Partnerzy serwisu:

Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]

Michał Szymajda 22.01.2020 321

arrow
arrow
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
fot. Newag
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
Koleje Wielkopolskie pokazują wizualizację spalinowych Impulsów [grafiki]
Koleje Wielkopolskie uzgodniły z Newagiem wygląd czterech spalinowych zespołów trakcyjnych, które zamówiono do obsługi niezelektryfikowanych połączeń w województwie.
Przetarg na zakup czterech spaliwnowych trójczłonowych jednostek został rozstrzygnięty przez wielkopolskiego operatora w lipcu 2019. Newag będzie dostawcą pojazdów serii 36WEhd.

– Pojazdy te stanowić będą istotne uzupełnienie naszego taboru i będą obsługiwać połączenia głównie na liniach Poznań – Wągrowiec – Gołańcz oraz Poznań – Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn – poinformowały Koleje Wielkopolskie. Zastąpią na nich wypożyczone z Arrivy VT628.

Newag zadeklarował dostawę pierwszych dwóch składów w terminie 410 dni od daty podpisania umowy, pozostałe dwa zostaną dostarczone za 500 dni. Oznacza to, że szansa na przejażdżkę spalinowym Impulsem w Wielkopolsce pojawi się jesienią 2020. Łączna wartość zamówienia na cztery pojazdy opiewa na kwotę 94 956 000 złotych brutto. Możliwa jest jeszcze realizacja opcji na dwa kolejne pojazdy tego typu.

Trójczłonowe pojazdy o długości maks. 80 m mają pomieścić min. 160 pasażerów stojących, min. 160 podróżnych siedzących na miejscach stałych i min. 10 podróżnych siedzących na miejscach rozkładanych. Prędkość eksploatacyjną określono na co najmniej 120 km/h.

Na wizualizacjach widzimy pojazd zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jest on łudząco podobny do pojazdów elektrycznych Impuls 2. Także w tym wypadku maszynista otrzyma swoje osobne drzwi do pojazdu. W środku dominują stonowane kolory, tapicerka wygodnych siedzeń jest za to czerwono-czarna. Wszystko wygląda bardzo schludnie, dzięki zastosowaniu materiałów wykończeniowych wysokiej jakości, znanych już choćby z Impulsów dla ŁKA.

Nad wózkami znajdują się niewielkie schody, ale wszystkie wejścia do pojazdu nie posiadają stopni. W pociągach będzie Wi-Fi i liczne gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych. Przestrzeń będzie oczywiście klimatyzowana, pojawią się ekrany z informacją pasażerską. W takim układzie drzwi (po jednej parze na człon) trudno jednak zrozumieć umiejscowienie przestrzeni dla rowerów i wózków inwalidzkich. Aby do nich dotrzeć trzeba będzie całkowicie zmienić położenie roweru/wózka a później przeprowadzić go przez wąski korytarz obok ubikacji. Będzie to trudne, gdy w pojeździe będzie tłok.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony