NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]

| Jakub Rösler, Jakub Madrjas 22.09.2021 15,3k

Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Fot. RK
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa pokazała wnętrza wyjątkowego pociągu dla RegioJet [zdjęcia]
Pesa po raz pierwszy pokazała wnętrza dla nowego pojazdu dla czeskiego przewoźnika RegioJet. Pociągi mają kursować w Regionie Usteckim od lipca 2022 roku. 
Pojazd jest dwuczłonowy, niskopodłogowy i wyposażony w wifi. Będzie kursował po czterech zelektryfikowanych liniach w Regionie Usteckim. Pociągi są przeznaczone dla prywatnego przewoźnika RegioJet, który zapowiada uruchomienie kolejnych połączeń dalekobieżnych w naszym kraju. Jak podkreślał prezes Pesa, Krzysztof Zdziarski, jest to pierwszy pojazd przewoźnika, który jest dostosowany do kursowania w różnych systemach napięć, w tym modelu, polskim i czeskim. Do tej pory Pesa produkowała pojazdy przeznaczone na konkretny rynek, niemiecki, czeski lub polski.

Ezet jak wagony

– Ciekawe w tym pojeździe jest to, że jego konfiguracja pozwala na wykorzystanie go zarówno jako pociąg regionalny, a także jako dalekobieżny. W obu wariantach nie ucierpi komfort pasażerów – mówił prezes Zdziarski. Wymaganiem RegioJet było to, żeby pociąg można było zrekonfigurować o dodatkowe człony w ciągu maksymalnie kilkunastu godzin w warunkach warsztatowych. Dostosowana musi być do tego cała elektronika i sterowanie w pojeździe. Wymagało to również rezygnacji z wózków wspólnych Jacobsa.

Jan Bończyk z Pesy dodał, że pierwszy pociąg z tej serii jest aktualnie gotowy do wyjazdu do Czech na tor testowy, aby uzyskać homologację na tamtejszy rynek. W lipcu 2022 roku pociągi mają już kursować w Kraju Usteckim. To opóźnienie w stosunku do pierwotnych zapowiedzi, które mówiły o wprowadzeniu tego pojazdu do służby na przełomie 2021 i 2022 roku. Wszystko spowodowane jest pandemią. 

– Warto dodać, że pojazdy są większe i szybsze niż pierwotnie zamawiane, a także mają zamontowany system ECTS, czego także nie wymagał zamawiający. Do pojazdów można dodać także dodatkowe człony, co można przeprowadzić w bazie RegioJet, bez konieczności wizyty w zakładach Pesa – dodał Bończyk.

Dziesięciolecie RegioJet

Pociągi będą kursować na 4 liniach regionalnych w Regionie Usteckim, gdzie do tej pory wykorzystywano pociągi spalinowe na liniach zelektryfikowanych. Nowe pociągi pozwolą więc wprowadzić bardziej ekologiczne rozwiązania, a przy tym podnieść komfort podróżnych, dzięki niskiej podłodze czy systemowi Wi-fi. Będą kursowały w regionalnym systemie komunikacji DUA, który integruje 20 przewoźników kolejowych, autobusowych i wodnych i pozwala na swobodne podróżowanie na jednym bilecie.

Aleš Ondrůj dyrektor sprzedaży Regiojet przyznał, że premiera pociągu zbiega się w czasie z 10-leciem kursowania pociągów przewoźnika po czeskich torach, co jest ważną i znaczącą rocznicą. Ondrůj dodał też, że liberalizacja rynku przewozów kolejowych jest bardzo ważna, bo powoduje wzrost standardu podróżowania, z czego korzystają pasażerowie, a sama konkurencja uzdrawia rynek. – Zamierzamy kontynuować naszą współpracę z firmą Pesa, ponieważ jakość ich produktów zapewnia to, że będziemy konkurencyjni przewoźnikami. Zarówno w samych Czechach, jak i w innych krajach – dodał dyrektor sprzedaży Regiojet.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5