NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy odcinek Rail Baltiki gotowy. Na Litwie

| IRJ/lp, Rynek Kolejowy 17.10.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-17 16:56:03 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież PKP IC już zapowiedziało, że od nowego rozkładu jazdy "Hańcza" tylko Mockavy/Maćkowa. Nawet nie do Sestokai/Szostakowa, a co dopiero mówić o Kaunas/Kownie.

Chyba żeby fajnemu prezesowi przesłać fajne zdjęcia nowej linii. To może wtedy uruchomi fajną "Hańczę" w nowej fajnie wydłużonej relacji...
2015-10-17 17:00:30 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Proszę, otwarcie całości 123km a nie żenujących kawałeczków po 10 - 20 - 30km jak w POlandii.
2015-10-17 17:36:32 Autor: pablo
---.internetdsl.tpnet.pl
na tym zdjęciu nie ma trakcji. Czy to nieaktualne zdjęcie czy tak jest naprawdę?
2015-10-17 17:54:31 Autor: nooo
---.dhcp.inet.fi
Faktycznie nie ma trakcji. Może jedno dyżurne zdjęcie jakie koleje litewskie podsyłają prasie. Może na nim być jakikolwiek inny odcinek.
2015-10-17 18:14:31 Autor: pistolet_prezesa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trakcja jest - spalinowa. Brakuje tylko sieci trakcyjnej.
2015-10-17 18:24:24 Autor: p.
---.dynamic.chello.pl
@ Kryniczanin
lepsze 10-20-30 km w, jak obrazliwie nazywasz nasz kraj, POlandii
niz 0 - ZERO - za rzadow PISlamu!
2015-10-17 19:12:16 Autor: stan.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ladnie ,dyskretnie odgrodzona oby zwierzaki nie ginely i pasazer mogl podziwiac krajobraz- przejscie dla zwierzat wraz z droga pod torem - tylko chwalic - a co do trakcji - moze szykuja cos na wodór.
2015-10-17 19:22:24 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post p.:
"@ Kryniczanin
lepsze 10-20-30 km w, jak obrazliwie nazywasz nasz kraj, POlandii
niz 0 - ZERO - za rzadow PISlamu!"
Sprawdź statystyki na granicy Węgiersko - Syryjskiej:-)
2015-10-17 19:31:51 Autor: Kefas
---.dynamic.chello.pl
Czy RailBaltica nie będzie "pod drutem"? Dziękuję za odpowiedź.
2015-10-17 20:34:34 Autor: mbg
---.dynamic.chello.pl
Taki mały kraj jak Litwa wybudowała swój odcinek samodzielnie. Polska pierdzieli się po kilometrze i końca nie widać. Wyjdzie na to że wszystkie odcinki będą gotowe poza polskim, bo u nas przetargi, odwołania, najniższe ceny i tak leci rok za rokiem.
2015-10-17 20:34:49 Autor: marcin.sto
---.146.8.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A czy RB miała być kiedykolwiek "pod drutem"? Na pewno obecnie nie jest, i wątpię aby kiedykolwiek była.
2015-10-17 21:39:39 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
W Kownie powstaje centrum logistyczne z prawdziwego znaczenia takie jak we włoskiej Weronie. Może przysporzy to ładunków Rail Baltice..?
2015-10-17 21:40:43 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
*zdarzenia
2015-10-17 21:48:35 Autor: 65
---.internetdsl.tpnet.pl
Nie rozumiem jak proekologiczna Unia mogła dopłacić do spalinowej trasy. Znaczy, wiadomo, jest to duży skok, a pociąg zasmrodzi i tak wiele mniej niż samochody, ale budowanie tras bez sieci trakcyjnej brzmiało staroświecko nawet za Gomułki.
2015-10-17 22:51:04 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Ta inwestycja to jest kompletny nonsens bo kto w takich krajach jak Pri-baltika chce w ogóle korzystać z kolei? Rentowność linii powyżej Białegostoku jest żadna... Tam nawet szynobus jest zbyt duży...
2015-10-17 23:08:17 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Z Kowna do Białegostoku powinien iść szynobus (coś w rodzaju Desiro) A od Białego normalne składy wagonowae lub EZT.
2015-10-17 23:43:23 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a jednak chyba to jest duża słabość tej inwestycji, że realizuje się ją w torze normalnym, ze względu na brak możliwości integracji z siecią Litwy, Łotwy i Estonii. Swoją drogą, czytałem kiedyś że KDP w Hiszpanii buduje się także jako tor normalny, a nie szeroki; wiecie coś w tej sprawie?
2015-10-18 00:56:54 Autor: wiwi
---.privacyfoundation.ch
Czy w Polsce też będzie to linia trzytorowa?
2015-10-18 09:51:36 Autor: beblin
---.centertel.pl
@RRR
Nonsensem to jest pańska bazgranina.Kolej przede wszystkim ma wozić TOWARY, a pasażerowie są jednym z nich tyle że nie najważniejszym.
2015-10-18 11:10:23 Autor: Hańcza
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przy normalnej polityce transportowej polski odcinek Rail Baltiki byłby kurą znoszącą złote jajka dla spółek grupy PKP. I w ruchu pasażerskim i towarowym. Dla ruchu pasażerskiego warunki są proste:

1) Stabilny całoroczny rozkład jazdy Białystok-Warszawa-Białystok z taktem w szczycie co 1 godzinę i czasem przejazdu
2015-10-18 11:38:31 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Dopóki żaden minister nie zorientuje się że Polska jest krajem tranzytowym ze wschodu na zachód i że z transport tego typu może przynosić dużą kasa to żadna tego typu trasa nie będzie priorytetem.
Do tej pory nie skończono autostrad ,tego podstawowego szkieletu ze wschodu na zachód i z północy na południe. Jezzzu ile to już trwa ponad 25lat
2015-10-18 12:11:12 Autor: Sławek
---.play-internet.pl
Zero Rail Baltiki na terenie Polski do momentu zakończenia wynaradawiania Polaków na Litwie!
2015-10-18 15:49:51 Autor: railwayman
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post wiwi:
"Czy w Polsce też będzie to linia trzytorowa?"
Niestety, z wyjątkiem dwutorowego odcinka Warszawa - Białystok to na odcinku Białystok - Ełk - Olecko Suwałki - granica państwa (ok. 169 km) będzie jednotorowa z żenującym Vmax=120 km/h (chociaż przed kilku laty niektóre media podawały Vmax=160 km/h dla pociągów osobowych i Vmax=120 km/h dla towarowych).
2015-10-18 16:00:12 Autor: Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post p.:
"@ Kryniczanin
lepsze 10-20-30 km w, jak obrazliwie nazywasz nasz kraj, POlandii
niz 0 - ZERO - za rzadow PISlamu!"
I tu się grubo mylisz. To własnie jeszcze za rządów tak zwanego przez Ciebie PiSlamu podróż pociągiem TLK z Suwałk do Bielska-Białej, Gliwic, czy Wrocławia nie przedstawiała najmniejszego problemu. I były to połączenia bezpośrednie !! To właśnie jak POlszewicy dorwali się do koryt Suwałki zostały totalnie zmarginalizowane pod względem połączeń kolejowych.
2015-10-18 23:14:58 Autor: 33
---.146.1.209.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kila osób dziwiło się powyżej co to za linia na zdjęciu - to jest odcinek Kowno -Kozłowa Ruda (Kowno - Kaliningrad) dwa tory szeroki i jeden zwykły, dalej jest Kozłowa Ruda Szostakowo -dwa różne tory obok siebie, Szostakowo Maćkowo -splot, Maćkowo - granica (Trakiszki) tylko tor zwykły.
Idiotycznym nieporozumieniem jest trasowanie RB przez Ełk Olecko - ktoś wymyślił sobie remont tych linii za pieniądze RB, należał trzymać się starej trasy przez Sokółkę Augustów - krótsza i łatwiejsza w eksploatacji bez nadzwyczajnych inwestycji jak budowa nowej linii w okolicach Olecka na odcinku minimum 20 km.
2015-10-19 10:07:16 Autor: czytnik
---.tktelekom.pl
Czyli nie będzie odstawał od odcinka litewskiego to jest, 100 km/h, tylko trakcja spalinowa i jeden tor normalnotorowy w splocie z szerokim.
2015-10-20 09:13:30 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Do Szestokow Intercity prowadzic pociagow nie może, bo Litwini zlikwidowali peron przy "naszym" torze (jest peron przy torze szerokim do obslugi ruchu lokalnego - stacja została zupełnie przebudowana).

Od Szestokow tory nie sa prowadzone w przeplocie lecz rownolegle (jest jednak kilka przejść krzyżowych, co zapewne ograniczy przepustowość).

Modernizacja litewska została przeprowadzona trochę chałupniczo - zostawiono kilka ostrych lukow.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5