Dzisiaj (6 lipca) rozpoczyna się montaż nowych rozjazdów na stacji Otwock. W rozkładzie jazdy zaplanowana jest m.in. komunikacja zastępcza do Warszawy. Prace prowadzone są w ramach modernizacji linii Warszawa – Lublin, projektu z POIiŚ – podaje PKP PLK.
Kilka dni temu Koleje Mazowieckie i SKM Warszawa
poinformowały o dużych utrudnieniach związanych z modernizacją stacji Otwock, które potrwają od dziś do połowy sierpnia. Teraz PKP PLK podaje szczegóły prac. W lipcu i sierpniu po północnej stronie stacji, od strony ul. Warszawskiej, montowane będą rozjazdy. Przebudowywany będzie też układ torów i sieć trakcyjna. Umożliwi to dostosowanie stacji do projektowanych czterech torów w kierunku Warszawy – informuje PLK.
Utrudnienia do połowy sierpnia
Od 6 lipca do 14 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji. Pomiędzy Józefowem a Otwockiem będzie przerwa w ruchu pociągów. Niektóre z pociągów KM i SKM od strony Warszawy będą miały skrócone relacje do stacji Józefów, Warszawa Falenica lub Warszawa Gocławek. Uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Dla podróżnych zapewniono autobusy komunikacji zastępczej m.in. na trasie Warszawa Wiatraczna – Otwock oraz Warszawa Falenica – Otwock – Pilawa.
Efektem prac ma być sprawny przejazd pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych przez stację. Zapewniona będzie bezpieczna i punktualna podróż na ważnej oraz licznie wykorzystywanej przez podróżnych trasie.
Roboty w Otwocku prowadzone są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”, którego wartość to ponad 3,5 mld zł. Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
Gotowe dwa perony
Jak informuje PLK, stacja Otwock zapewnia pasażerom dostęp do pociągów z dwóch zmodernizowanych peronów. Jest przejście podziemne, w którym przygotowywane są windy. Perony wyposażone są w długie wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Trwają prace wykończeniowe przy trzecim peronie.
Od połowy grudnia 2019 roku pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Dęblina. Ruch odbywa się jednotorowo, szykowany jest drugi nowy tor. Pomiędzy Pilawą a Otwockiem na jednotorowym dotychczas odcinku, budowany jest drugi tor, co zlikwiduje ograniczenia w kursowaniu pociągów – tzw. „wąskie gardło”. Od Pilawy pociągi do Warszawy jeżdżą przez Grzebowilk i Mińsk Mazowiecki.
Wszystkie prace na linii Warszawa – Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.