NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze naprawy P4 wagonów piętrowych Pesa Sundeck

| inf. pras. 28.03.2023 3,3k

Pierwsze naprawy P4 wagonów piętrowych Pesa Sundeck
Wagon sterowniczy Pesa Sundeck Fot. M. Szymajda
28 marca Koleje Mazowieckie podpisały kolejną w tym roku umowę z Pesą Mińsk Mazowiecki. Tym razem spółka z grupy Pesy zajmie się pracami serwisowymi poziomu P4 na 20 piętrowych wagonach środkowych typu 416B i 2 sztukach wagonów sterowniczych typu 316B. Wagony mają handlową nazwę Sundeck i razem z wagonami Bombardiera znajdują się w składzie pociągów, głównie przyspieszonych, Kolei Mazowieckich. 
Wartość umowy wynosi ponad 32 mln zł brutto. Z jej zapisów wynika, że naprawy zostaną przeprowadzone do końca 2024 roku.

– Jest to pierwsza umowa na naprawy w poziomie utrzymania P4 naszych 22 wagonów piętrowych Pesa Sundeck. Są to także pierwsze wagony piętrowe nowej generacji wyprodukowane w Polsce. Zostały one wdrożone do eksploatacji na przełomie 2015 i 2016 r. obsługując połączenia przyśpieszone m.in. do Radomia, Skierniewic i Łukowa – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Naprawy w poziomie utrzymania P4 wagonów piętrowych wykonuje się maksymalnie co 8 lat lub jeśli pojazd przebył 1 440 000 km. W ich zakres wchodzi m.in.: sprawdzenie zespołów układu biegowego oraz układu hamulcowego, wymiana amortyzatorów i elementów wyposażenia wnętrza. Obejmują one także inne naprawy, jak również pomiary wózków oraz weryfikację tablic hamulcowych. Podczas obecnych napraw wymienione zostaną też tarcze hamulcowe oraz koła monoblokowe. Naprawy P4 wpłyną również na poprawę estetyki wokół bocznych okien wagonu. Nastąpi także uzupełnienie elementów wyposażenia oraz przeprowadzenie napraw innych podzespołów, koniecznych do uzyskania wymaganego stanu technicznego określonego w przepisach i warunkach technicznego odbioru. W dużym skrócie - wagony będą jak nowe.

– Wagony Pesa Sundeck uzupełniły flotę wagonów dwupokładowych Kolei Mazowieckich. Pierwszą inwestycją tego typu był zakup przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 37 sztuk wagonów piętrowych od Bombardiera (26 szt. środkowych i 11 szt. sterowniczych). Trzy lata później, czyli w 2011 r. Spółka zakupiła 11 szt. lokomotyw EU 47 TRAXX, dzięki którym jako pierwszy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce uruchomił pociągi w systemie push-pull – mówił Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Umowa na zakup 22. wagonów piętrowych Pesa Sundeck oraz 2 lokomotyw elektrycznych Gama wyprodukowanych przez Pesę, została podpisana w 2014 roku. Jej wartość brutto wynosiła ponad 61 mln euro. Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 na kwotę ponad 155 mln zł. Jego celem było uruchomienie dodatkowych połączeń kolejowych na najbardziej obciążonych relacjach obsługiwanych przez przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5