kibic
---.adsl.inetia.pl
ja pierdziu, świat się chyba wali jak pis cosik pochwalił a już dobre słowo o p.Grabarczyku to chyba szczyt kurtuazji...
2011-11-19 12:07:36 Autor: Ante Reco
---.warszawa.vectranet.pl
@fastcracker

Nic dodać, nic ująć :) Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma ;)
2011-11-19 12:11:52 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cyt. „Wiadomo, że infrastruktura to dziedzina narażona na bardzo silny lobbing, więc Nowak, musi być przygotowany na naciski i posiadać zdolność oceny tego, które z nich są uzasadnione, a które są forsowaniem określonych interesów – tłumaczył Tchórzewski, dodając, że poprzednik Nowaka, Cezary Grabarczyk nauczył się, jak działają projekty infrastrukturalne.”

Grabarczyk raczej był przykładem tego jak decyzje kierunkowe były podejmowane jako funkcja forsowania określonych interesów – konkretnie łódzkich interesów , niż jako dobór optymalnych rozwiązań dla innych „poza – łódzkich” ośrodków metropolitalnych, regionalnych

Co ten Tchórzewskie w ogóle wygaduje. ???
Czy on jest PiŚnięty???

Jarosław powinien wywalić go , jak Zioberka , za opowiadanie takich dyrdymałów i szkodzenie wizerunkowi Partii . Chwalić Grabarza, który był właśnie zaprzeczeniem standardów, o których mówi sam Tchórzewski .
Ale to nie mój problem, bo z Kaczystami nie sympatyzuję.




Grabarczyk właśnie nic innego przez 4 lata nie uczynił prócz lobbingu na rzecz rodzinnej Łodzi, a on Grabarzowi przypisuje zdolność oceny projektów uzasadnionych od będący – li- tylko pochodną określonych interesów. On jest wręcz akademickim przykładem niezdrowego lobbingu na rzecz własnego miasta i blokady inwestycji konkurencyjnych wobec łódzkich .
2011-11-19 12:40:35 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Kolejarz nie bredz. Cale Podkarpacie ma budowane od klamki do klamki A4. Problem jest inny. Niekoniecznie wynikajacy z Lodziocentryzmu.
Ygrek byl proba zaczarowania-nie wyszlo i chyba nie wyjdzie. Tez wolalbym wiecej prac zachowawczych.Lodz ma swoje zdewastowane srodmiescie, ktore potrzebuje renowacji bez bajania o Nowym Centrum na bazie nowego dworca. Boje sie ze przy kaletowce jako docelowym modelu Wawa-Wroc, tunel okaze sie mniej przydatny, a calosc przy lepszej organizacji spelniala by swoja role. Natomiast Ygrek byl dobrym pomyslem i nie zamierzam tutaj kopac Lodzi. Bylby dobrym dopalaczem dla tego miasta ale w twoim uproszczonym widzeniu swiata poprzez rechot z lodzkich bezrobotnych. Tutaj istnial by mechanizm bardziej zlozony bazujacy na wzajemnych przeplywach ludzi i kapitalu.
Co do drog to na dlugo przed Grabarczykiem zaprojektowano krzyzowanie sie tam autostrad, nadszedl czas ich polaczenia i zespolenia.
2011-11-19 15:21:20 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
Ĺťółtodziub na stanowisku ministra infrastruktury to jedna z największych obaw jaki budzi nowy rząd. Szkoda... tylu wartościowych ludzi mogłoby zasiąść na jego miejscu, z wiedzą i doświadczeniem. To tak jakby mnie teraz dać na ministra zdrowia... a wiem o tym tyle, co byłem kilka razy u lekarza w życiu.
2011-11-19 15:57:58 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ \"Cezary Grabarczyk, w dwóch ostatnich latach piastowania stanowiska ministra infrastruktury, zaczął kierować resortem, widać było, że włożył wiele wysiłku w to, żeby zdobyć wiedzę...\" i dalej \"...infrastruktura to dziedzina narażona na bardzo silny lobbing,\"
Jedni zdobywali w MI wiedzę, inni nauczyli się (jak widać) lobbować to jednak nie wszystko poszło na marne.
2011-11-19 18:34:59 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Adam Z
Cyt. „Natomiast Ygrek byl dobrym pomyslem i nie zamierzam tutaj kopac Lodzi. Bylby dobrym dopalaczem dla tego miasta ale w twoim uproszczonym widzeniu swiata poprzez rechot z lodzkich bezrobotnych.”

No widzisz a wątku http://www.rynek-kolejowy.pl/28760/Malinowski_Nie_ma_co_obrazac_sie_na_rynek.htm
toczę bój z jakimiś mikolstwem od IR, którzy odmawiają Częstochowie , Kielcom, Radomiowi i łódzkiej dzielnicy Koluszki dopalacza w formie bezwzględnej korytarzowości dla segmentu ekonomicznego IR/TLK

To jest dopiero uproszczone postrzeganie świata.

Taki kibelek IR po eksterytorialnej koncepcji gierkowskiej Wrocław – Warszawa z pominięciem linii kalskiej - Kalisza i Łodzi.

Miodzio.
:D :D :D :D


A Ty tu o jakiś kosmodromach KDP 350 km/h i tunelach łódzkich.


Cyt. „Co do drog to na dlugo przed Grabarczykiem zaprojektowano krzyzowanie sie tam autostrad, nadszedl czas ich polaczenia i zespolenia.”



I dlatego była „Inicjatywa A2 przez Łódź” i wichrowanie S8. Takie oczywiste plany.


Cyt.”Lodz ma swoje zdewastowane srodmiescie, ktore potrzebuje renowacji bez bajania o Nowym Centrum na bazie nowego dworca. Boje sie ze przy kaletowce jako docelowym modelu Wawa-Wroc, tunel okaze sie mniej przydatny, a calosc przy lepszej organizacji spelniala by swoja role.”

I warunkiem koniecznym do uzyskania szybkiego, już nie-protezowego połączenia Wrocławia z Warszawą musi być rewitalizacja centrum Łodzi. Sorry, ale Wrocław czekał już od 1945 r. i kolejnych 66 lat czekał nie będzie tylko dlatego, że Łódź chce sobie przy okazji zrewitalizować centrum.

I tak Kaletówka - jeżeli ta sprawa w ogóle zostanie podjęta na poważnie to kwestia 5 lat co najmniej , a Robert zaraz huknie, że 10 lat - co najmniej. W takim razie realność Y ka tym bardziej wątpliwa nawet w perspektywie 2-3 dekad , o ile w ogóle.

Cyt. „Ygrek byl proba zaczarowania-nie wyszlo i chyba nie wyjdzie. Tez wolalbym wiecej prac zachowawczych”

I była do tego okazja w 2008 r. Grabarczyk nie wdrożył rewitalizacji linii konwencjonalnej 14 & co Łódź- Ostrów Wlkp.- Wrocław za 550 mln. Pretekst do tego był EURO 2012. Warszawa- Wrocław czas 4 h . Nikt by nie zarzucał niezdrowego łódzkiego lobbingu. W końcu co by było dziwnego w remoncie zwykłej linii konwencjonalnej łączącej czwarte miasto w Polsce ze stolicą- pierwszym miastem poprzez trzecie miasto w Polsce w kwocie 550 mln czy może nawet wyższej.

Wolał wydawać pieniądze na planowanie i studia wykonalności KDP Y ka, łódzkich tuneli i odginać linię Poznań- Warszawa pod Łódź zamiast skupić się na naturalnym ciągu konwencjonalnym Wrocław- Warszawa .

Cóż chytry 2 razy traci. Bo nie będzie, ani tego, ani tego.

2011-11-19 18:46:06 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
Kolejarz 65
Ta, tylko teraz pytanie, czy nowy minister wraz z Masselem nie będą lobbować głównie za projektami dotyczącymi Trójmiasta, bo np. Nowak wspominając o kolei powiedział tylko, że pod koniec jego kadencji czas jazdy miedzy Warszawą a Gdańskiem będzie wynosił 2h 20 minut. Choć w obecnej sytuacji A co z resztą? Tego nie wiadomo, a powinno się dbać o całokształt. Tak to np. remont trasy Toruń - Bydgoszcz ma się opóźnić i czas jazdy się jeszcze trochę wydłuży. wiedenka się sypie ,zwłaszcza od Częstochowy do Piotrkowa, na odcinku Kraków - Katowice EC Wawel będzie miał magiczny czas jazdy wynoszący równe 2h i to bez postoju. Inne również około 2 h będą jechały. to sobie ładnie kibice na Euro do Wrocka i Poznania pojadą. Iława - Toruń tor nr 2 i Toruń - Inowrocław leży. Dobudowa 2 toru na odcinku Wejherowo - Słupsk przynajmniej leży, Poznań - Krzyż się sypie, Zgierz - Łowicz miała być odtworzona, a na razie jest spieprzona, bo jest mnóstwo zwolnień na mostach i przepustach i niektórych przejazdach. Czy zostaną usunięte? Wiele innych linii jest opłakanym stanie. Czy coś się z nimi będzie robiło? pozdrawiam.
2011-11-19 21:39:25 Autor:
---.play-internet.pl
„Inicjatywa A2 przez Łódź
2011-11-19 21:40:32 Autor:
---.play-internet.pl
@Kolejarz 65, \"I dlatego była „Inicjatywa A2 przez Łódź” i wichrowanie S8. Takie oczywiste plany\".

I po co takie głupoty pisać.
„Inicjatywa A2 przez Łódź” nigdy nie było takiej inicjatywy. A2 w okolicach Łodzi planowana była co najmniej w latach 80.
Co do wichrowania, też bzdury piszesz. Nigdy po 1993r. nie było planów budowy A8/S8 przez Bełchatów, tylko był w wariancie łódzkim. Wynika to po prostu z potoków ruchu.
2011-11-19 21:41:33 Autor: mbg
---.134.163.3
Tak - a wcześniej PiS był pierwszy do krytykowania Grabarczyka... Mimo że za PiSem nie jestem to Grabarza nie znoszę
2011-11-20 08:53:20 Autor: emeryt
---.idd.net.pl
Mieszkam przy E-65 roboty trwają .Ale chyba i prokurator będzie też miał robotę.Z usłyszanych rozmów wychodzi brak nadzoru nad odzyskanymi materiałami manko w szynach he he o tłuczniu rozwożonym po okolicy nie wspomnę podkładów betonowych nikt nie chce Wspomniane szyny przeleżały około25 lat były szlifowane ,na liniach drugorzędnych wytrzymałyby jeszcze ze 40 lat .Z tego co wiem tnie się na wymiar i do ,,żyda,,czyli do hut w Niemczech PIC-owcom za cholerę nie wierzę najpierw plują potem chwalą ,na prochach?
2011-11-20 13:11:56 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@Kolejarz 65
\'\'I warunkiem koniecznym do uzyskania szybkiego, już nie-protezowego połączenia Wrocławia z Warszawą musi być rewitalizacja centrum Łodzi. Sorry, ale Wrocław czekał już od 1945 r. i kolejnych 66 lat czekał nie będzie tylko dlatego, że Łódź chce sobie przy okazji zrewitalizować centrum.\'\'
Zle zrozumiales. Chodzi o to ze jesli Ygrek nie wyszedl by czysto biznesowo to nalezy zaliczyc go do inwestycji o szerokich pozytywnych wplywach, rowniez jako stymulatora ekonomicznego dla podupadlych regionow. I nie chodzi tu o zwykly przeplyw bezrobotnych bo do tego byc moze tansza jest opcja 1h z Bombami.
Co do rewitalizacji centrum Lodzi to trzeba tego chciec, na razie ludzie w Polsce wynosza sie na wiochy podmiejskie. Natomiast Ygrek bylby dla Lodzi ekonomicznym stymulatorem, ale dla Lodzi, niekoniecznie dla jej srodmiescia bo to ma byc dublowane przez fantazyjne koncepcje Nowego Centrum wokol nowego dworca.
Wiec na jedna zniste wyjdzie.
2011-11-20 13:36:23 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@emeryt
\'\'.Z usłyszanych rozmów wychodzi brak nadzoru nad odzyskanymi materiałami manko w szynach he he o tłuczniu rozwożonym po okolicy nie wspomnę podkładów betonowych nikt nie chce Wspomniane szyny przeleżały około25 lat były szlifowane ,na liniach drugorzędnych wytrzymałyby jeszcze ze 40 lat .Z tego co wiem tnie się na wymiar i do ,,żyda,,czyli do hut w Niemczech \'\'
Bardzo dobrze, ze o tym piszesz.
Bo po za bajaniem o KDP, to takie kwiatki mowia o prawdziwej kondycji i gospodarnosci tego molocha PLK.
O tym samym myslalem kilka dni temu i bardzo bym prosil RK o rzetelny raport (dziennikarskie sledztwo) na temat wykorzystania materialow starouzytecznych i rozbiorkowych.
Dobrych torow tam chyba ze 430km do wykorzystania na v-100 na lokalkach razem z odzyskanym tluczniem, a i podklady by sie przydaly. Podejrzewam ze temu rozmachowi inwestycji towarzyszy sarmackie rozpasanie i pokatna \'prywatyzacja\' z gromkim okrzykiem: chuj wszystko jebal-stare dziadostwo do zyda.
I to sa kwiatki zniechecajace ostatecznie do zagadnienia \'kolej w Polsce\'.
Nie mowiac o mrzonkach z KDP.
2011-11-20 14:36:11 Autor: Kolejarz realista
---.160.245.168
Nie ma co się dziwić takiej opinii.. Pan Tchórzewski, Wach , Grabarczyk , PKP Energetyka to towarzystwo wzajemnej adoracji . Kolejarze wiedzą to najlepiej.
2011-11-20 15:05:19 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
Kolejarz 65
A rewitalka linii Łódź - Ostrów Wielkopolski - Wrocław by się przydała.
2011-11-20 15:36:29 Autor: Kolejarz 65 łodziolog
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Autor: ---.play-internet.pl


Cyt. „Nigdy po 1993r. nie było planów budowy A8/S8 przez Bełchatów, tylko był w wariancie łódzkim. Wynika to po prostu z potoków ruchu.”

Taaaaaaaaaaaak - zwłaszcza za Polaczka :D

Przestań zmyślać człowieku. To właśnie łódzkie ekipy rządowe korygowały przebieg bełchatowski S8. Nigdy po 93 . :D :D :D :D :D

Sprawa była nawet głośna.

I kto tu pisze głupoty ???

To samo A2 . Prawda jest taka że były alternatywne koncepcje ułożenie sieci autostrad z pominięciem wszelkich nałożeń łódzkich, dopiero politycy łódzcy lobbowali na planami uwzględniającymi Uć.

Co do natężenia ruchu to mapy GDKiA w rejonie Łodzi nie kwalifikowany tamtejszych ciągów nawet na S-ki a pobudowano A. Wystarczy poczytać SSC . Sprawa była wałkowana wielokrotnie , ale to nie temat drogowy
2011-11-20 16:55:38 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
@emeryt: \"Z usłyszanych rozmów wychodzi brak nadzoru nad odzyskanymi materiałami manko w szynach he he o tłuczniu rozwożonym po okolicy nie wspomnę podkładów betonowych nikt nie chce Wspomniane szyny przeleżały około25 lat były szlifowane ,na liniach drugorzędnych wytrzymałyby jeszcze ze 40 lat .Z tego co wiem tnie się na wymiar i do ,,żyda,,czyli do hut w Niemczech \'\'.

