NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pięć Griffinów z Newagu dla Lotosu Kolej

| Newag 23.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-23 13:14:20 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Tyle dotacji ze nie sa w stanie wydać to niech teraz PIC zakupi sporo Griffinow lub innych nowych lokomotyw które wygrały by przetarg, zamiast idiotyczne plany modernizacji eu07...
2015-12-23 13:20:41 Autor: Cienki z Bydgoszczy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Brawo Pesa! Znów nokaut konkurencji. Newag może się uczyć w kolejce po zasiłek.
2015-12-23 13:25:10 Autor: Locco
---.centertel.pl
Gratulacje dla Zamawiającego i Producenta. No wreszcie długo wyczekiwany przez maszynistow Griffin wjedzie na tory.
2015-12-23 13:32:52 Autor: Bogusław
---.play-internet.pl
Bardzo fajna wiadomość.
2015-12-23 13:52:27 Autor: fimp
---.dynamic.chello.pl
Ktoś się orientuje ile może kosztować Dragon albo Griffin?
2015-12-23 14:01:16 Autor: gość
---.range31-50.btcentralplus.com
W odpowiedzi na post fimp:
"Ktoś się orientuje ile może kosztować Dragon albo Griffin?"
http://www.newag.pl/wp-content/uploads/2013/11/Raport-bie%C5%BC%C4%85cy-nr-66_2015.pdf
2015-12-23 14:11:53 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
To pewnie nie jeden szampan strzeli dziś w Gliwicach :)
2015-12-23 14:30:30 Autor: jestem tu...
---.84.246.233
To bardzo dobra wiadomość !!! Będą Griffiny wreszcie na torach !!!

Zgadzam się z @Czes, że nie ma najmniejszej potrzeby modernizacji EU07. Trzeba zacząć kupować nowy tabor. Tu akurat PIC ma sporo do nadrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o loki. Warto przy tym wspomnieć czym dysponuje PIC:

- 46 EP09 - V max 160 km/h
- 10 "Husarzy" - V max 200 km/h (zupełnie nie wykorzystuje swych możliwości)
- 3 EP07 po modernie w ZNTK Oleśnica - V max 160 km/h
- 100, może 150 EU07 - V max - 120 km/h
- 11 EU08 - V max 140 km/h
i jeszcze 10 spalinowych nowych Gam od Pesy - V max - 160 km/h (też nie wykorzystuje swoich możliwości)

Widać wyraźnie, że brakuje nowych lokomotyw, a to co jest.... to tragedia!!!

Podstawową prędkością na PLK powinno być 160 km/h i wszystkie tory powinny być do tej prędkości modernizowane. Główne szlaki t.j.: magistrale to 200 km/h i więcej.

Podam pewien przykład: chcę w jeden dzień zrobić biznes w Szczecinie, a muszę tam dojechać z Przemyśla, bo dziś czas to pieniądz. Aby to zrobić mogę wyjechać z Przemyśla o 5:00 by być w Szczecinie max na 12:00 i z powrotem muszę wyjechać o 14:00 by być w Przemyślu na 21:00. Do pokonania mam 1000 km.
Pytanie ile musi jechać pociąg, by to zrobić w jeden dzień??? Proszę uwzględnić postoje w dużych miastach: Rzeszów, Tarnów, Kraków, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Poznań.

To jest właśnie mobilność danego państwa. Jeżeli jestem w stanie to zrobić w jeden dzień to zapewniam was, że szybko dogonimy zachód. Jeżeli nie, te wszystkie modernizacje nie mają sensu, jeżeli na odcinku od miejscowości A do miejscowości B czas jazdy skróci się o 5 minut. To nie ma sensu....
2015-12-23 14:59:19 Autor: dariusz
---.gl.digi.pl
Jeździłem tą maszynką na testach. Co prawda w pewnych szczegòłach była jeszcze wtedy niedopracowana, ale ogònie prowadziła się bardzo dobrze. Mògłbym ją poròwnać do Siemensa EU45.

