| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy ⚫ 15.06.2015 ⚫
191
Dziś mija rok od rozpoczęcia działalności przewozowej przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. 15 czerwca 2014 ŁKA uruchomiła pierwszych kilka par pociągów na trasie Łódź – Sieradz. Później wojewódzka spółka otworzyła ruch na odcinku Łódź Widzew – Zgierz i wprowadziła do rozkładu kilka wewnątrzmiejskich kursów Łódź Kaliska – Łódź Widzew, a w grudniu przejęła od Przewozów Regionalnych obsługę linii Łódź – Łowicz i część ruchu pomiędzy stolicą województwa a Koluszkami.
Huczne obchody „urodzin” ŁKA odbyły się wczoraj przy okazji premiery ostatniej z zaplanowanych w pierwszym etapie budowy kolei aglomeracyjnej tras – łączącej Łódź Kaliską z Kutnem przez Zgierz i Łęczycę. Spółka częstowała swoich pasażerów tortem i, podobnie jak przed rokiem, zaoferowała darmowy przejazd na nowo uruchamianej linii. Jeden z pociągów do Kutna – wyjeżdżający o 12:36 – pojechał w bardzo wzmocnionym zestawieniu trzech jednostek Flirt, które szczelnie wypełniły się pasażerami.
WBA będzie biletem całego województwa?
– To pierwsze urodziny ŁKA, ale jej projekt to prawie pięcioletnia historia – mówił na towarzyszącej obchodom konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Wszystko zaczęło się od telefonu od ówczesnego ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, że do wydania na transport kolejowy w naszym województwie będzie 100 mln euro – wspominał. – Powstała wtedy koncepcja kolei aglomeracyjnej wraz z tzw. koleją obwodową, rozpoczęliśmy procedury. To było żmudne działanie, za które dziękuję całemu zespołowi, który nad tą koncepcją pracował – dodał.
Marszałek potwierdził plany rozwoju siatki połączeń ŁKA do południowej i wschodniej części województwa. Wspomniał też, że w najbliższym czasie duży nacisk położony ma zostać na pogłębianie integracji taryfowej. – Chciałbym, aby Wspólny Bilet Aglomeracyjny był czymś, co pozwala włożyć go do kieszeni, wyjść z domu i zacząć korzystać z całej sieci transportu publicznego w województwie. Mamy szansę, by w ciągu siedmiu lat obecnej perspektywy budżetowej UE taka perspektywa się spełniła – stwierdził.
Niskie opóźnienia i wysoki komfort jazdy
– Przez ten rok przewieźliśmy już ponad milion pasażerów, którzy chętnie do nas wracają, a opóźnienia naszych pociągów były bardzo małe i wynikały ze skomunikowań z innymi przewoźnikami albo z wypadków losowych – cieszył się prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski. – Myślę, że otwarcie linii do Kutna pomoże promować nasz region w skali kraju – stwierdził.
Spółka podkreśla, że zmiana przewoźnika na kolejnej trasie regionu łódzkiego wiąże się ze znacznym podniesieniem komfortu podróży. – Również do Kutna podróżni dojadą teraz nowymi i nowoczesnymi pociągami Flirt 3. ŁKA zadbała o komfort jazdy wszystkich swoich pasażerów, oferując udogodnienia m.in. dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dla rodziców z wózkami dziecięcymi, dla rowerzystów czy dla pracujących w podróży – wskazuje w krótkim komunikacie dla mediów Monika Bąk, dyrektor projektu budowy systemu ŁKA z ramienia spółki.
Więcej na temat:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna (280)Więcej z regionu:
Kutno (204)Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
1,1k
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
583
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
1,7k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
498
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,3k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
639
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
544
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Kraków: Bliżej przebudowy ulicy Kościuszki
554
Zintegrowany transport Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostało ujęte w tegorocznym budżecie miasta. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych.
No-show. Czy linie mogą anulować rezerwację? LOT odpowiada Stanowskiemu
4,1k
Pasażer Niepojawienie się pasażera na pierwszym z wielu lotów zabukowanych pod jednym numerem rezerwacyjnym skutkuje anulacją pozostałej części podróży. Robią tak tradycyjne linie lotnicze. Przewoźnicy budżetowi prowadzą politykę sprzedażową, którą można porównać do kupna biletu do kina. Brak lotu tam, nie oznacza anulacji rejsu powrotnego. Czy działanie tradycyjnych operatorów jest zgodne z prawem? Prawnicy uważają, że nie. A kilka lat temu hiszpański Sąd Najwyższy, w sprawie przeciwko Iberii, orzekł, że takie działania są nielegalne.
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy - Członek zarządu Strabagu
Ze Strabagiem związany od kilkunastu lat. W 2001 roku objął stanowisko dyrektora naczelnego i członka zarządu BRVZ, spółki z grupy Strabag. Członkiem zarządu jest od lutego 2013 i wspólnie z Alfredem Watzlem zarządza firmą w Polsce. Odpowiada za pion finansowy. Jest również członkiem rady Pracodawców RP.
Wiecej na temat:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna (280)Wiecej z regionu:
Kutno (204)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >