NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)

| Michał Szymajda 15.07.2016 309

Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Zmodernizowany przez Cegielskiego EN57 jest już na testach Fot. FPS H. Cegielski
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy z dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 po modernizacji w poznańskiej fabryce Cegielskiego jeździ już na testach po wielkopolskich torach. Jak informuje FPS H. Cegielski, to najbardziej zaawansowana przebudowa tego typu pojazdu w Polsce.
Pojazdy dostarczone zostały do Cegielskiego przez Polski Tabor Szynowy – spółkę będącą częścią Agencji Rozwoju Przemysłu – w dwóch transzach po 10 pojazdów. Wcześniej jeździły w Przewozach Regionalnych.

Modernizacja bardzo głęboka


– Pierwszy pojazd EN57 po naprawie głównej i modernizacji jest na jazdach badawczych, które wykonuje dla nas notyfikowana jednostka badawcza. Cztery kolejne sztuki są już niemal gotowe. Przy następnych 7 pojazdach toczą się prace na rożnym etapie zaawansowania – mówi Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w FPS. – Pierwszą sztukę, którą zmodernizowaliśmy, przetestowaliśmy już na wynajętym torze. Testy pokazały, że pojazd jeździ według założeń i nie ma z nim żadnych problemów technicznych – dodaje.

Z pierwotnej konstrukcji EN57 zostaje częściowo pudło z ostoją oraz ramy wózków, które również są modernizowane. – Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazd otrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła. Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się na zwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemu systemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeń dla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera. Pojazdy otrzymają też nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową od renomowanych producentów – wyjaśnia przedstawiciel FPS.

Pierwsze 10 pojazdów będzie gotowych w 2016 roku

W każdym przedziale i przedsionku zamontowane będą monitory zgodnie ze specyfikacją zamówienia Polskiego Taboru Szynowego. Pojazd będzie też monitorowany. Osoby z dysfunkcjami ruchowymi z pewnością docenią jedną z dwóch toalet, którą przystosowano dla ich potrzeb. Jest to najobszerniejsza toaleta, jaką dotąd zainstalowano w zmodernizowanych EN57. Warto zaznaczyć, że pod każdą parą siedzeń znajduje się gniazdko elektryczne.

– Planujemy, że pierwsze 10 pojazdów zostanie oddana do zamawiającego do końca tego roku. Kolejne 10 sztuk dotrze do PTS w roku 2017 – mówi Łukasz Szaranek.

Kto weźmie zmodernizowane w Cegielskim pojazdy?

Pojazdami wykonami w FPS mogą wyrazić zainteresowanie Przewozy Regionalne, które już wcześniej zapowiedziały, że będą modernizować swoje EN57. Tym bardziej, że zarówno w Polskim Taborze Szynowym, jak i w Przewozach Regionalnych, dominuje obecnie kapitał Agencji Rozwoju Przemysłu. Wnętrze pojazdu przypomina zresztą to, które posiadają „Tygrysy” już jeżdżące w barwach PR. PR-y mogłyby leasingować EN57 wyremontowane w FPS, od PTS.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (797)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (797)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5