No, za takie coś to powinny być zawiasy. Ĺťeliwne!
Słusznie Adam Zz pisze, Droga Redakcjo RK, przydałby się raport w tej sprawie. Niewykluczone, że nowy, młody, minister też zechce zasięgnąć informacji w tej sprawie. Nie lekceważyłbym tego.

P.S.
Adam Zz: 430 km??! Rany Julek!
2011-11-20 18:59:30 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Liczac od Nasielska do Malborka i x 2.
Z Wawy do Nasielska bylo gorzej wiec nie licze. Od Malborka do Gdanska tez rozna jakosc byla, wiec tez nie licze.
Fakt ze czesc idzie na latanie torow dodatkowych i postojowek, jednak i czesc moze byc rolowana i sprzedawana firmom zajmujacym sie remontami zleconymi przez PLK, albo ida do \'Zyda\'. Tak czy inaczej gospodarka materialem z odzysku jest slabo monitorowana i przydal by sie raport na ten temat.
2011-11-20 19:46:20 Autor:
---.play-internet.pl
@Kolejarz 65 łodziolog, co do A8/S8 najpierw zapoznaj się z art. 4a ust. 1 ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. 2007r., nr 19, poz. 115 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi czyli obowiązującym – rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. 2004r., nr 128, poz. 1334, ze zm.) oraz uchylonymi rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 września 2001r. w spławie ustalenia sieci autostrad, dróg ekspresowych oraz dróg o znaczeniu obronnym (Dz.U. 2001r., nr 120, poz. 1283, ze zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 stycznia 1996r. w sprawie ustalenia sieci autostrad i dróg ekspresowych, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 września 1993r. w sprawie ustalenia kierunkowego układu autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. 1993r., nr 92, poz. 424 ze zm.), sprawdź jakie były i są obecnie przebiegi tej drogi. Poza tym to nie MI decydował o przebiegu tej drogi tylko Rada Ministrów więc nie konfabuluj.
Więc nie powołuj się na to co Pan Jasiek z Panem Antkiem sobie przy piwie powiedzieli, bo twoja wiedza merytoryczna jest mniej więcej na takim poziomie.
Co do A2 to się nie ośmieszaj. Niedokończona „Olimpijka” z Puszczy Bolimowskiej z okresu PRL szła w kierunku Łodzi.
Czy dalej masz coś do powiedzenia w tej materii, czy dalej będziesz powoływał się na informacje zdobyte wątpliwym miejscu przy piwie lub innym wyskokowym trunku?
2011-11-21 03:37:18 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rozporządzenie jest aktem podustawowym i może zostać zmienione przez Radę Ministrów, co oczywiście nie wyklucza kontroli zgodności hierarchicznej aktów prawnych . Te rozporządzenia które podałeś z 2004 roku to okres rządu sitwy łódzkiej . Szczegółowy przebieg autostrady czy drogi ekspresowej to nie jest coś co nie może być zmienione, zwłaszcza kiedy jest to umocowane w tak niskiej rangi akcie prawa powszechnie obowiązującego jakim jest rozporządzenie, a budowy jeszcze wetdy nie zaczęto.

Nie napisałem że Rozporządzenie jest aktem MI. Tylko że resort kierowany przez Polaczka inicjował zmiany.

I Przebieg S8 miał być zmieniony na bardziej racjonalny . Oczywiście nie dla Łodzi .


http://www.motogazeta.mojeauto.pl/gddkia:_dlaczego_s8_przez_belchatow,a,25165.html

http://belchatow.net.pl/s-8-przez-belchatow-t759.html\\\\

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/lodzkie/piotrkow-trybunalski/news/koniec-walki-o-s-8,919295,4503

Ty podałeś tylko plany z okresów gdzie planowano pod Łódź, co nie oznacza że nie było alternatywnych koncepcji . Poza tym rozporządzenie można w każdej chwili stosunkowo łatwo uchylić i zmienić , i może to zrobić każda przychodząca ekipa, ponieważ tryb zmiany jest stosunkowo prosty jako aktu najniższej rangi prawa powszechnie obowiązującego. Im wyższa ranga aktu jak czyli ustawa, umowa międzynarodowa czy Konstytucja tym procedura zmiany bardziej sztywna.

