NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pandemia nie zatrzymała Siemens Mobility. Dobre wyniki finansowe giganta

| Jakub Madrjas 17.06.2020 33

Pandemia nie zatrzymała Siemens Mobility. Dobre wyniki finansowe giganta
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podczas pandemii koronawirusa Siemens w dalszym ciągu utrzymywał zdecydowaną większość swojej produkcji. Przełożyło się to na dobre wyniki finansowe – II kwartał tego roku był lepszy o 6 procent niż analogiczny okres ubiegłego roku.
Jak podali podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezesi firmy Siemens Mobility Sabrina Soussan i Michael Peter, w roku fiskalnym 2019 zamówienia giganta sięgnęły 12,9 mld euro, a przychody 8,9 mld euro; portfel zamówień (na 31 marca 2020 roku) wynosił aż 32 miliardy euro. Marża EBITDA osiągnęła 11%.

Kluczowym wydarzeniem ostatniego kwartału była oczywiście pandemia COVID-19. Jak informują prezesi, najważniejsze fabryki pozostały otwarte, a prace nad najważniejszymi projektami - kontynuowane. Ogólnie Siemens Mobility nie zszedł poniżej wykorzystania 80 procent swojego potencjału produkcyjnego. Do tego pozyskano nowe zamówienia – ich łączna wartość w II kwartale wyniosła 2,4 mld euro.

To wszystko spowodowało, że przychody Siemens Mobility osiągnęły w II kwartale 2,3 mld euro, co oznacza wzrost o 6 procent rok do roku. Skorygowana EBITDA wyniosła zaś 9,3%. Zdaniem Michaela Petera, pozycja firmy jest obecnie stabilna i pozytywna.

Prezesi Siemens Mobility podkreślali, że koncern na pandemię zareagował bardzo szybko, wysyłając wiele osób do pracy zdalnej, zwiększając dystans pomiędzy pracownikami czy zapewniając środki higieny. Innym zastosowanym działaniem było otworzenie drugiej zmiany. – Udało nam się nawet zorganizować zdalne odbiory pojazdów, co wiele osób uważało za niemożliwe. Nam się udało i to pomoże nam być bardziej efektywnymi i elastycznymi w przyszłości – podkreślała Sabrine Sousann. Gigant wsparł swoich dostawców, m. in. w najbardziej dotkniętych pandemią Włoszech.

Podczas konferencji zarząd Siemens Mobility przedstawił nową wizję rozwoju spółki i nowe motto. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (990)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (990)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5