2015-12-23 15:05:33 Autor: Krds
---.dynamic.chello.pl
Szczecin-Przemyśl w 7h spokojnie bez KDP do osiągnięcia, tymczasem w rozkładzie pociąg bez przesiadki prawie 14h... To ma być kolej w Polsce?!
2015-12-23 15:32:21 Autor: Marian
---.tktelekom.pl
Husarz ma v max'a 230km/h. Faktycznie latają 160, co jest istnym marnotrawieniem potencjału.
2015-12-23 15:42:17 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Marian
230km/h to prędkość konstrukcyjna, w eksploatacji chyba nigdzie nie przekraczają 200km/h.
2015-12-23 15:52:29 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Eksploatacja z prędkościami powyżej 200km/h to tylko kwestia odpowiednich wagonów.
2015-12-23 15:55:42 Autor: Kuba
---.system2000.3s.pl
@sphinx2
Poczytaj o Railjecie!
2015-12-23 16:30:38 Autor: Tommo
---.146.64.229.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Warto zaznaczyć, że Lotos eksploatuje różne lokomotywy. Jeżdżą Dragonami, jeździli Gamą, Gryffinem, różnymi Bombardierami i Siemensami, a wygrał właśnie Gryffin i to w nowym wykonaniu z silnikiem spalinowym.
2015-12-23 17:33:09 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
To jednorazowy wybryk z wagonami z ICE. W Polsce nie mamy ani wagonów, ani torów na 230.
2015-12-23 17:43:07 Autor: pasażer polski
---.dynamic.chello.pl
Nie mamy ???? To po co kupowano pedziolino ???? Teraz wystarczą wagony na 200 km/h i czar pedziolino i klasy para - premium minie bezpowrotnie.
2015-12-23 17:58:21 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Railjet to ślepa uliczka. Składh zamówiono na przełomie lat 80/90. Jeszcze w czarnobiałych "Sygnałach" o nich pisano...
2015-12-23 18:21:32 Autor: ho-ho
---.centertel.pl
Tak bez przetargu???? Zaczynaja sie ustawki z pis. Za moment kowalski zalatwi modernizacje lokomotyw dla ukrainy za pieniadze polskiego podatnika, pare przetargow zostanie wlasciwie rozpisanych ... idzie nowe!!!!
2015-12-23 18:40:29 Autor: nici
---.218.112.236
a po co przetarg???!?!?!

Przecież to nie jest w pełni kontrolowana spółka przez Skarb Państwa.

Zarząd sobie zażyczył to ma.
2015-12-23 18:53:32 Autor: pasażer polski
---.dynamic.chello.pl
RailJet to by było optymalne rozwiązanie.Komfortem zadowoli każdego i zwolenników bezprzedziałowców i tych którzy wolą przedziały.Wprawdzie wagony tworzą stałe składy ( to chyba zależy od zamawiającego) ale lokomotywy zawsze można przekierować do innych zadań.Polskie prawie - pendolino jeszcze długo a może nigdy nie wykorzysta swoich możliwości i to tylko na CMK.Dojedzie tam gdzie jest V=120 km/h tylko po co ? RailJet by wystarczył.
2015-12-23 18:59:35 Autor: ng
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przetarg był dawno. Takie spółki nie muszą robić przetargów nieograniczonych, robią ograniczone, zapraszają spółki (np Pesa, Newag) do składania ofert, rozmawiają, negocjują i wygrywa najlepszy, wcale niekoniecznie najtańszy, co warto dodać.
2015-12-23 19:33:56 Autor: LK
---.146.6.124.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Oczywiście, że LK nie wybiera dostawców na węch. Istnieją tam ściśle przestrzegane procedury przetargowe. Mądre firmy, a taką jest niewątpliwie LK nie stosują ceny jako jedynego kryterium wyboru. Poza nią liczą się takie aspekty jak jakość, terminowość, serwis pogwarancyjny. Tu NEWAG, szczególnie oddział gliwicki, wyprzedza PESĘ o kilka długości. Mamy krajowego producenta na europejskim poziomie i z tego powinniśmy się cieszyć. Szczerze gratuluję!!!
2015-12-23 22:15:21 Autor: xtrain
---.centertel.pl
Brawo! Super wiadomość , oby więcej griffinów na szlakach. Chętnie ujrzałbym je też w PKP IC. Wyglądem bije na głowę konkurencję a jeśli jakościowo będzie taka jak Dragon to cóż powiedzieć- Oby tak dalej Newag!
2015-12-23 22:16:18 Autor: xtrain
---.centertel.pl
Brawo! Super wiadomość , oby więcej griffinów na szlakach. Chętnie ujrzałbym je też w PKP IC. Wyglądem bije na głowę konkurencję a jeśli jakościowo będzie taka jak Dragon to cóż powiedzieć- Oby tak dalej Newag!
2015-12-23 23:37:07 Autor: TW króliczek
---.dynamic.chello.pl
Czyli z kolei OBB zniknie 5 Taurusów 1016/1116, w ich miejsce pojawią się Vectrony na OBB ( 230/200km/h ) i Griffiny ( 140km/h ) na PKP. Wszystko jest policzone.

Dla Taurusa specjalnie opracowano pudła wagonów RailJeta 230km/h. Zrobiono to po to by jeździć z V=200km/h pod innymi sieciami trakcyjnymi.

Jak się pobije rekord RailJet-a, to wszystko się sypie. Dlaczego, bo sieć trakcyjna w Austrii oparta jest na odzysku energii naturalnej ( elektrownie wodne ).

Gdy pobije się rekord, to można podnieść V Railjeta do 250km/h i też będzie jeździł.
Rakord Taurusa jest 357km/h.

Do czego to prowadzii????????????????

PS: drugi Husarz to dawniej lokomotywa WLB zwana .............
2015-12-24 00:36:15 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post pasażer polski:
"RailJet to by było optymalne rozwiązanie.Komfortem zadowoli każdego i zwolenników bezprzedziałowców i tych którzy wolą przedziały.Wprawdzie wagony tworzą stałe składy ( to chyba zależy od zamawiającego) ale lokomotywy zawsze można przekierować do innych zadań.Polskie prawie - pendolino jeszcze długo a może nigdy nie wykorzysta swoich możliwości i to tylko na CMK.Dojedzie tam gdzie jest V=120 km/h tylko po co ? RailJet by wystarczył."
RailJet konstrukcyjnie jest jak EZT z głowicą napędową zamiast napędu rozproszonego. Nie przekierujesz tej lokomotywy do niczego innego.

Railjet nie pojedzie w Polsce ponad 160 km/h, chyba że PKP postanowi go zajechać. Otóż Husarze mają homologację na 160 km/h, a sam producent odradza jazdę powyżej 160 km/h na napięciu 3 kV. Sami maszyniści mówią, że u nas EU44 słabo przyspiesza i nie wykorzystuje pełni swojej mocy, dopiero jak wjedzie do Niemiec to pod AC odzyskuje wigor. Nie wiem jak to się ma z Vectronami, w końcu to jest lokomotywa po jakichś zmianach.
2015-12-24 00:40:14 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post sphinx2:
"To jednorazowy wybryk z wagonami z ICE. W Polsce nie mamy ani wagonów, ani torów na 230."
Tory na 230 to akurat są, problemy są tylko w stacjach i obiektach inżynieryjnych
2015-12-24 08:17:59 Autor: Podrozny
---.centertel.pl
Kilka faktów: eu44 jeżdżą 160 z powodu braku kabinówki, a vmax tej serii na naszym systemie zasilania to 200km/h. Składy railjet na westbahn (wien-linz) jeżdżą 230km/h. Prawdą jest, że na zasilaniu AC 15kV Husarze przyspieszają żwawiej, czuć to wyraźnie gdy BWE/BGE rusza z Frankfurtu nad Odrą w stronę Berlina.
Jeśli chodzi o trasę Szczecin-Przemyśl to zrobienie tego w dwie strony w jeden dzień nie będzie takie łatwe. Bezpostojowe TGV trasę z Paryża do Marsylii, liczącą 750km, pokonuje w 3 godziny i 5 minut. Łatwo sobie wyobrazić jaką prędkość trzeba by osiągać między Szczecinem a Przemyślem
2015-12-24 11:19:37 Autor: mst
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gratuluję.
Jak Gryffiny będą podobne pod względem funkcjonalności do Dragonów, które już jeżdżą, a podobno mają być, to szykują się na prawdę fajne maszyny na szybkie kontenery.
2015-12-26 16:30:18 Autor: gosc
---.leon.com.pl
Jak czytam opinie znawców to śmieję się do rozpuku. Simens EU44 ma kopyto jak nigdy nawet przy3kv .Tylko prąd rozruchu ze względy na podstacje ustawia się np.1500A żeby nie mieć problemów w czasie jazdy.Tak po za nawiasem nie ma lepszej lokomotywy, dużo by można na ten temat mówić.
2015-12-26 20:20:22 Autor: riko
---.146.131.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
EU44 najlepszą lokomotywą? To kolego mało wiesz.
Pisze maszynista.
2015-12-27 23:45:58 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Kolega z IC ze sporym stażem w ruchu pasażerskim zapytany którego loka uważa za najlepszego w Polsce ( z tych na których jeździ ) bez długiego namysłu i wahania wskazał EU44.I to by było na tyle.
2015-12-28 14:28:10 Autor: rt
---.static.ip.netia.com.pl
Do pasażerskiego może i EU44, ale nie do towarowego.
Przy czym nie wiem, czy Gryfin taki silny, pewnie go puszczą na lekkie, ale szybkie pociągi intermodalne z manewrami poza siecią gdzieś na terminalach kontenerowych w Kutnie czy Pruszkowie, bo do na prawdę ciężkich pociągów kilka Dragonów już kupili i jeżdżą regularnie nimi.
2015-12-28 16:08:45 Autor: vvvvv
---.icpnet.pl
To znaczy że Lotos jest jedynym krajowym przewoźnikiem bo kupuje w kraju?
BRAWO LOTOS !!!
2015-12-29 15:55:07 Autor: ...
---.lukman.pl
Rozumiem, że to miała być cienka ironia...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5