Poczytaj sobie jaki wariant był rekomendowany przez Komisje Europejską , a nie każ mi czapkować przez prawdą objawioną wynikającą z rozporządzeń z okresu rządów łódzkich klik .

Przy piwie to chyba planowano i zapisano przebieg A2 Poznań - Warszawa dookoła z pijackim zakrzywieniem przez Uć .



2011-11-23 21:27:33 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
nie mówię, że Grabarczyk był idealnym ministrem, ale za jego czasów naprawdę na kolei zaczęło się coś zmieniać, ilość remontów torów i dworców, w końcu bardzo kontrowersyjne pendolino dla pkp ic (chociaż to może nie jego zasługa, wybaczcie błąd), pis za swoich rządów nie zrobił dla kolei nic, później próbował tylko cały czas bezskutecznie odwołać grabarczyka a teraz takie chwalenie... coś podejrzane ale może i fałszywe, bo zmieniać poglądy w ciągu kilku dni to naprawdę trochę dziwne i podejrzane, poza tym ostatni chaos przy nowym rozkładzie na to nie była wina grabarczyka tylko poprzednich wieloletnich zaniedbań, a na kolej podzielona na milion spółek grabarczyk nie miał możliwości wpłynięcia i sprawienia aby pociągi się nie spóźniały
2011-11-28 01:14:51 Autor: Do Kolejarza 65 - S8
---.play-internet.pl
„Rozporządzenie jest aktem podustawowym i może zostać zmienione przez Radę Ministrów, co oczywiście nie wyklucza kontroli zgodności hierarchicznej aktów prawnych . Te rozporządzenia które podałeś z 2004 roku to okres rządu sitwy łódzkiej . Szczegółowy przebieg autostrady czy drogi ekspresowej to nie jest coś co nie może być zmienione, zwłaszcza kiedy jest to umocowane w tak niskiej rangi akcie prawa powszechnie obowiązującego jakim jest rozporządzenie, a budowy jeszcze wetdy nie zaczęto.”
Nie musisz mi mówić jaka jest pozycja rozporządzenia w hierarchii aktów prawnych.
Czytając Twoją wypowiedź odnoszę ważenie, iż przycinasz moją wypowiedź tylko do fragmentów wygodnych dla Twoich tez. Podnosisz, że ustalenie w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. 2004r., nr 128, poz. 1334, ze zm.) przebiegu S8 przez Łódź jest wynikiem działania lobby łódzkiego, zaś ja w moim poście wskazałem, że ten przebieg został już ustalony już w 1993r. rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 września 1993r. w sprawie ustalenia kierunkowego układu autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. 1993r., nr 92, poz. 424 ze zm.) – wtedy jeszcze jako A8, pomimo, że w międzyczasie wydano 3 kolejne rozporządzenia, jednak przebiegu ustalonego w 1993r. w okresie 18 lat nie zmieniono. Chyba nie chcesz powiedzieć, że Polska jest rządzona, przez ostanie 18 lat, przez Łódzkie lobby lub łódzki reżim narzucający innym częścią kraju swą wolę, to trochę zakrawa na paranoję.

Poza tym rozporządzenie jest źródłem powszechnie obowiązującego prawa zgodnie z art. 87 Konstytucji RP z 1997r., zaś umocowanie władzy wykonawczej do wydania rozporządzenia wynika wprost z ustawy, w tym przypadku z art. 4a ust. 1 ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. 2007r., nr 19, poz. 115 ze zm.)
„Nie napisałem, że Rozporządzenie jest aktem MI. Tylko że resort kierowany przez Polaczka inicjował zmiany.”

