Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D
fot. Newag
PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna ogłosiło przetarg na wykonanie rekonstrukcji czterech lokomotyw 6D serii SM42. Odświeżone pojazdy trafią do oddziału elektrowni w Opolu. Będzie to kolejna rekonstrukcja połączona z drobną modernizacją, którą zleca PGE.

Przedmiotem zamówienia PGE GiEK jest usługa rekonstrukcji czterech lokomotyw spalinowych typu 6D (serii SM42) dla oddziału Elektrownia Opole. Lokomotywy te były produkowane w latach 1966-1992 bez żadnych zasadniczych zmian konstrukcyjnych w oparciu o technologie z połowy lat 60-tych. Zamawiający wyjaśnia, że pojazdy te są już przestarzałe z technicznego punktu widzenia. Wiele ich parametrów i wskaźników znacznie odbiega od wielkości uzyskiwanych we współczesnych rozwiązaniach, dotyczy to w szczególności silnika spalinowego, kabiny maszynisty i napędów pomocniczych.

PGE chciałoby przede wszystkim ograniczyć rosnące koszty utrzymania lokomotyw serii SM42 w eksploatacji, zmniejszyć ujemne oddziaływanie na środowisko oraz poprawić warunki pracy maszynisty poprzez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych podwyższających poziom bezpieczeństwa podczas obsługi lokomotywy. Celem jest także zmniejszenie ryzyka awarii.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedno zadanie polegające na rekonstrukcji lokomotywy spalinowej typu 6D serii SM42. Jak zaznacza zamawiający, w zakresie rekonstrukcji lokomotywy znalazły się m.in. takie prace jak zastąpienie istniejącego silnika spalinowego a8c22, nowoczesnym silnikiem spalinowym spełniającym co najmniej normę emisji spalin STAGE III A o mocy co najmniej 650KW oraz kompleksowa modernizacja kabiny maszynisty, w tym zabudowa dwóch pulpitów sterowniczych oraz zabudowa wejścia do kabiny z pomostów bocznych lokomotywy.

O wyborze oferty decyduje wyłącznie cena. Czas przeznaczony na wykonanie zadania to 17 miesięcy. Listę oferentów powinniśmy poznać 18 października. Wadium w tym zamówieniu wynosi 300 tys. zł.

Już wcześniej PGE zlecała prace dotyczące modernizacji lokomotyw SM42. Kontrakt na trzy sztuki lokomotyw serii 6Dg trafił do Newagu. Wartość zamówienia z 2014 roku to 8,91 mln zł netto. Gotowe lokomotywy trafiły do oddziału Elektrownia Turów w 2016 roku. W nowej 6Dg zmieniono reflektory czołowe oraz poręcze zewnętrzne. Zmianie uległa również zabudowa drzwi do przedziałów maszynowych i elektrycznych. Lokomotywa wyposażona została w sterowanie radiowe oraz zautomatyzowany sprzęg śrubowy typu ZSŚ 2006. W związku ze szczególnie rygory-stycznymi wymaganiami zamawiającego dotyczącymi emisji hałasu, w lokomotywie zastosowano specjalne, dodatkowe elementy i układy wyciszające jej pracę.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Między Jarocinem a Pleszewem spłonęła lokomotywa [zdjęcia]

Tabor i technika

Między Jarocinem a Pleszewem spłonęła lokomotywa [zdjęcia]

Michał Szymajda 01 lutego 2021

PKP Intercity: Nasze SM42 naprawi PKP Cargotabor

Infrastruktura

PKP Intercity: Nasze SM42 naprawi PKP Cargotabor

Michał Szymajda 11 marca 2020

Problemy taborowe z obsługą połączeń do Suwałk

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Między Jarocinem a Pleszewem spłonęła lokomotywa [zdjęcia]

Tabor i technika

Między Jarocinem a Pleszewem spłonęła lokomotywa [zdjęcia]

Michał Szymajda 01 lutego 2021

PKP Intercity: Nasze SM42 naprawi PKP Cargotabor

Infrastruktura

PKP Intercity: Nasze SM42 naprawi PKP Cargotabor

Michał Szymajda 11 marca 2020

Problemy taborowe z obsługą połączeń do Suwałk

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5