NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]

| Michał Szymajda 30.07.2021 1,3k

Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]
Rozładunek Talgo 250 w Petersburgu Fot. Пресс-служба Федерации профсоюзов Узбекистана
Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]
Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]
Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]
Piąty hiszpański skład zespolony Talgo dotarł do Uzbekistanu [zdjęcia]
Do Uzbekistanu dotarł pierwszy z kolejnej partii składów zespolonych wyprodukowanych przez hiszpańskie Talgo. Najpierw płynął z Bilbao do Sankt Petersburga, a potem drogą lądową udał się do Taszkientu.
Zespolony pojazd serii Talgo 250 jest pierwszym z dwóch zamówionych przez Koleje Uzbeckie w 2019. Oba dołączą do kursujących już w Uzbekistanie czterech niemal identycznych składów, mogących kursować z prędkością 250 km/h i wyposażonych w mechanizm wychylnego pudła. Pierwsze dwa dostarczono w 2011, a kolejne dwa w 2017 roku. Kontrakt obejmował ponadto dostawę czterech wagonów, którymi można będzie wydłużyć pierwsze dwa pociągi kupione 10 lat temu. Teraz będą miały 11 charakterystycznych, krótkich wagonów systemu Talgo.

Specyfiką zestawów jest możliwość pracy na torach o rozstawie szyn 1520 mm, oraz posiadanie bardzo wydajnej klimatyzacji, która musi sprawdzać się w pustynnym klimacie. Pojazdy mają trzy klasy: standard, business i VIP, mają też przestrzeń barową.

Na początku lipca 2021 pierwszy nowy Talgo 250 został załadowany na pokład statku, który wyruszył z Bilbao do Sankt Petersburga. Do rosyjskiego portu, po pokonaniu 4000 km., dotarł po kilku dniach. Tutaj został rozładowany, a jego człony zostały połączone. Tak zestawiony udał się do Taszkientu już po torach, ciągnięty przez rosyjską, a później kazachską lokomotywę. W ten sposób pokonał kolejne 4200 kilometrów. 24 lipca dotarł do Taszkientu.

Pojazdy będą kursować po 344-kilometrowej trasie dużych prędkości Taszkient – Samarkanda z odgałęzieniami do Karszi oraz Buchary. Dzięki pociągom kursującym pod marką „Afrosiyob” podróż na odcinku Taszkient – Buchara (600 km.) trwa obecnie 3 godziny i 20 minut. Przejazd między Samarkandą a Bucharą trwa około 2 godzin, a pociągi rozpędzają się tam do maksymalnie 250 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5