Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa chce dostarczyć Podkarpaciu Elfy II

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa chce dostarczyć Podkarpaciu Elfy II
mat. PesaTak mogłyby wyglądać Elfy II dla Podkarpacia
Po otwarciu ofert w przetargu na nowe pociągi elektryczne dla Podkarpacia, bliższa zdobycia kontraktu wydaje się Pesa. Producent potwierdził, że oferuje pociągi z nowej platformy Elf II.

Jak informowaliśmy wczoraj, województwo podkarpackie otworzyło oferty w przetargu na nowy tabor. Pesa i Newag przedstawiły bardzo wyrównane propozycje, szczególnie na pojazdy spalinowe. Można się z nimi zapoznać tutaj.

W większym z dwóch przetargów województwa, obejmującego dostawę aż siedmiu nowych pojazdów elektrycznych, Pesa zaproponowała nieco niższą cenę, większą pojemność pojazdów oraz dłuższą gwarancję. I pomimo, że Newag zaoferował niższe koszty utrzymania, to bydgoski producent jest bliżej otrzymania tego zamówienia.

Kolejne Elfy II?

Jak potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak, oferta obejmuje dostawę pojazdów z nowej platformy Elf II. – To nowa generacja sprawdzonego ezt, który w Wielkopolsce obsługuje połączenia regionalne z prędkością do 160 km/h – przypomina. Zastrzega jednocześnie, że Pesa nie będzie się wypowiadać na temat podkarpackiego przetargu ani szczegółów oferty. – Jest na to o wiele za wcześnie. Spokojnie czekamy na rozstrzygnięcie – mówi Grześkowiak.

Warto przypomnieć, że dostawa pierwszych pociągów elektrycznych z nowej platformy Elf II jest już pewna. W tym miesiącu Pesa Bydgoszcz podpisała umowę na 13 nowych pojazdów z Kolejami Śląskimi. Jest wysoce prawdopodobne, że zostanie ona rozszerzona o sześć kolejnych składów – piszemy o tym tutaj.

Jakie pociągi elektryczne dla Podkarpacia?

Według oferty złożonej przez Pesę, pojazd trzyczłonowy dla Podkarpacia ma pomieścić 352 miejsca , a czteroczłonowy – aż 486 miejsc. Ze specyfikacji zamówienia wiemy, że niezależnie od tego, który producent wygra kontrakt nowe pociągi będą musiały spełniać normy restrykcyjne wymogi interoperacyjności (TSI). 

Podstawowe parametry zamawianych pojazdów obejmują m.in. prędkość maksymalną co najmniej 160 km/h, możliwość pracy w temperaturach od -35 do +40 stopni Celsjusza i przyspieszenie rozruchu rzędu 1 m/s2. Oba typy pojazdów mają mieć skrajne wózki napędne i toczne wózki środkowe (wspólne dla dwóch członów każdy). Podkarpackie wymaga dwóch stopni usprężynowania,

Nowe pociągi dla województwa będą miały jednoprzestrzenny układ wnętrza z oświetleniem LED, miejsce do przewozu dwóch wózków lub 4 rowerów, przestrzeń na bagaż i szklane półki bagażowe. Przejście między siedzeniami ma mieć min. 550 mm. Fotele w rzędowym układzie 2+2 mają mieć podłokietniki, otaczający głowę zagłówek, wieszaki, siatki na czasopisma, stolik oraz śmietniczki od strony korytarza. Pociągi będą wyposażone w monitoring, bezprzewodowy internet, automaty biletowe oraz system informacji pasażerskiej z dynamicznym rozkładem jazdy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

MPK Kraków kupuje pierwsze Twisty 3.0 od PESA

Tabor i technika

MPK Kraków kupuje pierwsze Twisty 3.0 od PESA

Jakub Rösler 18 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Podkarpackie i PR planują wakacyjny pociąg Rzeszów – Sandomierz

Rynek Kolejowy TV

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

MPK Kraków kupuje pierwsze Twisty 3.0 od PESA

Tabor i technika

MPK Kraków kupuje pierwsze Twisty 3.0 od PESA

Jakub Rösler 18 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Podkarpackie i PR planują wakacyjny pociąg Rzeszów – Sandomierz

Rynek Kolejowy TV

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij