27 grudnia pociąg Pendolino po raz pierwszy obsłużył rozkładowe połączenie Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa. PKP Intercity wyjaśnia przyczyny swojej, jak na razie, jednorazowej decyzji.
O tym, że pasażerowie pociągów Rejewski i Kopernik „promocyjnie” mieli okazję przejechać się składem zespolonym ED250 w nietypowej relacji
pisaliśmy 28 grudnia. Dziś PKP Intercity wyjaśniło skąd na linii do Bydgoszczy wziął się pociąg, który codziennie obsługuje połączenia z Warszawy do Krakowa Katowic i Wrocławia, oraz do Gdańska. Tłumaczy to koniecznością zwiększenia podaży miejsc siedzących.
– Zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity stale monitorowało frekwencję w swoich pociągach w okresie świątecznym. Ze względu na trwające ograniczenia liczy pasażerów w pociągach (zajętych może być max. 50% miejsc siedzących) i zwiększonym zainteresowaniem ze strony podróżnych, PKP Intercity operacyjnie podejmowało decyzje dotyczące wzmocnienia składów czy dostosowania ich zestawienia do sytuacji panującej na poszczególnych trasach – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego spółki. Ze względu na zwiększone zainteresowanie podróżą 27 grudnia trasa Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa została obsłużona pojazdem ED250 (Pendolino). Jest w nim o 48 miejsc siedzących więcej niż we Flircie, co w praktyce oznacza, że w pociągu udostępniono 24 miejsca więcej.
PKP Intercity podaje inne przykłady zmiany zestawienia pociągów z uwagi na frekwencje.
– 27 grudnia (...) na trasę Białystok – Wrocław skierowane zostały jednostki ED161 w podwójnym zestawieniu. Dodatkowo pociąg relacji Warszawa – Bielsko Biała Głowna – Warszawa uruchomiony został zastępczym składem wagonowym zestawionym z 13 wagonów zamiast jednostki ED161. By zapewnić wystarczającą liczbę miejsc dla podróżnych w okresie od 23 do 27 grudnia PKP Intercity wzmocniło 309 pociągów 457 wagonami – wyjaśniła Agnieszka Serbeńska.