NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pendolino motywuje konkurencję, konkurencja zmotywowała Pendolino

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy/ZDG TOR 09.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-09 13:11:09 Autor: aa
---.poz1.cyber-cafe.pl
A gdzie jest Robert W.?
2015-06-09 13:20:20 Autor: Kflik
---.60.129.178
Happy Hour to na pewno rewolucja znacznie większa niż samo wprowadzenie Pendolino (pytanie dlaczego Pendolino było do tego potrzebne?)

Oczywiście nadal jest wiele bzdur, do poprawienia:

- trzeba dostosowac ofertę do konkretnych połączeń, wiele obecnie nią objętych może być droższych (niekoniecznie od razu 150zł ale np. 80 lub 90zł), za to objąć ofertą niektóre inne pociągi (dlaczego np. pociąg po 18 nie może być za np. 89PLN skoro tylko godzinę później jedzie za 49zł?) a może oba po 89zł?

- wprowadzić podobną ofertę w TLK

KONIECZNIE obniżyć ceny w TLK na krótkie odległości do poziomu ofert u przewoźników regionalnych (wliczając oferty typu PwDC). oraz pomyśleć nad przywróceniem wspólnych biletów okresowych. (i to PKP IC się tu musi raczej wykazać a nie przewoźnicy regionalni którzy mają wiele umów między sobą)
2015-06-09 13:22:02 Autor: Witraż
---.adsl.inetia.pl
Dla mnie Pendolino są nieco za drogie. Ciekawe ile kosztowałby bilet z bydgoszczy do torunia bo np. Przewozy Regionalne robią tę trasę za 3,90 zł. (student)
2015-06-09 13:26:12 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Bilet Taniomiastowy akurat dupy nie urywa. Bardziej urealnienie cen, niż atrakcyjna oferta cenowa na połączenia ekonomiczne na trasach, gdzie połączenia TLK pod względem standardu, oferowania i czasów przejazdów leżą i kwiczą.
2015-06-09 13:28:04 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Ja mam tylko jedno pytanie? Dlaczego nie jest przestrzegana ustawa o ochronie języka polskiego. Bankomaty już są takimi światowcami, że znają tylko język angielski. Pociąg jeździ w Polsce i nazwa produkty powinna być polska. Tanie linie lotnicze czy PB jakoś swoje oferty nazywają po polsku.
2015-06-09 13:28:32 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Happy Hours to inna sprawa, gdyż dotyczy połączeń o wysokim standardzie dobrym i konkrecyjnych czasach przejazdów. Powinna również obejmować połączenia TLK/IC w cenie 19zł.
2015-06-09 13:31:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Małe pytanie do RK - czy HH nie jest przypadkiem działaniem na szkodę przedsiębiorstwa?

100% frekwencji w Pędoszmacie to 402 osoby, ale część z nich to 1 klasa (45 miejsc), a 2 to miejsca dla niepełnosprawnych. Efektywnie 355 pasażerów x 49 zeta = niespełna 17,5 tys. PLN.

Czy to aby na pewno wystarcza na pokrycie kosztów zmiennych i stałych, w tym odsetek od kredytu na zakup tej bajońsko drogiej zabaweczki dla mieszczuchów?
2015-06-09 13:33:42 Autor: Duch
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"Małe pytanie do RK - czy HH nie jest przypadkiem działaniem na szkodę przedsiębiorstwa?

100% frekwencji w Pędoszmacie to 402 osoby, ale część z nich to 1 klasa (45 miejsc), a 2 to miejsca dla niepełnosprawnych. Efektywnie 355 pasażerów x 49 zeta = niespełna 17,5 tys. PLN.

Czy to aby na pewno wystarcza na pokrycie kosztów zmiennych i stałych, w tym odsetek od kredytu na zakup tej bajońsko drogiej zabaweczki dla mieszczuchów?"
Oczywiście, że nie pozwala :-)
2015-06-09 13:35:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Duch

A jako obywatel i podatnik mam prawo iść z tym do prokuratury?
2015-06-09 13:36:59 Autor: dudo
---.133.208.82
Mam informacje od pracownika LuxBus, że jezeli frekwencja skokowo sie nie zwiekszy, to ten zwija sie z linii Krakow-Warszawa. Teraz ma nową akcje marketingowa, znowu zaśmiecił Kraków bilboardami.
2015-06-09 13:48:53 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
@G o r a l

Katowice - Gdynia: Całkowity koszt uruchomienia Pendolino to ok. 11 tysięcy. Więc nie odzywaj się, bo jak zwykle piszesz głupoty. Przy HH są na plusie.
2015-06-09 13:48:54 Autor: Duch
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Duch

A jako obywatel i podatnik mam prawo iść z tym do prokuratury?"
A masz jakieś kwity :-) ?

