Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy z dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 po modernizacji w poznańskiej fabryce Cegielskiego jeździ już na testach po wielkopolskich torach. Jak informuje FPS H. Cegielski, to najbardziej zaawansowana przebudowa tego typu pojazdu w Polsce.

Pojazdy dostarczone zostały do Cegielskiego przez Polski Tabor Szynowy – spółkę będącą częścią Agencji Rozwoju Przemysłu – w dwóch transzach po 10 pojazdów. Wcześniej jeździły w Przewozach Regionalnych.

Modernizacja bardzo głęboka


– Pierwszy pojazd EN57 po naprawie głównej i modernizacji jest na jazdach badawczych, które wykonuje dla nas notyfikowana jednostka badawcza. Cztery kolejne sztuki są już niemal gotowe. Przy następnych 7 pojazdach toczą się prace na rożnym etapie zaawansowania – mówi Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w FPS. – Pierwszą sztukę, którą zmodernizowaliśmy, przetestowaliśmy już na wynajętym torze. Testy pokazały, że pojazd jeździ według założeń i nie ma z nim żadnych problemów technicznych – dodaje.

Z pierwotnej konstrukcji EN57 zostaje częściowo pudło z ostoją oraz ramy wózków, które również są modernizowane. – Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazd otrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła. Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się na zwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemu systemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeń dla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera. Pojazdy otrzymają też nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową od renomowanych producentów – wyjaśnia przedstawiciel FPS.

Pierwsze 10 pojazdów będzie gotowych w 2016 roku

W każdym przedziale i przedsionku zamontowane będą monitory zgodnie ze specyfikacją zamówienia Polskiego Taboru Szynowego. Pojazd będzie też monitorowany. Osoby z dysfunkcjami ruchowymi z pewnością docenią jedną z dwóch toalet, którą przystosowano dla ich potrzeb. Jest to najobszerniejsza toaleta, jaką dotąd zainstalowano w zmodernizowanych EN57. Warto zaznaczyć, że pod każdą parą siedzeń znajduje się gniazdko elektryczne.

– Planujemy, że pierwsze 10 pojazdów zostanie oddana do zamawiającego do końca tego roku. Kolejne 10 sztuk dotrze do PTS w roku 2017 – mówi Łukasz Szaranek.

Kto weźmie zmodernizowane w Cegielskim pojazdy?

Pojazdami wykonami w FPS mogą wyrazić zainteresowanie Przewozy Regionalne, które już wcześniej zapowiedziały, że będą modernizować swoje EN57. Tym bardziej, że zarówno w Polskim Taborze Szynowym, jak i w Przewozach Regionalnych, dominuje obecnie kapitał Agencji Rozwoju Przemysłu. Wnętrze pojazdu przypomina zresztą to, które posiadają „Tygrysy” już jeżdżące w barwach PR. PR-y mogłyby leasingować EN57 wyremontowane w FPS, od PTS.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5