NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa Mińsk Maz. z kolejną umową z KM

| inf. pras 23.06.2022 1,9k

Pesa Mińsk Maz. z kolejną umową z KM
fot. KM
Koleje Mazowieckie podpisały wczoraj (22 czerwca) kolejną umowę ze spółką Pesa Mińsk Mazowiecki na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 następnych, tym razem 38, pojazdów EN57AKM.
Jak podaje przewoźnik, umowę zawarto na okres do 31 grudnia 2024 r., a jej wartość wynosi ponad 51 mln zł netto. Poprzednia, również na naprawy w poziomie utrzymania P4, została zawarta w maju br. i dotyczyła napraw, także w poziomie P4, 33 pojazdów EN57AKM.

– Najwyższa jakość świadczonych usług jest naszym priorytetem. Nie tylko inwestujemy w zakup nowoczesnych pojazdów Flirt trzeciej generacji, ale także sukcesywnie modernizujemy pojazdy starszego typu. Dbałość o dobry stan techniczny jest niezbędny do realizacji pasażerskich przewozów kolejowych – powiedział prezes Kolei Mazowieckich, Robert Stępień, cytowany w komunikacie.

Umowa obejmuje standardowy zakres naprawy, tzn. remont generalny podzespołów układu napędowego, przegląd i uzupełnienie braków wyposażenia części pasażerskiej. Zgodnie z nią, pojazdy zostaną również doposażone w radiotelefony działające w sieci GSM-R. Naprawa pojedynczego pojazdu zajmie 40 dni kalendarzowych.

Naprawy w poziomie utrzymania P4 wykonywane są co 5 lat lub gdy dany pojazd przejedzie 500 tysięcy kilometrów. Celem każdej z nich jest zapewnienie dalszej bezpiecznej eksploatacji naprawionych pojazdów.

– To już kolejna umowa na naprawy naszych pojazdów, która zostanie zrealizowana w mińskim zakładzie. Wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu napraw taboru kolejowego, a także nasze doświadczenia z dotychczasowej współpracy z Pesa Mińsk Mazowiecki to gwarancja wykonania usługi na wysokim poziomie – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Istotną rolę współpracy mińskiego zakładu z Kolejami Mazowieckimi podkreśla Jacek Bilski, prezes, dyrektor generalny Pesa Mińsk Mazowiecki. – Podpisaliśmy kolejną dużą umowę, tym razem na naprawę P4 38 pojazdów serii EN57AKM. Pesa Mińsk Mazowiecki jako jedyne przedsiębiorstwo złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym. To właśnie pokazuje, że traktujemy Koleje Mazowieckie jako naszego strategicznego partnera biznesowego. Cieszymy się, że po raz kolejny pojazdy eksploatowane na torach Mazowsza zostaną naprawione przez zakład mający swoją siedzibę również w tym regionie oraz doskonale znający potrzeby lokalnej społeczności. Warto również zaznaczyć, iż poprzednie naprawy pojazdów objętych umową również wykonywał nasz zakład co potwierdza naszą doskonałą znajomość tych pojazdów i doświadczenie w przeprowadzaniu ich napraw. Daje także podstawy do darzenia nas zaufaniem jako solidnego wykonawcy z doświadczeniem sięgającym 70 lat – powiedział Jacek Bilski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5