Przypominam także art.238KK

Art. 238. Fałszywe zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
Dz.U.1997.88.553 - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
Kto zawiadamia o przestępstwie lub o przestępstwie skarbowym organ powołany do ścigania wiedząc, że przestępstwa nie popełniono,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2015-06-09 14:03:11 Autor: Kflik
---.60.129.178
@zagłębiak

"Przy HH są na plusie"

acha, czyli dopiero teraz się skapneli, że bardziej opłaca się sprzedawać tańsze bilety? to dobrze:)

a jakim cudem psioczyli na InterRegio które jest (było) 5 PLN droższe od Pendolino mimo, że koszty uruchomienia miało niższe?
Niby na tym się nie zarobiło (bajki o stratach iR Matejko itp) a na Pendo gdzie sa dodatkowe koszty się zarabia?:P
2015-06-09 14:11:33 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zagłębiak

Sama stawka za dostęp do infry (wg kalkulacji ze strony PLK) to ponad 5 koła, a zatem czy te 11k podane przez Ciebie uwzględniają aby na pewno łącznie wszystkie poniższe elementy składowe:
- koszty energii elektrycznej?
- koszty wynagrodzenia dla drużyny (oczywiście łącznie ze składką ZUS)?
- koszty utrzymania składów w centrum serwisowym w Warszawie?
- koszty sprzątania i odfekalniania składów?
- koszty wody, papieru toaletowego, mydła, itp.?
- udział w utrzymaniu administracji PICU (centrala+zakłady)?
- udział w utrzymaniu kas biletowych/centrów obsługi pasażera?
- udział w utrzymaniu pozostałych zapleczy postojowych i warsztatowych?

No i powtórzę najważniejsze - czy te 11k zawiera już udział w odsetkach od kredytu na zakup tych zabaweczek dla mieszczuchów?
2015-06-09 14:13:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Cicho, cicho, nie wyciągaj z kapelusza niewygodnych pytań ;) Już i tak ekipa ma duży problem ze Stonogą, a Ty byś jeszcze chciał podłożyć 101-szą nogę... ;)
2015-06-09 14:14:15 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kflik

Po pierwsze - PKP IC nie powiedziało, że jeden kurs z całym składem zapełnionym pasażerami, którzy zapłacili 49 zł im się opłaca. Wg mnie nie starcza to na pokrycie wszelkich kosztów (jeżeli wliczamy nie tylko uruchomienie pociągu, ale absolutnie wszystkie koszty). Tyle, że tutaj się patrzy na całą siatkę połączeń, w której bilety po 49 zł stanowią niezbyt duży odsetek. I wówczas siatka, jako całość, może wyjść na plus. Jedna para IR po 54 zł to zupełnie co innego.
2015-06-09 14:24:21 Autor: jaro637
---.50.149.132
[Admin: zmoderowano]
Składaliście pisma do prokuratury na to, że Ryanair lata za 9 zł z Trójmiasta do Warszawy?
lepiej, żeby jeździł pusty, czy żeby ludzie zobaczyli jaki komfort podróży daje ten pociąg?
Jak im się spodoba to jak będą potrzebowali, pojadą też w dzień!
Czasami mam wrażenie, że mentalność polaków nigdy się nie zmieni...
Teraz czekam jeszcze na "Miodków", którzy wytkną mi błędy ortograficzne i stylistyczne: )
Jakie to typowe: )
2015-06-09 14:28:46 Autor: Duch
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ zagłębiak

Sama stawka za dostęp do infry (wg kalkulacji ze strony PLK) to ponad 5 koła, a zatem czy te 11k podane przez Ciebie uwzględniają aby na pewno łącznie wszystkie poniższe elementy składowe:
- koszty energii elektrycznej?
- koszty wynagrodzenia dla drużyny (oczywiście łącznie ze składką ZUS)?
- koszty utrzymania składów w centrum serwisowym w Warszawie?
- koszty sprzątania i odfekalniania składów?
- koszty wody, papieru toaletowego, mydła, itp.?
- udział w utrzymaniu administracji PICU (centrala+zakłady)?
- udział w utrzymaniu kas biletowych/centrów obsługi pasażera?
- udział w utrzymaniu pozostałych zapleczy postojowych i warsztatowych?

No i powtórzę najważniejsze - czy te 11k zawiera już udział w odsetkach od kredytu na zakup tych zabaweczek dla mieszczuchów?"
Stawka dla drużyny trakcyjnej extra - kilometry ex - dodatek.

Koszty postojów i zatrzymań, wyjazd z Zawodzi i zjazd na Gdynię Postojową. To chyba tyle :-)
2015-06-09 14:29:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na marginesie inne pytanie - mam trupa XPka i Mozillę (regularnie aktualizowaną), flasha też regularnie aktualizowanego, a strona PICU się nie odpala, albo odpala tylko w wersji tekstowej i to dopiero po bardzo długim ładowaniu, ma ktoś tak?
2015-06-09 14:30:27 Autor: Hanna
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-09 14:32:47 Autor: laik
---.opera-mini.net
Nawet jeśli nie pokrywa wszystkich kosztów, to na pewno strata jest dużo mniejsza niż kiedy Pendo wozi muchy. Koszty czy jedzie pełny czy pusty są zbliżone. I jest szansa że całość jakoś zbilansuje się.
2015-06-09 14:33:04 Autor: laik
---.opera-mini.net
Nawet jeśli nie pokrywa wszystkich kosztów, to na pewno strata jest dużo mniejsza niż kiedy Pendo wozi muchy. Koszty czy jedzie pełny czy pusty są zbliżone. I jest szansa że całość jakoś zbilansuje się.
2015-06-09 14:41:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Małopolanin

tu się zgadzam, ja tym razem nie nawiązywałem do opinii PKP IC tylko do wypowiedzi "zagłębiaka".

Natomiast nie zgadzam się z takim stawianiem sprawy, że tu akurat liczy się cała siatka a gdzie indziej nie.
Zawsze należy patrzec na całą siatkę - dlaczego PKP (także PR) nie patrzyli na to przez tyle lat tylko głupie likwidowali pociągi według obiegów lub wypełniające ofertę w godzinach mniejszej frekwencji.

Podobnie z iR Piast, Matejko, Bolko.
Także je TRZEBA analizować według całej siatki (a ta jest znacznie bogatsza jeśli uwzględnić przesiadki na inne pociągi Regio czy też jako zachętę do zakupu biletów okresowych - i ktoś taki raz pojedzie na regio karnecie do Warszawy a pozostałe dni wykorzysta na podróże pociągami regionalnymi zamiast jeździć busami)
2015-06-09 14:43:37 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ jaro637

ale to akurat Góral ma takie zapędy, bo nie lubi PKP IC i tyle (inna sprawa, że PKP IC zasługuje na nielubienie).

Natomiast faktem jest, że bilety po tylko 49PLN w sobotę rano z Warszawy do Gdynii sa absurdem.

Zwłaszcza w sytuacji w której pociągi w środku tygodnia o 12 czy 11 są po aż 150zł.
2015-06-09 14:45:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ laik

Przy biletach za 49 zeta i frekwencji w okolicach 100% = +/- frekwencja 30% przy biletach za 150 zł. I tu jest "bul", prawda?
2015-06-09 15:01:11 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Niech że, zarząd PKP IC, wytłumaczy ten 'fenomen', dlaczego w sobotę rano z Krakowa do Warszawy (viaCMK), gorszy TLK o 5 rano jest o kilkanaście złotych droższy od tego lepszego EIP, w sobotę rano o 6, 8,... ???

I w który 'model biznesowy' ten 'fenomen' się 'wpisuje'...

Jakoś nie spotkałem się z podobną sytuacją np. w sklepie spożywczym, kiedy napiera tłum klientów, a czerstwy, nie świeży, gorszej jakości chleb, jest sprzedawany drożej, od tego świeżego i lepszego gatunkowo prosto z piekarni. ???
2015-06-09 15:04:41 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ huciński...

Przecież to jest proste - ten model byznesofy nazywa się "zróbcie coś k..., bo Galaktyczna Pędoszmata jeździ pusta" ;)
2015-06-09 15:07:51 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kflik

W IC liczy się cała siatka połączeń EIP+EIC. Dotowanymi (TLK, IC) to się oni raczej nie przejmują. I zgadzam się, że to jest błędne podejście. Ale to pokłosie reformy z 2008 r.
2015-06-09 15:21:21 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kfilk, hucinski

Te ceny są absurdalne, bo nie ma żadnego DSS. Bankomat coś mówił o wdrożeniu go w przyszłym roku, ciekaw jestem czy tym razem im się uda...
2015-06-09 15:50:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Napisz raczej nie "bankomat", a "mój Jedyny Pan i Władca" - wtedy będzie bliżej prawdy.
2015-06-09 16:07:11 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
[Admin: zmoderowano]
2015-06-09 16:12:18 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
@ Małopolanin

Hehehehehe wiedziałem xD

Z tymi kosztami to na serio. Nie liczyłem tylko serwisu sprzątającego i pobytu na grupach.
2015-06-09 16:26:27 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Dyrektorze Rydzyński. Popełniłeś Pan kolejny tekst mikolski, nie mający żadnych znamion realnej,chłodnej oceny polityki taryfowej PKP IC. Ocena oferty HH jako ''znakomitej'', w sytuacji kiedy została opracowana i wdrożona na wariata tj. obejmując bez rzeczowej analizy frekwencji poszczególnych pociągów w ciągu całego tygodnia, wszystkie weekendowe połączenia do Trójmiasta w szczycie sezonu, bez wcześniejszej akwizycji i reklamy...Czy rok temu Jantar jeździł pusty? Kto przy zdrowych zmysłach, mając tak atrakcyjne czasy przejazdu z Warszawy do Trójmiasta serwuje od 19:00 w piątek do niedzieli wszystkie bilety po 49 zł, podczas gdy,to pociągi jadące w ciągu tygodnia mają znacznie niższą frekwencję? Tylko ten,kto widząc tragiczne wyniki finansowe, próbuje stosować politykę taryfową od ściany do ściany. W lutym sprzedaje bilety po 150, a w szczycie sezonu po 49 zł...

Proszę nam wyjaśnić, który z elementów oferty Pendolino świadczy o jej pierwotnym przygotowaniu pod kątem ''klienta biznesowego''? Czy w pociągu są przedziały menadżerskie, na dworcach strefy VIP,a może klienci biznesowi otrzymali program lojalnościowy??? Proszę nie dokonywać mylnej, uproszczonej interpretacji wywindowanych stawek taryfy z intencjami przewoźnika.

Warto podkreślić Panie Rydzyński,że ta ''znakomita'' oferta HH, została na tle działań konkurencji wprowadzona jako ostatnia.Kilka miesięcy wcześniej LOT zaczął sprzedawać bilety na trasach krajowych po 60 zł, Ryanair sprzedaje bilety po 29 zł. do Wrocławia i Trójmiasta od momentu uruchomienia lotów, tanie bilety na połączenia autobusowe PB i Lux można kupić od marca...Jak to się przekłada na wyniki sprzedażowe PKP IC nie wiemy, bo spółka postanowiła utajnić wszelkie szczegółowe dane odnośnie frekwencji ( o wyniku finansowym nie wspominając), wysyłając mediom suche komunikaty pod hasłem ''frekwencja jest znacznie wyższa niż zazwyczaj''...

W tym samym czasie LOT na linii Warszawa - Kraków zwiększył tak w kwietniu jak i w maju przewozy o 10%...na tej samej siatce połączeń co rok wcześniej...nie zwiększył oferowania jak PKP IC o 200%...zwiększył realnie przychody i wskaźniki wypełnienia samolotów.Tymczasem PKP IC kilku% wzrost przewozów do Krakowa uzyskała zwiększając koszty oferty o 200% i paradoksalnie obniżyło wskaźnik wypełnienia pociągów, po tak radykalnym podniesieniu oferowania.Może warto się skupić na analizie porównawczej tych elementów, zamiast smarować peany o znakomitości oferty HH...
2015-06-09 17:16:39 Autor: mazury welcome
---.dynamic.chello.pl
Wczoraj widzialem jak PB mial postoj w Ostrodzie...
2015-06-09 18:52:39 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Kfilk, hucinski

Te ceny są absurdalne, bo nie ma żadnego DSS. Bankomat coś mówił o wdrożeniu go w przyszłym roku, ciekaw jestem czy tym razem im się uda..."
Żeby wprowadzić prosty pseudo DSS nie trzeba żadnego systemu, wystarczy urealnić pociągi zależnie od kursu. Tylko trzeba wiedzieć ile który kurs jest "wart" a nie stosować metodę, że wszystko w danych godzinach traktuje się tak samo.
Czy oni nie mają danych ile ludzi z jakich pociągów korzysta, w jakie dni, w jakich warunkach (rozkład jazdy i warunki zewnętrzne) się to odbywało?
Przecież mają wieloletnie niby doświadczenie?
Podobno kiedyś kogoś zwolnili, kto potrafił korzystać z tych danych? w zamian zatrudnili bankomat?
2015-06-09 18:53:17 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
natomiast ponawiam apel o rezygnację z ataków personalnych na dyskutantów, to jest niesmaczne i źle o was świadczy.
2015-06-09 18:57:22 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kflik
Przyłączam się do apelu.Natomiast pozostawmy sobie prawo, do polemiki z tezami autorów tekstów umieszczanych na RK:)
2015-06-09 19:08:10 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Kflik: "Czy oni nie mają danych ile ludzi z jakich pociągów korzysta, w jakie dni, w jakich warunkach (rozkład jazdy i warunki zewnętrzne) się to odbywało?"

Mieli takie dane. Ale ludzie z tymi danymi odeszli z firmy po przyjściu nowego desantu. Kto to teraz zrobi? Te gogusie po Wyższych Szkołach Samozadowolenia?
2015-06-09 20:28:55 Autor: Sąsiad z Lędzin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-09 22:13:49 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
@ Sąsiad z Lędzin

Trafiłeś w samo sedno.
2015-06-09 22:44:33 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Biedny G o r a l rozpracowany.
Nie martw się. I na mnie przyjdzie pora. Z resztą sam mnie niedawno prawie rozpracowałeś :)
Oświadczam, że także nie lubię PKP IC ani wlk.miast, ale "pędo-szmatą" się przejadę na HH i zdam relację.
2015-06-09 23:00:28 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Sąsiad z Lędzin

a to co napisałeś to właśnie jest (być może jest też, ale jest) atak personalny.
Groźba.

Ja to osobiście odebrałbym jednak jako atak na osobę niezgadzającą się z polityką miłościwie nam panujących, bo nie zauważyłem, by Góral pisał aż tak dużo źle jak dużo źle o nim piszecie.
W szczególności nie przeprowadza ataków personalnych, kierowanych do konkretnej osoby, sugerujących, że wiadomo gdzie mieszka, co robi....

Wyglądacie mi, wy wszyscy o "miastowych" loginach na jakąś mafię.
Nie wiem czy jednooosbową czy kilkuosobową ale mafię.
2015-06-09 23:01:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Sąsiad z Lędzin & zagłębiak

Wiem, co i gdzie zostaje, i wiem również, że nie ma anonimowości w necie. Sam sobie przeglądam Googla co jakiś czas sprawdzając, cóż na mój temat wie najpopularniejsza ponoć wyszukiwarka na świecie. Zresztą nie trzeba być żadnym przysłowiowym Sherlockiem, co by wiedzieć o mnie dużo, by nie rzec bardzo dużo, ale też jakoś nigdy nic nie ukrywałem, więc się nie boję. Ani zastraszania, ani grożenia.

I powtórzę chętnie to, co pod sąsiednim wątkiem - jestem gotowy być ofiarą w konflikcie między sytym i butnym wielkomieszczaństwem a prowincją. Ale pamiętajcie drodzy wielkomieszczanie, że jesień nadciąga wielkimi krokami, i - choć zwolennikiem PiSu nie jestem, bo ateista nim być nie może - nowa powyborcza rzeczywistość może się okazać dość przyjazną dla zad..., a nie dla Was.
2015-06-09 23:21:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@G o r a l
Nie chcę Cię martwić, ale człowiek szanujący wytyczne Katechizmu Kościoła Katolickiego też nie powinien być zwolennikiem PISu.
Do jesieni może się jeszcze dużo zmienić w Europie i o PISie lud zapomni..
2015-06-10 01:38:26 Autor: wielkomieszczanin
---.centertel.pl
@ G o r a l

Kochaniutki, powtórzę to co w sąsiednim wątku:

Wiszą mi Twoje opinie na temat IC. Trzeba szanować także i te. Sam także wiem że. W tej spółce nie dzieje się dobrze.
Ale przegiąłeś z tonem Twoich wypowiedzi i obrażaniem pracowników jak i pasażerów IC... PI..DY to ty możesz mieć w domu. Podobnie jak "frajerów" - nazywając tak podróżnych. A jakieś "szmaty" to ty se możesz wywieszać na balkonie.

Koniec
2015-06-10 06:53:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-10 07:22:32 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
a poza tym w regulaminie RK chyba nie ma napisane, że nie wolno obrażać pracowników ani pasażerów PKP IC. W ub.roku byłem kilka razy pasażerem TLK i nie czuję się obrażany przez Górala.
Moim zdaniem to Ty, Malopolanin, zagłębiak i sąsiad z lędzin przeginata. Uważam ponadto, że wśród pasażerów IC jest więcej nadętych buc' ów niż wśród pasażerów PR itp.kolejek. Z kolei ze strony pracowników PKP IC wiele razy otrzymałem dowody skończonego idiotyzmu zarówno przy kasie jak i na pokładzie, czego nie mogę powiedzieć o kasjerach, konduktorach i kierpociach innych spółek.
PKP IC dla dobra polskich kolei już dawno powinno zostać zaorane. PKP IC jest spuścizną najgorszych cech PKP z okresu II RP & PRL.
2015-06-10 07:31:04 Autor: kanarzysko
---.dynamic.mm.pl
Czy to prawda, Warszawo, że u was jest jakiś dyrektor Paweł J. (wykonawczy), który zastrasza pracowników? Który zlecił prowokacyjne kontrole min. w pociągach pendolino? Który powiedział , że przyjdzie czas kiedy konduktorzy będą sprzątać w pociągu? Skąd tacy dyrektorzy? co to ma znaczyć? A widzieliście jego sekretarkę? 22 lata długie nogi itp.
2015-06-10 07:33:26 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Czy nadal nie ma możliwości kupić jednego biletu na: EIP z Krakowa do Warszawy + np. TLK z Warszawy do Kutna? Czy nadal trzeba kupić drugi osobny bilet chcąc kontynuować podróż TLK, bo bilety nie łączą się kilometrażowo? Jeśli tak, to promocja HH już nie wygląda tak różowo, cena drugiego biletu na TLK mocno zawyży koszt całkowitego przejazdu.
2015-06-10 07:42:03 Autor: Sąsiad z Lędzin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W regulaminie nie ma mnóstwa zapisów szczegółowych, ale bez problemu znajdziemy takie, które odnoszą się do KC, więc wprowadzają ogólne normy do porządków na tym forum, np. zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego) czy nawołują do agresji.

I co ważne warto przeczytać ostatnie zdanie na stronie z regulaminem:

Osoba zamieszczająca opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa wydawnictwa Railway Market Media lub innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego może ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

TO JEST REGULAMIN...

Jeśli ktoś tu straszy, to na pewno nie ja...
2015-06-10 07:56:46 Autor: Rad
---.tktelekom.pl
@Goral

Działanie na szkodę przedsiębiorstwa polega na zaporowych cenach, braku promocji i wożeniu powietrza.

Jak IC pójdzie minimalnie powyżej kosztów zmiennych to już będzie do przodu.
2015-06-10 07:58:26 Autor: wierzacy mieszczuch z malego miasta
---.free.aero2.net.pl
@sasiad
Goral i Stefan tego nie zrozumieja...
W ich przypadku widac dobitnie, ze prowincja to stan umyslu, a nie aktualne miejsce zamieszkania, lecz stan umyslu. Jak mozna obrazac ludzi z powodu podrozy jakims pociagiem lub z powodu ich miejsca zamieszkania... Na tych dwoch szkoda slow, a niestety i Kfilik dorownal im teraz. Szkoda, bo do tej pory cenilem jego komentarze...
2015-06-10 08:00:58 Autor: dodatek do powyzej
---.free.aero2.net.pl
przepraszam za kilka postow, przegladarka w tel slabo dziala
2015-06-10 09:12:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wierzący mieszczuch
Przecie wszędzie na świecie prowincja nie lubi bogatych wlk.miast i vice versa.
Jak jechałem pociągiem Buenos Aires - Rosario (San Miguel de Tucuman lub Cordoba), to obsługa zasłaniała okna stalowymi kurtynami zewn.podczas przejazdu przez wioski i małe miasteczka, bo miejscowe dzieci masowo obrzucaly pociąg ze stolicy kamieniami. Jak przypuszczam: z zazdrości, że bogaci porteňos jadą se na wakacje.
Oczywiście ja wolę zadawać się z ludźmi bogatymi niż biednymi, ale mentalnie bliżej mi do prowincji niż do "młodych, wykształconych z wielkich miast"
2015-06-10 10:12:10 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
chłop może ze wsi wyjść, wieś z chłopa - nigdy!
2015-06-10 10:25:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wierzacy mieszczuch z malego miasta

A dlaczego @ Kflikowi także się dostało? Przecież to grzeczny człek i dość kulturalny, w przeciwieństwie do mnie.


