Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego deklaruje pomoc finansową przy remoncie wiaduktu w Piechowicach, który dwa dni temu zatrzymał kursowanie pociągów do Szklarskiej Poręby.
Linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna została otwarta 16 listopada po dwuletnim remoncie. Pociągi do Szklarskiej Poręby od strony polskiej kursowały jednak tylko 10 dni: 26 listopada po południu Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wstrzymał kursowanie pociągów z powodu bardzo złego stanu technicznego wiaduktu drogowego w Piechowicach, pod którym przebiega linia kolejowa do Szklarskiej. W wyniku tego kursowanie pociągów zostało skrócone do Piechowic, a na odcinku Piechowice – Szklarska uruchomiona została zastępcza komunikacja.
- Decyzja została wydana z względu na stan techniczny wiaduktu, mogący zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi i bezpieczeństwu mienia. Za stan techniczny wiaduktu odpowiedzialny jest jego właściciel, gmina Piechowice – informuje „Rynek Kolejowy” Janusz Chyzbiak, zastępca Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Budowlanego.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego deklaruje partycypowanie finansowe w działaniach, które pozwolą zabezpieczyć wiadukt tak, by przejazdy pociągów pod nim były bezpieczne. – Zależy nam na jak najszybszym wznowieniu połączeń, dlatego gdy władze gminy zwrócą się do nas ze stosownym wnioskiem, wesprzemy je finansowo. Przeznaczymy na to oszczędności, które zostały po różnych przetargach. W pierwszym etapie wiadukt zostanie zabezpieczony tak, by pociągi wróciły na trasę możliwie jak najszybciej. W drugim etapie, który jest dużo bardziej czasochłonny, obiekt zostanie rozebrany – mówi nam Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.