NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]

| Artur Bogdanowicz 09.12.2017 214

Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Fot. Deutsche Bahn AG
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
Trasa z Monachium do Berlina uroczyście otwarta [zdjęcia]
W obecności kanclerz Angeli Merkel, wielu premierów landów,polityków, dziennikarzy, przedsiębiorców oraz szefa Deutsche Bahn Richarda Lutza dokonano uroczystego otwarcia trasy szybkiego ruchu Monachium-Berlin.
Pociąg ICE z Bawarii wjechał punktualnie o 16.15 w piątek na berliński dworzec główny. Od niedzieli na liczącej ponad 600 km trasie kursować będą regularnie pociągi. Przejazd sprinterami (3 pary dziennie) zajmie mniej niż 4 godziny, pozostałe 15 par pociągów potrzebować będzie na pokonanie całej odległości 4,5 godziny. To sztandarowy projekt komunikacyjny zjednoczonych Niemiec. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Na trasie zapowiada się duża konkurencja. Pomiędzy oboma miastami połączenia zapewnia Lufthansa, zaś od stycznia 4 razy dziennie latać będzie Eurowings i aż 8 razy dziennie Easyjet. Do tego doliczyć trzeba kursy m.in. Flixbusa. Dzięki skróceniu czasu przejazdu o ponad 2 godziny zapewne większa część pasażerów point-to-point wybierze kolej. Deutsche Bahn przewiduje, że podwoi liczbę przewiezionych osób, z 1,8 mln do 3,6 mln rocznie. Dziennie DB zaoferuje łącznie 10 tys. miejsc więcej niż dotychczas.

O ile przejazd specjalny do Berlina odbył się bez przeszkód, to jeden z powrotnych pociągów do Monachium z powodu problemów składu z hamulcami dotarł do celu opóźniony o 130 minut. Pozostaje mieć nadzieję, że to niechlubny i spektakularny, ale jednak wyjątek.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS