NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów

| inf. pras. 01.07.2019 5,2k

Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów
Fot. PKP PLK
Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów
Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów
Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów
Pierwsze pociągi przejadą nowymi estakadami kolejowymi w centrum Krakowa już 2 lipca. Przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach, z toru na nasypie kolejowym, będzie skomplikowaną operacją. Konieczna jest zmiana w organizacji ruchu. Od godz. 8 do 20, między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi nie będą kursować - informuje PKP PLK. 1 lipca odbył się przejazd techniczny po nowej estakadzie na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice. 
Pociągi pojadą nowym torem od Krakowa Głównego, przez nowe estakady i wiadukty nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową, aż do ul. Podgórskiej. Kilkadziesiąt metrów przed mostem kolejowym składy zjadą na „stary” tor, z którego obecnie korzystają pociągi. Niecodzienna operacja połączenia torów zacznie się o godz. 8 i potrwa ok. 12 godzin. W tym czasie zbudowane, sprawdzone i odebrane będą urządzenia niezbędne do przeniesienia ruchu pociągów z jednego toru na drugi.

Jak dodaje PLK, wiosenna powódź miała wpływ na tempo robót na moście i przyległych placach budowy. Wykonawca musiał wstrzymać i nadrobić część prac, dlatego nie było możliwości określenia z dużym wyprzedzeniem daty przeniesienia ruchu pociągów i ujęcia informacji w rozkładach jazdy.

PLK powołała specjalny zespół, w którego skład wchodzą przedstawiciele zarządcy infrastruktury i przewoźników, do sprawnego koordynowania akcji uruchomienia nowego toru. 2 lipca zmiany w kursowaniu pociągów obejmą kilkadziesiąt połączeń. Za niektóre pociągi dalekobieżne PKP Intercity, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa (m.in. „Tatry”, „Witkacy”). Część pociągów pojedzie objazdami (m.in. „Sobieski” i „Cracovia”). Będą składy, które pominą stacje Kraków Główny lub Kraków Płaszów. Dla podróżnych będzie zapewniony dojazd innym pociągiem. Informacje będą podawane przez personel kolejowy na stacjach.

Pociągi Przewozów Regionalnych w kierunku Suchej Beskidzkiej i Zakopanego będą rozpoczynać i kończyć kursy na przystanku Kraków Sanktuarium. Do Krakowa Głównego podróżnych zawiozą autobusy. Pociągi relacji Rzeszów – Katowice pojadą drogą okrężną przez stację Kraków Olsza. Połączenie z Krakowem Głównym zapewnią autobusy zastępcze.

Zmiany obejma także pociągi Kolei Małopolskich. Połączenia SKA1 z Wieliczki zostaną skrócone do stacji Kraków Płaszów, a pociągi z przystanku Kraków Airport dojadą tylko do stacji Kraków Główny. W mieście, pomiędzy stacjami, podróżni będą mogli korzystać z przejazdów komunikacją miejską. Przystanek Kraków Zabłocie będzie nieczynny. Pociągi SKA3 z i do Tarnowa zostaną skierowane na trasy objazdowe, co wydłuży podróż.

Dodatkowa informacja w czasie zmiany

Pasażerów o zmianach będą informowali mobilni informatorzy na peronach oraz drużyny konduktorskie w pociągach. Będą częste zapowiedzi głosowe na stacjach i przystankach oraz komunikaty w systemie dynamicznej informacji pasażerskiej. Przewoźnicy kolejowi zapewnią wzajemne honorowanie biletów na trasach w obrębie Krakowa.

Nowa kolej w Krakowie

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej PLK przebudowują 20 km odcinek torów. Pomiędzy najważniejszymi stacjami, Kraków Główny – Kraków Płaszów, w miejsce dwóch będą cztery tory kolejowe. Dwa z nich dla podróży koleją aglomeracyjną i dwa jako trasa dalekobieżna. Pasażerowie zyskają nowe i komfortowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Powstają estakady, nowe mosty i wiadukty. Wymieniana jest sieć trakcyjna, montowane rozjazdy kolejowe i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wartość inwestycji to w sumie przeszło 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej informacji na stronie projektu: www.krakow-rudzice.pl.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (180)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (180)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5