Czeski odpowiednik PKP PLK 10 września testował świeżo zbudowany most na linii z Pilzna do znanego z wysokiej jakości chmielu Żatca. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że do sprawdzenia nośności konstrukcji na most skierowano... dwa historycznie parowozy.
Z prostego procedury otwarcia mostu zrobiono więc imprezę dla miłośników kolei i lokalnej społeczności. Správa železnic wykorzystała ten fakt i szeroko informowała przy tej okazji o celach modernizacji tego odcinka linii. Budowa nowego mostu na i przebudowa stacji kolejowej Pilzno Bílá Hora są związane z budową nowej czteropasmowej drogi w Pilźnie.
W odbiorach mostu wzięły udział dwa parowozy serii 475.1 . Jeden z nich na stałe stacjonuje w Pilźnie, drugi ściągnięto z Děčína. Waga każdego parowozu, przy masie służbowej, to ponad 100 ton, produkowano je od 1947 do 1950 roku.
Nowy most ma 45 metrów długości, jego otwarcie dla regularnych przewozów zaplanowano na 11 września, na godzinę 18. Od tej godziny ponownie ruszyły regionalne pociągami z Pilzna do Żatca. Budowę mostu ukończono w rekordowym czasie 135 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.