NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze piętrowe Sundecki Pesy już na torach

| Jakub Madrjas 01.02.2016 596

Pierwsze piętrowe Sundecki Pesy już na torach
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pierwsze piętrowe Sundecki Pesy już na torach
Pierwsze piętrowe Sundecki Pesy już na torach
Jak poinformowały "Rynek Kolejowy" Koleje Mazowieckie, na tory wyjechały już pierwsze wagony piętrowe Pesa Sundeck. Są one wykorzystywane do obsługi pociągów przyśpieszonych.
Wyprodukowane przez Pesę wagony są pierwszymi piętrowymi wagonami, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w kraju. Niestety, planowana na koniec ubiegłego roku dostawa odbyła się z opóźnieniem. Oficjalne przekazanie odbyło się dopiero 13 stycznia tego roku. Mimo obietnic Kolei Mazowieckich, piętrowe wagony Sundeck i lokomotywy Gama nie od razu pojawiły się na trasach z pasażerami, o czym informowaliśmy tutaj.

Wagony piętrowe od Pesy już wczoraj można było jednak zobaczyć na stacji Warszawa Centralna. – W dobie 31 stycznia/1 lutego na tory wyjechały pierwsze wagony piętrowe Pesa Sundeck – potwierdza "RK" Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Nowe wagony wraz z lokomotywami Gama są wykorzystywane do obsługi pociągów przyśpieszonych.
  • „Radomiak” rel. Radom – Warszawa Wschodnia – Radom (6 wagonów Pesa + lokomotywa Gama). Do tej pory „Radomiak” był obsługiwany w zestawieniu z pięciu wagonów Bombardiera,
  • „Wiedenka” rel. Skierniewice – Warszawa Wschodnia – Skierniewice (5 wagonów Pesa + lokomotywa Gama),
  • „Łukowianka” rel. Łuków – Warszawa Zachodnia – Łuków (wagon sterowniczy Bombardier + 6 wagonów środkowych Pesa + lokomotywa Traxx). Do tej pory „Łukowianka” była obsługiwana w zestawieniu z pięciu wagonów Bombardiera.

Dzięki wdrożeniu nowych wagonów piętrowych Pesy do obsługi powyższych relacji, wagony środkowe Bombardiera zostały wykorzystane do wzmocnienia obsługi pociągów w relacji Warszawa Zachodnia p. 8 – Działdowo – Warszawa Zachodnia p.8. Pociągi w tej relacji są teraz zestawione z czterech wagonów piętrowych (do tej pory były z trzech) – informuje Katarzyna Łukasik.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5