@ Stefan wiadomo jaki

To nie jest wszystko takie proste, gdyż teoretycznie ja też jestem tzw. "młodym wykształconym", ale - w przeciwieństwie do mainstreamu takich ludzi (chyba słusznie zwanych lemingami) - nie odwaliło mi do głowy w ciągu ostatnich kilku lat sporego awansu ekonomicznego. Naprawdę sporego, bo lekko licząc w ciągu ostatnich niespełna 6 lat moje zasoby poszybowały w górę o ponad 7000%, z przeciętnego biednego studenta z drobnymi na kogoś o zasobach zdecydowanie powyżej przeciętnej w polskich uwarunkowaniach (szacunkowo każdy z nas ma ok. 30tu paru/40 tys. zł oszczędności). A mimo to nadal żyję tanio, kupuję głównie w Biedronce i czasem w hipermarketach, w jednych butach potrafię chodzić i 4-5 lat, po knajpach nie łażę, a na wakacje nie mam czasu (na szczęście specyfika pracy pozwala na skuteczne jej łączenie z wypoczynkiem w całkiem fajnych miejscach). Mi się wydaje, że wiele zależy od charakteru i - właśnie - mentalności. Żeby szastać cashem trzeba mieć/nauczyć się mentalności wielkomiejskiej, ba, metropolitalnej. Gdzie wręcz wypada pokazywać na każdym kroku, że SIĘ MA.
2015-06-10 10:32:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Co więcej - miejsce zamieszkania wcale nie determinuje mentalności. Prowincja i prowincjonalizm mówiąc to kolokwialnie - "siedzą we łbie", wielkomiejskość zresztą także.
2015-06-10 10:41:03 Autor: asdsadd
---.spine.pl
Tak sie konczy ta promocja ze ledwie sie zaczela a ja juz jechalem 2 razy pendolino dzieki tej promocji inaczej bym nie pojechal bo za drogo. frekwencja 95 % minimum.
2015-06-10 11:34:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Gratuluję "sporego awansu ekonomicznego".
Szacunkowo każdy z nas ma ok.30-40.000 długu zaciągniętego przez państwo, a dochodzi do tego jeszcze dług samorządu na 3 stopniach + zadłużenie indywidualne.
Większość obywateli III RP to bankruci.

Oczwyiście, że miejsce zamieszkania, a przede wszystkim miejsce wychowania w dzieciństwie determinuje mentalność. Jestem dumny, że większość mojego życia spędziłem na wiosce i w małym miasteczku. Teraz w wielkim mieście pośród dużego zagęszczenia ludzi, samochodów i hałasu cierpię niezwykle, ale jak rasowy słoik zamierzam się wyprowadzić gdzieś na obrzeża aglo i będę dojeżdżał do big city blachosmrodem po autobahnie, a sporadycznie pociągiem aglo. ZTM będę unikał jak ognia albo jak Goral unika PKP IC :)
2015-06-10 13:34:53 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Szacunkowo każdy z nas ma ok.30-40.000 długu zaciągniętego przez państwo, a dochodzi do tego
jeszcze dług samorządu na 3 stopniach + zadłużenie indywidualne.
Większość obywateli III RP to bankruci."

Oczywiście kłamiesz, ale to mnie nie dziwi. Manipulacje danymi u zwolenników Krula są czymś powszechnym. Bo szacunkowo każdy Polak ma 22 tys. długu państwowego i około 5 tys. samorządowego (tak, pewnie zaraz się okaże, że rząd coś komuś ukradł z OFE i "prawdziwy" dług jest wyższy). Skoro jesteśmy bankrutami, to co mają powiedzieć Niemcy, których sam dług rządowy wynosi ok. 24 tys. EUR na łebka? Średnia i minimalna płaca w Polsce i w Niemczech są *liczbowo* zbliżone (tzn. u nas średnia to 2886 PLN netto, u nich 2900 EUR netto; minimalne podobnie - trochę wyższa u nas), więc Niemcy są w podobnej sytuacji, bo w obu krajach trzeba przepracować podobną liczbę miesięcy, żeby pokryć ten dług "na łebka". Ich też nazwiesz bankrutami?
2015-06-10 14:37:06 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
^^up wszyscy:

