NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Piła nie uzyska połączenia z Berlinem

| Kasper Fiszer 21.04.2016 42

Piła nie uzyska połączenia z Berlinem
Piła nie uzyska połączenia do Niemiecfot. Marcinekk2, lic. CC BY-SA 4.0.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego nie zamierza dotować połączenia do Berlina. Nie prowadzi też aktualnie rozmów na ten temat z Przewozami Regionalnymi. To najprawdopodobniej ostatecznie przekreśla plany przewoźnika dotyczące wydłużenia trasy kursu Krzyż – Berlin Lichtenberg.
Na początku tego tygodnia Przewozy Regionalne poinformowały, że nadal chcą uruchomić pociąg międzynarodowy relacji Piła Główna – Berlin Lichtenberg. Miałoby stać się to dzięki wydłużeniu uruchomionego w marcu kursu z Krzyża. Byłby to powrót do jednej z wcześniejszych koncepcji organizacji forsowanego przez lubuski urząd marszałkowski połączenia.

UMWW: Żadnych rozmów nie ma

Problemem okazało się jednak uzyskanie źródła finansowania, które pozwoliłoby utrzymać kurs na nowym odcinku. Zgodnie z informacjami przewoźnika, zwrócił się on w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Resort, który odpowiada za organizację połączeń międzynarodowych, przesłał już PR odpowiedź odmowną, tłumacząc ją brakiem możliwości finansowych.

Dziś wiemy już, że kursu nie dofinansują także władze regionalne. – Prowadzimy rozmowy w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, ale na tę chwilę nie mamy jeszcze żadnej wiążącej decyzji samorządu – mówiła nam we wtorek Joanna Bator, rzecznik prasowy PR. – Rozmowy o finansowaniu połączenia Piła – Berlin ze spółką Przewozy Regionalne nie zostały wznowione – twierdzi natomiast Jerzy Kriger, dyrektor departamentu infrastruktury UMWW.

Wielkopolska bez żadnych samorządowych połączeń do Niemiec

W ostatnich miesiącach wielkopolski urząd marszałkowski wielokrotnie stawał na stanowisku, zgodnie z którym nie będzie na razie dotować żadnych kursów do Niemiec. – Połączenia międzynarodowe powinny być domeną ministra właściwego do spraw transportu – mówił nam w marcu Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa. Wskazywał też problemy, na które napotkano, gdy region uruchamiał pociągi Poznań – Frankfurt nad Odrą, – Wówczas nasze działania zostały storpedowane przez ówczesne Ministerstwo Transportu, które stwierdziło, że naszą rolą nie powinno być organizowanie takich przejazdów, a do tego usłyszeliśmy, że uruchamianie takich połączeń zagraża integralności kraju – stwierdził.

Dzieje starań o uruchomienie samorządowego pociągu z Piły do Berlina są wyjątkowo skomplikowane. Początkowo kurs relacji Toruń – Piła – Gorzów Wielkopolski – Berlin obsługiwać miała Arriva RP. Województwo lubuskie postanowiło jednak realizować kluczowe dla siebie połączenie w krótszej relacji Gorzów – Berlin taborem własnym, ten jednak nie uzyskał zagwarantowanej przez producenta, bydgoską Pesę, homologacji na niemiecką sieć kolejową. Samorząd wspólnie z Przewozami Regionalnymi poszukiwał więc taboru zastępczego, który użyczyła mu Arriva. W tym czasie jednak z finansowania pociągu zrezygnowało województwo kujawsko-pomorskie, miał on więc kursować jedynie z Piły. Dotacji ostatecznie nie przyznała także Wielkopolska, więc relacja uległa ponownemu skróceniu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Piła (62)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Piła (62)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5