NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

| mat. partnera 25.03.2021 5,4k

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach
fot. Newag
Pod koniec stycznia do ruchu włączone zostały pierwsze w Polsce hybrydowe pojazdy szynowe wyprodukowane przez Newag dla województwa zachodniopomorskiego. Wszystkie są wyposażone w nowoczesne systemy napędowe firmy Medcom. Już dziś pasażerowie mogę przejechać Impulsem 2 np. niezelektryfikowaną trasę Szczecin – Kołobrzeg.
„Pod drutem” i bez sieci

Impuls 2 to wyprodukowany w Polsce pojazd hybrydowy, który posiada system dwunapędowy, co oznacza, że może poruszać się jako skład elektryczny (napędzany energią elektryczną za pomocą pantografu), natomiast na odcinkach bez dostępu do sieci przechodzi w tryb spalinowy. Premiera tego innowacyjnego systemu napędowego miała miejsce na targach Trako 2019. System powstał m.in. z myślą o potrzebach regionów, które charakteryzują się dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych. W ten sposób rozwiązanie przyczyni się do usprawnienia i wznowienia komunikacji m.in. na trasach na Pomorzu Zachodnim.

Dedykowany napęd

W systemu dwunapędowego wchodzą dwa kontenery trakcyjne, przeznaczone do sterowania pracą asynchronicznych silników trakcyjnych oraz wytwarzania napięcia do zasilania układów pokładowych. Poza tym pojazd wyposażony został także w falowniki trakcyjne, przetwornice pomocnicze, zasilacze buforowe, system TCMS oraz rozdzielnie niskiego napięcia produkcji warszawskiej firmy.

Hybryda to wygoda

Zastosowanie technologii Medcom umożliwia m.in. oszczędzanie oraz odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania. Całość wraz z opracowanym sterowaniem pojazdu wpływa na mniejsze zużycie energii, a w konsekwencji na niższe koszty eksploatacji. Dzięki temu zespół trakcyjny może zostać wyposażony w dodatkowe systemy poprawiające komfort oraz wygodę pasażerów, takie jak bezprzewodowy internet czy klimatyzacja. Sześć kolejnych pojazdów hybrydowych Impuls 2 od Newagu zostało zamówionych przez Koleje Dolnośląskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (611)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5