NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pełne wykorzystanie szybszych Griffinów w czerwcowym rozkładzie jazdy

| Michał Szymajda 08.04.2020 210

Pełne wykorzystanie szybszych Griffinów w czerwcowym rozkładzie jazdy
Lokomotywa Griffin w PKP IntercityFot. Olo Kolejarz
Czytelnicy zwracają uwagę, że część z nielicznych jeżdżących obecnie pociągów PKP Intercity, prowadzonych lokomotywami Griffin, choć wykorzystuje możliwości jazdy z prędkością 160 km/h, to nie ma to większego przełożenia na skrócenie czasu jazdy pociągów w dłuższych relacjach.
– Jadąc pociągiem IC Gałczyński z Poznania do Konina do stacji pośrednich (Słupca, Września), dojeżdżaliśmy sporo przed rozkładowym czasem czasem, co wynikało z jazdy z prędkością 160 km/h – napisał czytelnik "Rynku Kolejowego", który na dowód tego wykonywał pomiar prędkości jazdy. Pociąg prowadzony był przez nową lokomotywę Griffin. Podaje też inny przykład. – Aplikacja Portal Pasażera na Stacji Konin o godzinie 17:00 pokazywała przyjazd opóźnionego IC Mewa (planowo 17:14) na godzinę 17:41. Tymczasem pociąg nadrobił opóźnienie i odjechał o godzinie 17:27. Gdybym to wiedział o 17:00, zdążyłbym na niego, jednak na dworcu pojawiłem się o.... 17:28 – wyjaśnia.

PKP Intercity wyjaśnia, że sytuacja ruchowa na sieci kolejowej jest obecnie skomplikowana. Obciążenie szlaków pociągami pasażerskimi jest mniejsze, ponieważ spółka uruchamia obecnie tylko około 20% pociągów umieszczonych w rozkładzie jazdy w połowie marca, ze względu na niskie zainteresowanie pasażerów. Znacznie mniej jest też pociągów regionalnych, więc na przykład, na jednotorowych szlakach można przepuszczać pociągi PKP Intercity bez konieczności zatrzymywania ich na stacjach pośrednich. Między innymi dlatego do stacji rozkładowych składy dalekobieżne dojeżdżają szybciej. Mniejsza liczba pociągów na sieci kolejowej jest oczywiście związana z epidemią koronawirusa.

W przypadku pociągów prowadzonych lokomotywami Griffin, przyspieszenie wpisane w rozkład jazdy układany przez PKP PLK zaplanowano jednak dopiero na początek lata. – Rozkłady z pełnym wykorzystaniem parametrów, tj. z jazdą 160 km/h, będą wdrożone wraz z kolejną korektą rozkładu jazdy pociągów, czyli od 14 czerwca – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP PLK.

Więcej o lokomotywach Griffin piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5