„I Przebieg S8 miał być zmieniony na bardziej racjonalny . Oczywiście nie dla Łodzi”

Na pewno bardziej racjonalny dla Piotrkowa, czy dla całego kraju w to raczej wątpię. Przegieg Łódzk ma te zalety po pierwsze, że jest w stanie ściągną cześć ruchu z przebiegu DK 8, zaś wariant południowy nie za bardzo jest w stanie to samo zrobić z DK 14, po drugie jest krótszy około 15 km (via A1, A2), po trzecie bardziej korzystny dla Skarbu Państwa (opłaty na A), nie wymaga budowy 3 równoległe drogi kategorii A/S w kierunku W – Z w woj. łódzkim.
Mam pytanie czy przeczytałeś argumentację GDDKiA. Takie dziury w argumentacji, że głowa boli. Powoływanie się na poparcie wariantu
Czyli z zasady przebieg

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/gddkia:_dlaczego_s8_przez_
belchatow,a,25165.html

Analizując stanowisko zawarte powyżej kupy mi się nie trzyma.
Po pierwsze: jesteś bardzo bogatym krajem, skoro budujemy drogi tylko dla tranzytu. Poza tym w opracowaniu GDDKiA postuluje budowę zamiast jednej to dwóch dróg ekspresowych, jednocześnie mówiąc, że budowa wariantu południowego S8 będzie tańsza o 13 mln złotych (na rok 2006r.) od północnego, jednocześnie nie uwzględniając, iż i tak konieczna jest budowa na odcinku Sieradz – Łódź drogi ekspresowej.
Argumenty dotyczące źródła finasowania z funduszy europejskich też okazały się niewypałem, gdyż dzisiaj już wiadomo, że wariant płn. będzie finansowany z tych funduszy.
http://belchatow.net.pl/s-8-przez-belchatow-t759.html\\\\\\\\

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/lodzkie/piotrkow-trybunal
ski/news/koniec-walki-o-s-8,919295,4503

Ty podałeś tylko plany z okresów gdzie planowano pod Łódź, co nie oznacza że nie było alternatywnych koncepcji . Poza tym rozporządzenie można w każdej chwili stosunkowo łatwo uchylić i zmienić , i może to zrobić każda przychodząca ekipa, ponieważ tryb zmiany jest stosunkowo prosty jako aktu najniższej rangi prawa powszechnie obowiązującego. Im wyższa ranga aktu jak czyli ustawa, umowa międzynarodowa czy Konstytucja tym procedura zmiany bardziej sztywna.
Nigdy nie stanowiły jednak one jednak stanowiska władz wykonawczych.
„Poczytaj sobie jaki wariant był rekomendowany przez Komisje Europejską , a nie każ mi czapkować przez prawdą objawioną wynikającą z rozporządzeń z okresu rządów łódzkich klik.”
Nie rozśmieszaj mnie i nie traktuj mnie jakbym był idiotą. Komisja Europejska nie rekomenduje żadnych wariantów przebiegu dróg w Polsce, to rząd polski przedstawia – rekomenduje przebiegi dróg w Polsce, a Komisja je po prostu wpisuje w sieć TEN-T. Tutaj sytuacja była taka w korytarz został wpisany obecny przebieg drogi, co niektórzy szczwanie potraktowali jako rekomendację Komisji czego ta się koniec końców wyparła wskazując, że w korytarze TEN-T wpisane są przebiegi rekomendowane przez rządy.
Przy piwie to chyba planowano i zapisano przebieg A2 Poznań - Warszawa dookoła z pijackim zakrzywieniem przez Uć
Wybudowana podobnie jak autostrady w Niemczech (A20, A2, A9, A4 itd.) Holandii (A4), ale widać, że oni się nie znają. Nie ma to jak budować drogi przez pola i lasy a nie łączyć największe miasta w Polsce. Ważne, że droga ładnie wygląda na mapie, a że jest nie funkcjonalna nie ważne są proste linie – typowe rozważanie teoretyka.
Sorry za późna wypowiedź, ale nie mam zbyt dużo czasu odpowiadać na forum poza weekendami.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5