NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pęknięcie na zabytkowym olsztyńskim moście kolejowym

| Martyn Janduła 21.10.2016 18

Pęknięcie na zabytkowym olsztyńskim moście kolejowym
Most północny po remoncie Fot. PKP PLK
Pęknięcie na zabytkowym olsztyńskim moście kolejowym
Pęknięcie na zabytkowym olsztyńskim moście kolejowym
Pęknięcie na zabytkowym olsztyńskim moście kolejowym
Cały czas trwa remont jednego z dwóch mostów kolejowych nad rzeką Łyną w Olsztynie. Niestety, podczas prac na moście południowym doszło do pęknięcia. W związku z tym faktem, termin inwestycji nieznacznie się przedłuży. Jednak jak zapewniają PKP PLK, przed długim weekendem listopadowym ma wrócić już normalna komunikacja.
Obecnie wykonawca wyłoniony w drodze przetargu przez PKP PLK prowadzi naprawę jednego z dwóch mostów kolejowych w Olsztynie. W związku z brakiem przejazdu na linii, pomiędzy Olsztynem Zachodnim a Działdowem uruchomiono autobusową komunikację zastępczą, a pociągi IC jadące do stolicy Warmii i Mazur przejeżdżają przez Iławę.

Warto zaznaczyć, że urokliwe olsztyńskie mosty są pruską myślą techniczną z końca XIX wieku i mocno wpisały się w historię miasta. W 1977 r. wpisane zostały na listę zabytków architektonicznych. Dlatego tym bardziej z niepokojem przyjęto informację, że podczas prac doszło do pęknięcia na zabytkowym moście. – Nastąpiło pęknięcie fragmentu górnej części ściany czołowej mostu – wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego PKP PLK.

Kryzys zażegnany

Jak dodaje rzeczniczka, niezwłocznie podjęto działania naprawcze. – Pękniecie zostało odpowiednio zabezpieczone i dodatkowo wzmocnione – mówi. Oznaczało to niestety konieczność wykonania dodatkowych prac, w związku z tym termin robót został nieznacznie wydłużony. – Przewidujemy zakończenie prac do 27 października 2016 r., aby w weekend przed 1 listopada ruch pociągów przebiegał bez zakłóceń – dodaje.

Jak podaje zarządca infrastruktury, wyremontowany i odnowiony most zapewni bezpieczne kursowanie pociągów. Zostały już ukończone zasadnicze roboty związane z wykonaniem żelbetowego koryta balastowego konstrukcji mostowej wraz z wykonaniem jego dylatacji i izolacji na całej powierzchni. Na ukończeniu są prace związane z naprawą i betonowaniem górnej części mostu tzw. parapetów. Zakończone zostały również prace związane z odwodnieniem.

Jak postępują prace?

– Od 18 października rozpoczęły się roboty związane z odbudową nawierzchni torowej na moście oraz przyległych do niego odcinkach – mówi Symonowicz-Ginter. Jak dodaje, gdy wrócą pociągi to bynajmniej nie skończą się jeszcze prace przy odnowie mostu. Nie będą one już kolidować z ruchem. PKP PLK zaplanowało jeszcze prace konserwatorskie, takie jak naprawy spoinowania oraz oczyszczenie cegieł z ich uzupełnieniem – głównie na ścianie czołowej od strony Starego Miasta – w miejscu gdzie wystąpiło pęknięcie górnej powierzchni ściany czołowej.

Następnie zaplanowano jeszcze montaż zdemontowanych i naprawionych balustrad z obu stron mostu. Umocnienie skarp z obu stron rzeki Łyny. Naprawę nasypów przy obiekcie mostowym oraz rozbiórkę istniejących i wykonanie nowych schodów skarpowych.

Realizacja zadania za ponad 2,5 mln zł zapewni sprawne przejazdy pociągów i zapobiegnie ograniczeniom prędkości, poprawi się również poziom bezpieczeństwa. Termin zakończenia całości robót upływa 30 listopada.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (533)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztyn (533)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5