NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pełne wykorzystanie szybszych Griffinów w czerwcowym rozkładzie jazdy

| Michał Szymajda 08.04.2020 6,3k

Pełne wykorzystanie szybszych Griffinów w czerwcowym rozkładzie jazdy
Lokomotywa Griffin w PKP IntercityFot. Olo Kolejarz
Czytelnicy zwracają uwagę, że część z nielicznych jeżdżących obecnie pociągów PKP Intercity, prowadzonych lokomotywami Griffin, choć wykorzystuje możliwości jazdy z prędkością 160 km/h, to nie ma to większego przełożenia na skrócenie czasu jazdy pociągów w dłuższych relacjach.
– Jadąc pociągiem IC Gałczyński z Poznania do Konina do stacji pośrednich (Słupca, Września), dojeżdżaliśmy sporo przed rozkładowym czasem czasem, co wynikało z jazdy z prędkością 160 km/h – napisał czytelnik "Rynku Kolejowego", który na dowód tego wykonywał pomiar prędkości jazdy. Pociąg prowadzony był przez nową lokomotywę Griffin. Podaje też inny przykład. – Aplikacja Portal Pasażera na Stacji Konin o godzinie 17:00 pokazywała przyjazd opóźnionego IC Mewa (planowo 17:14) na godzinę 17:41. Tymczasem pociąg nadrobił opóźnienie i odjechał o godzinie 17:27. Gdybym to wiedział o 17:00, zdążyłbym na niego, jednak na dworcu pojawiłem się o.... 17:28 – wyjaśnia.

PKP Intercity wyjaśnia, że sytuacja ruchowa na sieci kolejowej jest obecnie skomplikowana. Obciążenie szlaków pociągami pasażerskimi jest mniejsze, ponieważ spółka uruchamia obecnie tylko około 20% pociągów umieszczonych w rozkładzie jazdy w połowie marca, ze względu na niskie zainteresowanie pasażerów. Znacznie mniej jest też pociągów regionalnych, więc na przykład, na jednotorowych szlakach można przepuszczać pociągi PKP Intercity bez konieczności zatrzymywania ich na stacjach pośrednich. Między innymi dlatego do stacji rozkładowych składy dalekobieżne dojeżdżają szybciej. Mniejsza liczba pociągów na sieci kolejowej jest oczywiście związana z epidemią koronawirusa.

W przypadku pociągów prowadzonych lokomotywami Griffin, przyspieszenie wpisane w rozkład jazdy układany przez PKP PLK zaplanowano jednak dopiero na początek lata. – Rozkłady z pełnym wykorzystaniem parametrów, tj. z jazdą 160 km/h, będą wdrożone wraz z kolejną korektą rozkładu jazdy pociągów, czyli od 14 czerwca – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP PLK.

Więcej o lokomotywach Griffin piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5