Do Przetargu na przebudowę i modernizację infrastruktury na stacjach Jarosław i Przeworsk zgłosiło się aż 11 firm. Prace będą wykonane w formule „zaprojektuj i buduj” w ramach modernizacji linii kolejowej nr 91, która jest częścią magistrali E30.
Swoje oferty zgłosił Intop Warszawa z PRB Tor, SKB Development Sp z.o.o. z Infres Sp z.o.o., Trakcja PRKiI, ETF Polska Sp z.o.o. z ETF S.A.S, Track Tec Construcion sp z.o.o. z Intop Tarnobrzeg, PNiUI Sp z.o.o. Kraków, ZUE SA, Swietelsky Rail Polska z Swietelsky Baugesellchaft m.b.H, PBS Transkol Kielce Sp z.o.o., Mota–Engil Central Europe SA z KZN Rail Sp.z.o.o., El–In Sp.z.o.o. z Torkol Sp z.o.o.
Najkorzystniejszą cenowo jest oferta Track Tec i Intop Tarnobrzeg, która opiewa na 14, 7 mln zł. Konsorcjum gwarantuje też 120 miesięcy na wykonane prace (pozostali 120, 72 lub 60 miesięcy). PKP PLK podpiszę umowę na wykonanie prac prawdopodobnie jeszcze w kwietniu.
Przetarg obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy wykonania robót budowlanych na stacji Przeworsk. Prace obejmą wymianę nawierzchni torowej, wymianę istniejących znaków metrycznych oraz wskaźników związanych z osygnalizowaniem toru, odnowienie wiaduktu, remont przejścia podziemnego oraz peronów. Drugie zadanie dotyczy wykonania projektu oraz robót budowlanych na stacji Jarosław związanych z przebudową peronu nr 1. Prace obejmują wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych na peronie. Zadanie obejmuje także przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i prace torowe.
18 marca PKP SA otworzyły całkowicie zmodernizowany dworzec kolejowy w Jarosławiu. Informację na ten temat można przeczytać
TUTAJ.