Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jutro przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach w Krakowie. 12 godzin bez pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze pociągi przejadą nowymi estakadami kolejowymi w centrum Krakowa już 2 lipca. Przeniesienie ruchu na nowy tor na estakadach, z toru na nasypie kolejowym, będzie skomplikowaną operacją. Konieczna jest zmiana w organizacji ruchu. Od godz. 8 do 20, między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi nie będą kursować - informuje PKP PLK. 1 lipca odbył się przejazd techniczny po nowej estakadzie na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice. 

Pociągi pojadą nowym torem od Krakowa Głównego, przez nowe estakady i wiadukty nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową, aż do ul. Podgórskiej. Kilkadziesiąt metrów przed mostem kolejowym składy zjadą na „stary” tor, z którego obecnie korzystają pociągi. Niecodzienna operacja połączenia torów zacznie się o godz. 8 i potrwa ok. 12 godzin. W tym czasie zbudowane, sprawdzone i odebrane będą urządzenia niezbędne do przeniesienia ruchu pociągów z jednego toru na drugi.

Jak dodaje PLK, wiosenna powódź miała wpływ na tempo robót na moście i przyległych placach budowy. Wykonawca musiał wstrzymać i nadrobić część prac, dlatego nie było możliwości określenia z dużym wyprzedzeniem daty przeniesienia ruchu pociągów i ujęcia informacji w rozkładach jazdy.

PLK powołała specjalny zespół, w którego skład wchodzą przedstawiciele zarządcy infrastruktury i przewoźników, do sprawnego koordynowania akcji uruchomienia nowego toru. 2 lipca zmiany w kursowaniu pociągów obejmą kilkadziesiąt połączeń. Za niektóre pociągi dalekobieżne PKP Intercity, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa (m.in. „Tatry”, „Witkacy”). Część pociągów pojedzie objazdami (m.in. „Sobieski” i „Cracovia”). Będą składy, które pominą stacje Kraków Główny lub Kraków Płaszów. Dla podróżnych będzie zapewniony dojazd innym pociągiem. Informacje będą podawane przez personel kolejowy na stacjach.

Pociągi Przewozów Regionalnych w kierunku Suchej Beskidzkiej i Zakopanego będą rozpoczynać i kończyć kursy na przystanku Kraków Sanktuarium. Do Krakowa Głównego podróżnych zawiozą autobusy. Pociągi relacji Rzeszów – Katowice pojadą drogą okrężną przez stację Kraków Olsza. Połączenie z Krakowem Głównym zapewnią autobusy zastępcze.

Zmiany obejma także pociągi Kolei Małopolskich. Połączenia SKA1 z Wieliczki zostaną skrócone do stacji Kraków Płaszów, a pociągi z przystanku Kraków Airport dojadą tylko do stacji Kraków Główny. W mieście, pomiędzy stacjami, podróżni będą mogli korzystać z przejazdów komunikacją miejską. Przystanek Kraków Zabłocie będzie nieczynny. Pociągi SKA3 z i do Tarnowa zostaną skierowane na trasy objazdowe, co wydłuży podróż.

Dodatkowa informacja w czasie zmiany

Pasażerów o zmianach będą informowali mobilni informatorzy na peronach oraz drużyny konduktorskie w pociągach. Będą częste zapowiedzi głosowe na stacjach i przystankach oraz komunikaty w systemie dynamicznej informacji pasażerskiej. Przewoźnicy kolejowi zapewnią wzajemne honorowanie biletów na trasach w obrębie Krakowa.

Nowa kolej w Krakowie

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej PLK przebudowują 20 km odcinek torów. Pomiędzy najważniejszymi stacjami, Kraków Główny – Kraków Płaszów, w miejsce dwóch będą cztery tory kolejowe. Dwa z nich dla podróży koleją aglomeracyjną i dwa jako trasa dalekobieżna. Pasażerowie zyskają nowe i komfortowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Powstają estakady, nowe mosty i wiadukty. Wymieniana jest sieć trakcyjna, montowane rozjazdy kolejowe i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wartość inwestycji to w sumie przeszło 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej informacji na stronie projektu: www.krakow-rudzice.pl.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5