NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15.12.2017 5,5k

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów
Fot. DB
Uroczyste otwarcie nowej trasy dużych prędkości Monachium-Berlin przejdzie do historii jako wyjątkowo nieudane. Co gorsza, w tydzień po otwarciu wciąż napływają niezbyt pomyślne dla podróżnych wieści.
Wczoraj (14 grudnia) większość pociągów na linii Monachium-Berlin, w ramach której otwarto nowy odcinek Kolei Dużych Prędkości, opóźniona była średnio 20 minut, a jeden z porannych składów z Bawarii do stolicy Niemiec dotarł do celu aż o 2,5h później niż planowano. Z uwagi na awarię systemu ETCS (European Train Control System) pociąg ten został przekierowany na inną trasę.

Podobne problemy spotykały pasażerów przez ostatnie kilka dni. Również warunki pogodowe i awarie zwrotnic z pewnością nie poprawiały sytuacji; mnożyły się opóźnienia i odwołania kursów. W środę Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) ogłosiły specjalną ofertę odszkodowań dla podróżnych, mającą obowiązywać do końca roku: w przypadku opóźnienia składu ICE na nowej trasie o ponad godzinę, DB zwróci pełną cenę biletu i zaoferuje kupon na 50 euro.

W oficjalnym stanowisku przedstawionym prasie Birgit Bole Bohle z zarządu DB Fernverkehr (przewoźnik dalekobieżny z grupy DB) osobiście przeprosiła wszystkich pasażerów za zaistniałe okoliczności. Potwierdziła także, że większość utrudnień wynika właśnie z kłopotów z systemem ETCS i polega na niewłaściwym ograniczaniu prędkości pociągów. Przewoźnik analizuje tą sytuację wspólnie z dostawcą urządzeń – Alstomem.

Jak udało nam się potwierdzić, problem dotyczy starszych pociągów ICE 3, a nie najnowszych ICE 4, które również zadebiutowały w ubiegły weekend. Ich prędkość maksymalna jest niższa niż ICE 3 i wynosi 250 km/h.

Ogółem w pierwszych dniach po otwarciu ponad 10% sprinterów ICE na linii Monachium-Berlin odnotowało poważne opóźnienia, zostało przekierowanych na inną trasę lub odwołanych. Niemieccy komentatorzy oceniają zaistniałą sytuację jednoznacznie jako „katastrofę”, „porażkę”, „wielką klapę”. Podobne nastroje dominują też zresztą w polskiej prasie, komentującej wpadkę niemieckich kolei. Pozostaje mieć nadzieję, że już niebawem pasażerowie Deutsche Bahn znowu będą mogli zaufać opublikowanym rozkładom i docierać do celu o czasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5