Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pierwsze efekty inwestycji między Zduńską Wolą a Łaskiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wymiana toru między Łaskiem a Zduńską Wolą kończy pierwszy etap rewitalizacji trasy Zduńska Wola – Łódź Kaliska współfinansowanej ze środków unijnych CEF.

Jeszcze w grudniu podróżni na stacji Zduńska Wola skorzystają z nowego peronu. Montowane jest oświetlenie. Będą nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania dogodne dojście do pociągu z obu stron stacji zapewni nowe przejście podziemne. Gotowa jest konstrukcja tunelu między peronami nr 1 i 2 oraz wejście do tunelu od strony dworca. Widać już jeden z trzech szybów wind. Na stacji wykonawca kończy też wymianę toru.

Na stacji Łask podróżni również w grudniu będą mogli korzystać z nowej części (krawędzi) peronu nr 2. Obiekt będzie gotowy w kwietniu, wraz z zakończeniem prac na przyległym torze. W Łasku przebudowywane są też wiadukty i przepusty.

Między Łaskiem a Zduńską Wolą wybudowano nowy tor i sieć trakcyjną oraz przebudowano mosty i przepusty pod jednym z torów. Jeszcze w grudniu pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze. Do kwietnia skończony będzie także drugi tor. W maju pociągi będą kursowały dwoma torami dostosowanymi do prędkości 120 km/h.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Lublinek – Pabianice oraz Dobroń – Łask. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. Zakończenie inwestycji zaplanowano w III kwartale 2020 roku.

Sprawne przejazdy pociągów towarowych

W trakcie prac między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą składy towarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14. W maju PLK przygotowały 4 rozjazdy na specjalnym tymczasowym posterunku Dobroń. Umożliwiło to mijanie się pociągów i zachowano tzw. przepustowości dla ciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącym Morze Bałtyckie i Morze Północne.

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii Zduńska Wola – Łódź Kaliska (nr 14) prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Gdzie jeszcze powstaną nowe perony?

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony. Dla pasażerów będą nowe wiaty i ławki. Lepsze oświetlenie i oznakowanie ułatwi orientację. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojścia do pozostałych przystanków umożliwią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów, 60 rozjazdów i sieci trakcyjnej. Za zwiększenie poziomu bezpieczeństwa będzie odpowiadał komputerowy system sterowania ruchem. Pozytywne efekty powinna przynieść także przebudowa 35 przejazdów, w tym 13 skrzyżowań zostanie wyposażonych w nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” w 65% jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5