NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Parowozy zamiast spalinowych zespołów trakcyjnych na części kursów z Leszna

| Michał Szymajda 20.02.2020 1428

Parowozy zamiast spalinowych zespołów trakcyjnych na części kursów z Leszna
Fot. RK Archiwum
Liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w Wielkopolsce rośnie dramatycznie. Skutkuje m.in. wyłączeniem z eksploatacji obu pożyczonych przez Koleje Wielkopolskie z Arrivy pojazdów VT 628. Przewoźnik ucieka się do… zamawiania pociągów prowadzonych parowozami.
Pierwszy z pojazdów uległ kolizji z samochodem dostawczym 13 lutego. Do drugiej kolizji, w wyniku której doszło nawet do wykolejenia spalinowego zespołu trakcyjnego, doszło z udziałem ciężarówki 17 lutego pod Wągrowcem. Skutkiem tego Koleje Wielkopolskie nie posiadają w zasadzie rezerwy do obsługi niezelektryfikowanych linii. Konsekwencje tego są bardzo ciekawe.

– Do 13 marca pociąg nr 77646 relacji Wolsztyn 15:49 – Leszno 16:51 oraz pociąg nr 77627/77299 relacji Leszno 17:05 – Wolsztyn 18:08 będą obsługiwane trakcją parową (z wyjątkiem dni: 24,25,26.02) – poinformowały 19 lutego Koleje Wielkopolskie.

– W ostatnim czasie doszło do kilku kolizji szynobusów i samochodów, w wyniku czego kilka naszych pojazdów przechodzi obecnie naprawę. Brakuje nam taboru, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie trakcji parowej. Drugi powód jest taki, że od 15 marca linia z Wolsztyna będzie remontowana i parowozy nie będą kursować. Uruchamiając trakcję parową teraz pozwalamy Parowozowni Wolsztyn na wyrobienie założonej liczby kilometrów – powiedział dla portalu epoznan.pl Arkadiusz Garcon z Kolei Wielkopolskich. 

Wcześniej, na przełomie roku zdecydowano, że parowozy z Wolsztyna ponownie będą obsługiwać część pociągów regionalnych z Leszna do Wolsztyna i, w weekendy, z Poznania do Wolsztyna. Piszemy o tym tutaj

O nowych spalinowych zespołach trakcyjnych, które dla KW wyprodukuje Newag można przeczytać w tym miejscu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (786)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (786)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5