NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pasażerowie alarmują o notorycznych opóźnieniach TLK Gałczyński i IC Wit Stwosz

| Michał Szymajda 12.02.2016 31

Pasażerowie alarmują o notorycznych opóźnieniach TLK Gałczyński i IC Wit Stwosz
Opóźnienia niektórych pociągów uruchamianych przez PKP Intercity mogą mieć charakter systemowyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Czytelnicy poinformowali nas o regularnie powtarzających się problemach związanych z punktualnością pociągu IC Wit Stwosz oraz TLK Gałczyński. Zwłaszcza w tym drugim wypadku o odjazdy zgodnie z rozkładem jazdy jest trudno.
Pierwszy z nich kursuje w relacji z Krakowa do Terespola przez Warszawę. Drugi, TLK Gałczyński, jest z kolei pierwszym połączeniem wczesnoporannym Lublina z Warszawą. Pociąg jedzie dalej do Poznania i Szczecina. Wyczekiwanie na pociągi na peronach w czasie oznaczonym w rozkładzie jazdy nie ma jednak wielkiego sensu, oba przeważnie są opóźnione.

Opóźnienie w cenie

– Dojeżdżam do pracy z Lublina do Warszawy co kilka dni. Nie zdarzyło mi się jeszcze dojechać zgodnie z rozkładem jazdy. Problem trwa od połowy grudnia i przez cały styczeń i jest ewidentnie systemowy, ale na to, żeby wprowadzić korektę rozkładu nikt w PKP Intercity jeszcze nie wpadł – pisze do nas pan Tomasz, który sprawą notorycznych opóźnień zainteresował przewoźnika na własną rękę. Ale gdy otrzymał lakoniczną odpowiedź o konsultanta infolinii PKP Intercity, że opóźnienia ”TLK Gałczyński 28101 powstają z różnych przyczyn techniczno-ruchowych, wynikających ze specyfiki prowadzenia ruchu kolejowego oraz konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa” poinformował o  problemie także Urząd Transportu Kolejowego. Oczywiście także dziś (12 lutego) pociąg TLK Gałczyński wjechał do Poznania z opóźnieniem.

O sytuacji podobnej poinformował nas czytelnik także w związku z odjazdami pociągu IC Wit Stwosz. Według czytelnika dni, w których pociąg ten, na odcinku z Warszawy do Terespola jedzie punktualnie, bywają rzadkością. Pociąg zazwyczaj zestawiony jest z dwóch ezt ED74, dziś (12.02) jechał jednak niemal punktualnie. Jak oba przypadki komentuje PKP Intercity?

PKP Intercity w kontakcie z PLK

– Obserwujemy kursowanie wszystkich naszych pociągów po wprowadzeniu rocznego rozkładu jazdy. Zarówno w przypadku pociągu Wit Stwosz jak i Gałczyński analizujemy powody każdego spóźnienia. Wstępne analizy wykazały, że nie ma w obydwu przypadkach jednej przyczyny, która podniosłaby wskaźnik punktualności. Jesteśmy również w kontakcie z zarządcą infrastruktury. Pracujemy nad poprawą punktualnością obu składów – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.

Przypomnijmy: podobne problemy z uzyskaniem zaplanowanych przyjazdów i odjazdów miały (i nadal często mają) pociągi kursujące na ponownie otwartej linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Tam PKP PLK, w porozumieniu z przewoźnikiem, w połowie stycznia urealniło czasy jazdy przez ich wydłużenie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5