NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsza lokomotywa EffiShunter 300 dla PKP Intercity gotowa

| Michał Szymajda 27.10.2021 10,7k

Pierwsza lokomotywa EffiShunter 300 dla PKP Intercity gotowa
EffiShunter 300 dla PKP IntercityFot. Daniel Brabenec
Pierwsza z niewielkich lokomotyw manewrowych EffiShunter 300 wyprodukowanych przez czeskiego producenta CZ Loko dla PKP Intercity, jest już gotowa.
Dostawcę dziesięciu lokomotyw manewrowych dla państwowej spółki poznaliśmy w połowie lutego 2021. Osiem miesięcy później pierwszy ze spalinowozów samodzielnie wyjechał na tory. Jego zdjęcie publikujemy dzięki uprzejmości pana Daniela Brabeneca, który wcześniej opublikował je na portalu Railcolor News.

Lokomotywy EffiShunter 300 będą wykorzystywane głównie do lekkich prac manewrowych na stacjach techniczno-postojowych PKP Intercity w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Wszystkie dziesięć będzie dostarczonych w pierwszych miesiącach 2023.

– Realizacja umowy na dostawę lokomotyw z CZ LOKO przebiega planowo. Przewidujemy, że pierwsze lokomotywy trafią do spółki w drugim kwartale 2022 r. – oceniła Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

– CZ Loko było w przeszłości aktywne w Polsce przede wszystkim w zakresie napraw pojazdów kolejowych. Obecnie jednak dochodzi do zmiany, duże inwestycje ukierunkowane są na zakup nowych lokomotyw. Dostarczenie 10 EffiShunterów jest tego jednoznacznym dowodem i jest nawiązaniem do zamówienia realizowanego dla Metra Warszawskiego – powiedział Roman Stříž, prezes zarządu spółki zależnej CZ LOKO Polska.

EffiShunter 300 to lekka lokomotywa dwuosiowa, zaprojektowana z myślą o możliwie najniższych kosztach produkcji i eksploatacji. Dzięki swoim rozmiarom i interoperacyjności może być również eksploatowana na specjalnych liniach metra. Lokomotywa wyposażona jest w silnik spalinowy CAT C13 o mocy 328 KW, spełniający najsurowsze normy emisji spalin EU Stage V. W kabinach, na życzenie PKP Intercity, zamontowano instalację głośnomówiącą.

PKP Intercity odnawia swoją flotę lokomotyw manewrowych także w inny sposób. W poznańskim FPS zlecono na przykład głęboką modernizację SM42. Efekt prac można było zobaczyć podczas targów Trako.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5