Partnerzy serwisu:
Pasażer

Padł rekord wszechczasów na odcinku Kraków - Katowice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Padł rekord wszechczasów na odcinku Kraków - Katowice
Fot. Mateusz KisielEP09 prowadzi skład pociągu IC Hetman relacji Lublin Główny - Wrocław Główny
W poniedziałek, 14 lutego pociąg PKP Intercity ustanowił historyczny rekord czasu przejazdu na odcinku Kraków - Katowice. Pokonał go w 48 minut.

Nowy rekord został ustanowiony w Walentynki przez pociąg 2601 IC Hetman prowadzony lokomotywą EP09. Czas przejazdu - 48 minut - pomiędzy głównymi stacjami obu stolic województw potwierdziło nam biuro prasowe PKP Intercity. 

- Zgodnie z rozkładem jazdy, pociąg PKP Intercity Hetman ma czas przejazdu z Krakowa do Katowic 52 min. Ujęta jest w tym tzw. rezerwa eksploatacyjna. Gdy sytuacja na linii pozwala, pociąg może przyjechać szybciej - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. Według naszych informacji, zarządcy udało się nieco poprawić parametry nieobjętego modernizacją odcinka Mysłowice - Katowice; zapowiadaliśmy te prace w ubiegłym roku

Warto przypomnieć, że to nie jest ostatnie słowo kolei w ramach trwającej drugą dekadę modernizacji trasy. Pomimo tego, że główne prace budowlane pomiędzy Jaworznem Szczakową a Krakowem zostały zakończone, pociągi wciąż nie osiągnęły zakładanej prędkości 160 km/h. - Prowadzona jest certyfikacja odcinka. Po jej zakończeniu – możliwe że w tym roku, pociągi przyspieszą do 160 km/h – informuje Głowacka. Jak dodaje, najszybsze składy będą wówczas jeździć w czasie poniżej 45 minut.

Wciąż możliwa jest też poprawa czasu przejazdu na odcinku Kraków Główny - Mydlniki, gdzie trwa realizacja opóźnionych prac na magistrali E30 przez centrum Krakowa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Michał Szymajda 25 lipca 2023

PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie

Tabor i technika

100 milionów pasażerów w Kolejach Dolnoślaskich

Infrastruktura

100 milionów pasażerów w Kolejach Dolnoślaskich

inf. pras. oprac. ms. 15 maja 2023

Zobacz również:

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Michał Szymajda 25 lipca 2023

PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie

Tabor i technika

100 milionów pasażerów w Kolejach Dolnoślaskich

Infrastruktura

100 milionów pasażerów w Kolejach Dolnoślaskich

inf. pras. oprac. ms. 15 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5