NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pieniędzy na modernizację linii 202 rząd poszuka w przyszłym POIiŚ

| Michał Szymajda 11.02.2020 3,9k

Pieniędzy na modernizację linii 202 rząd poszuka w przyszłym POIiŚ
fot. Michał Szymajda
Modernizacja linii 202 na Pomorzu, związana z dobudową torów i podniesieniem prędkości nawet do 200 km/h,  która miała być wykonana w 2024 roku, powinna być, zdaniem rządu dofinansowana z pieniędzy POIiŚ z przyszłej perspektywy. Wciąż nie ma pewności czy takie pieniądze będą i ile ich będzie.
O to jak wyglądają prace przygotowawcze do realizacji inwestycji pytał poseł Marek Rutka. – Wedle wcześniejszych informacji prace projektowe miały zakończyć się w zeszłym roku, a rozpoczęcie realnych prac planowane było na IV kwartał 2020 roku – zauważa poseł i pyta jak przedstawia się aktualny harmonogram prac związanych z budową dodatkowego toru linii kolejowej numer 202 od Słupska do Gdyni.

Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że kwota przeznaczona na realizację inwestycji nie zmieniła się od czasu korekty założeń Krajowego Programu Kolejowego i obecnie wynosi 310 mln zł. Za tą kwotę tworzona jest na przykład dokumentacja projektowa.

– Z uwagi na uwarunkowania czasowe i eksploatacyjne zasadnicza część robót realizacyjnych planowana jest do realizacji po 2020 r. W związku z tym zakładane jest ich finansowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021 – 2027 – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Dodaje on, że właściwym źródłem finansowania byłby kolejny Program Operacyjny (w rodzaju POIiŚ – dop. red.) dla przyszłej perspektywy. Przedstawiciel resortu przyznaje jednak, że decyzje odnośnie dalszego finansowania i realizacji robót zostaną podjęte po określeniu zasad korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalnej wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy. Nikt jeszcze dokładnie nie wie jak wyglądać będą kolejowe programy pomocowe finansowane przez Unię Europejską w następnych latach.

Wedle zapewnień ministerstwa, termin zakończenia prac projektowych dla linii 202 ma mieć miejsce w ostatnim kwartale 2020. Został przesunięty z uwagi na konieczność aktualizacji decyzji środowiskowych dla inwestycji, a także z późniejszego niż oczekiwano wyłonienia projektanta dla części modernizacji. Także z końcem 2020 roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie prac budowlanych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (948)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (948)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5