A ile % tego długu, to odsetki od odsetek od niczego, naliczane z góry (bez żadnych realnych podstaw) przez banki?
Większość tego zadłużenia jest wirtualna i nie ma fizycznego uzasadnienia, a wynika wprost z obecnych zasad kreacji pieniądza przez uprzywilejowany sektor bankowy.
2015-06-10 14:38:11 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
c.d.
Natomiast za te wirtualne, wymyślone cyferki każe nam się płacić realnym czasem, usługami, pracą, towarem, itp.
2015-06-10 15:08:04 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
Oczywiście można liczyć dług publiczny na osobę wg różnej metodologii. Podałeś tą od Balcerowicza, która widnieje na zegarze w centrum Warszawy, ale i tamże jest już chyba >22.000 zł /os.
Twoja i Balcerowicza metodologia raczej nie uwzględnia świadczeń z ZUS/KRUS, a przecie wieku emerytalnego do 100 lat nie podniosą, aby "wszyscy wykazali się czynem i zdechli przed terminem"
PS.
Krul jest już stary i niebawem wypadnie, ale nie wszystkie gimbusy Krula uciekają z Polszy / zmieniają poglądy w miarę dorastania. Będzie tego coraz wiecej..
2015-06-10 16:57:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin (a propos zadłużone Niemcy)
Reich jest b.złym wzorem dla Polszy. Ja wiem, że Wy tam w Galicji uwielbiacie podkreślać swoje związki ze wschodnim Reichem, ale my Słowianie jesteśmy zupełnie inni od mieszkańców Reichu i raczej powinniśmy się wzorować na naszej dumnej przeszłości przedzaborowej.
Pewien profesor z University of Nevada (pochodzący z Reichu!) napisał specjalnie dla Polaków i dla Polszy słowa, które popieram w 100%:
"Spośród wszystkich krajów wyzwolonych spod jarzma komunizmu, z Polską wiązano największe nadzieje. Polska była niegdyś narodem na wskroś arystokratycznym, a przecież to właśnie arystokracja była tą naturalną elitą narodu, która z natury swojej troszczyła się o wolność i propagowanie jej idei. W latach 1572 – 1791 Polska była monarchią elekcyjną, zaś w polskim parlamencie, pojedynczy poseł miał prawo wetowania jakiejkolwiek inicjatywy ustawodawczej. Polska była znana i podziwiana w całej Europie za swoją tolerancje religijną. Zdaniem Erika Ritter von Kuehnelt-Leddihn Polacy trzykrotnie odegrali decydującą rolę w ratowaniu cywilizacji Zachodu; w 1241 roku, kiedy pod Legnicą, ramię w ramię z niemieckim rycerstwem powstrzymali tatarskie hordy przed inwazją Europy Zachodniej; w 1683 roku, kiedy polskie wojska pokonały Turków pod Wiedniem, oraz w 1920 roku, kiedy Polacy pokonali bolszewików w bitwie warszawskiej.
Zamiast jednak wskrzesić swą pełną chwały wolnościową przeszłość i wybrać drogę zdecydowanej desocjalizacji i prywatyzacji (...) – podobnie jak większość innych krajów postkomunistycznych – zdecydowała się na przyjęcie zachodnioeuropejskiego modelu socjaldemokratycznego państwa opiekuńczego. Trudno się zresztą Polakom dziwić. Polscy przywódcy nie znali nic lepszego, a ponadto zostali przekupieni i niejako przymuszeni do takiego rozwiązania przez przywódców politycznych Zachodu i ich intelektualnych „ochroniarzy”, którzy wręcz obawiali się powstania wolnej i w pełni liberalnej Środkowej i Wschodniej Europy."
2015-06-10 19:46:40 Autor: pk
---.158.219.19.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post mazury welcome:
"Wczoraj widzialem jak PB mial postoj w Ostrodzie..."
Kursy do Olsztyna do Ostródy zjeżdżają.
2015-06-11 03:41:19 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-11 10:02:11 Autor: Sąsiad z Lędzin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na początku, żeby było temacie, to napiszę, że jedne pociągi, szczególnie te w szczycie i w HappyHours mają dobre obłożenie, a inne już nie.

W ten sposób zadowolę admina i nie skasuje mi wypowiedzi.

A po drugie, Stefan banderą, jak już cytujesz, to przynajmniej podaj źródło...
Hans-Hermann Hoppe, Demokracja bóg, który zawiódł, Wydawnictwo Fijorr Publishing...

A oprócz tego, że tak powiem, wierzący mocno korwinowcu, proponuję zobaczyć jakieś takie biedniejsze rejony z bezradnymi ludźmi, którzy i nie potrafią połączyć końca z końcem...

A jeśli chodzi o pociągi, to ogólnie jeżdżą...
2015-06-11 18:00:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@sąsiad
Dziękuję za uzupełnienie źródła, ale je podałem w stopniu wystarczającym w kontekście komentarza na RK.
Byłem w Ameryce i Afryce w miejscach z taką biedą o jakiej się nie śniło urzędnikom socjalnym III RP, ale co to ma do rzeczy?
Admin jest tolerancyjny, a czasem mam wrażenie, że to maszyna, więc nie musisz go (?) zadowalać
2015-06-11 18:10:23 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Stefan

A ty do swojego zadłużenia wliczasz swoje przyszłe zobowiązania? Czyli wszystko to co wydasz do końca swoich dni na jedzenie, picie, mieszkanie, media, zakupy, usługi, itd?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS