Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy egzemplarz EN57 pod ochroną konserwatorską. 001 zostanie ocalony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Przewozy Regionalne potwierdziły, że pierwszy seryjny wyprodukowany egzemplarz elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 został objęty ochroną konserwatora zabytków.

To bardzo dobra wiadomość, ponieważ zachowanych EN57 z oryginalnym pudłem i niemal oryginalnym wnętrzem jest na polskich torach coraz mniej. Na przykład: w województwie wielkopolskim (i być może w zachodniopomorskim), z dniem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów 2017/2018 (10 grudnia) niezmodernizowane EN57 nie będą już wozić pasażerów.

– Potwierdzamy, że jednostka EN57-001 została objęta ochroną konserwatora zabytków. Mamy świadomość szczególnego znaczenia tego pojazdu z punktu widzenia historii i rozwoju kolejnictwa w Polsce. Stąd już w ubiegłym roku zarząd spółki Przewozy Regionalne zdecydował o cofnięciu wcześniejszej decyzji o zezłomowaniu tej jednostki, aby w dłuższej perspektywie czasowej odpowiednio wyeksponować niewątpliwie unikatowy egzemplarz EN57 – napisał Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Obecnie EN57-001 stacjonuje na terenie jednego z oddziałów PR w Przeworsku, w województwie podkarpackim. Ostatni raz z pasażerami pojechał w 2009 roku. Mimo objęcia pojazdu ochroną konserwatora, na razie nie ma szans na jego przywrócenie do ruchu.

– Realizowany obecnie przez spółkę proces restrukturyzacji ogranicza możliwości prawne i finansowe, które są możliwe do podjęcia w przedmiotowej sprawie. Wykonujemy analizę możliwych aktualnie czynności wypracowania koncepcji zagospodarowania EN57-001 dla zachowania dziedzictwa historycznego polskiej kolei – dodał Dominik Lebda.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5