Pierwsza z pięciu zamówionych przez Rail Capital Partners lokomotyw Dragon 2 jest już gotowa i odbywa jazdy próbne. Trwa produkcja następnych czterech.
Rail Capital Partners kontrakt na dostawę pięciu lokomotyw jednosystemowych Dragon 2 zawarł we wrześniu 2019 roku. Kontrakt o wartości 77,8 mln zł netto doczekał się właśnie początkowej fazy realizacji. Na testy pod obciążeniem wyjechał bowiem pierwszy z sześcioosiowych, 120 tonowych elektrowozów, zdolny ciągnąć ładunki o wadze do 4 tysięcy ton. Na razie ma za sobą przejazdy z wagonami o wadze 700 ton, w ramach testów. Jak informuje nowosądecki Newag, elektrowóz zostanie przekazany do klienta jeszcze w październiku.
Jak dotąd najważniejszym klientem na Dragony 2 jest PKP Cargo, które zamówiło 31 Dragony 2. Warto przypomnieć, że w połowie września pierwsza z dwusystemowych lokomotyw tego typu
rozpoczęła testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Będzie ich łącznie 24. Łącznie kontrakt dla PKP Cargo wart jest pół miliarda złotych. Lokomotywy będą mogły poruszać się pod siecią trakcyjną dwóch rodzajów w Czechach i na Słowacji.
Newag podkreśla, że Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności i wyposażona w ETCS poziomu drugiego. Elektrowóz został zaprojektowany przez polskich inżynierów, jest produkowany w Nowym Sączu. 78 proc. komponentów użytych do budowy tej lokomotywy pochodzi od polskich producentów.