NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]

| inf. pras. 06.05.2020 539

Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]
fot. Newag
Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]
Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]
Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]
Pierwszy Dragon 2 z Newagu dla Laude Smart Intermodal [zdjęcia]
6 maja, równo 12 miesięcy od daty podpisania umowy, spółka Laude Smart Intermodal odebrała pierwszą z czterech zamówionych lokomotyw elektrycznych Dragon 2.
Umowa z 6 maja 2019 r. gwarantowała dostawę czterech fabrycznie nowych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych typu Dragon 2, w tym dwóch wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Zgodnie z ustalonym harmonogramem dostaw, zakończenie odbiorów planowane jest w III kw. 2020 r. Realizacja kontraktu jest współfinansowana ze środków Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Zakup lokomotyw stanowi element szerszej strategii spółki Laude Smart Intermodal mającej na celu zoptymalizowanie transportu zarówno ładunków ciężkich, jak i standardowych, przewożonych obecnie transportem drogowym pomiędzy krajami UE i wschodnią Europą.
Już dziś spółka wykonuje bezpośrednie przewozy kolejowe z Rosji do UE, korzystając z własnego taboru wagonów normalnotorowych, szerokotorowych, kontenerów i własnych terminali przeładunkowych.

Głównym atutem lokomotywy Dragon 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która, w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. Ponadto, w pojeździe zabudowane są przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), które zapewniają bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Lokomotywa Dragon 2 jest pierwszą lokomotywą we flocie Laude Smart Intermodal.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5