ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]

| inf. prasowa 11.12.2017 249

ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Fot. Siemens
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Deutsche Bahn wprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasach między Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem. W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowo do końca 2023 po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkich pociągów ICE 4.
Deutsche Bahn planuje osiągnąć swoje ambitne plany rozwojowe za pomocą floty ICE 4. Plany strategiczne spółki zatwierdzone w roku 2015 zakładają rozwój oferty długodystansowej o 25% do roku 2030. DB chce przyciągnąć dodatkowe 50 milionów pasażerów rocznie, a ICE 4 stanowią główny element tego planu. Nowe pociągi rozpoczęły już kursowanie w Niemczech. Składy ICE4 kursują z prędkością 250 km/h i są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS).

- ICE 4 jest flagowym pociągiem na naszych trasach długodystansowych. Ten pojazd wyznacza nowe standardy komfortu dla naszych pasażerów. Mnóstwo miejsca na bagaż, zmodernizowana strefa rodzinna, specjalne przedziały dla matek z dziećmi, elegancka restauracja i innowacyjne oświetlenie zapewniają wygodę podróżnym. To także pierwszy pociąg ICE, w których pasażerowie będą w stanie podróżować ze swoimi rowerami - powiedziała Birgit Bohle, szefowa zarządu w spółce DB.

- ICE 4 to największe zamówienie na pociągi w niemalże całej 170-letniej historii Siemensa. Składy tworzą nową jakość w transporcie międzymiastowym dzięki swoim unikalnym rozwiązaniom technicznym. Idziemy zgodnie z harmonogramem i pierwsze pociągi rozpoczynają kursowanie w 2017 r. - tłumaczy Sabrina Soussan, prezes zarządu w branży Mobility Siemens AG.

Aż 24 konfiguracje składów

Składy ICE 4 zostały zaprojektowane tak, by można było dopasować je do spodziewanej liczby przewożonych pasażerów, maksymalnej prędkości oraz wybranego profilu trasy.

Stworzono 5 typów członów, z których można zaprojektować 24 konfiguracje. Warunkiem zasadniczym dla praktycznie dowolnie konfigurowalnych pociągów było zaprojektowanie tzw. członów silnikowych, które zawierają wszystkie niezbędne podzespoły trakcyjne w jednym segmencie, pod podłogą wagonu. Pociągi są tworzone przez złączenie (sprzęgnięcie) członów silnikowych, członu służbowego, członów pośrednich oraz dwóch członów końcowych. Przykładowo, dwunastosegmentowy pociąg ICE 4 jest napędzany przez sześć członów silnikowych i potrafi rozwinąć prędkość 250km/h.

Wiele innowacji


Zestaw dwunastoczłonowy ma 346 metrów długości i oferuje 830 miejsc siedzących wraz z półkami na bagaż przy każdym miejscu. Przedział rodzinny oferuje więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami pociągów. Pociąg ma również dodatkową przestrzeń na wózki dziecięce w sekcji dla rodziców z małymi dziećmi, cztery miejsca na wózki inwalidzkie, oraz osiem stojaków na rowery w ostatnim wagonie.

Składy posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. Innowacyjne oświetlenie zmienia się wraz z porą dnia i tworzy miłą atmosferę wewnątrz wagonów. System ma również tryb przygaszenia światła wczesnym rankiem, aby następnie przełączyć się na normalny tryb dzienny, a wieczorem symulować barwy zachodu słońca.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (689)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Niemcy (689)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS