PKP Intercity ponownie przełoży termin otwarcia ofert w przetargu na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla ruchu dalekobieżnego. Nikt nie jest już pewien tego, kiedy uda się poznać oferty.
Pierwszy termin otwarcia kopert z ofertami w przetargu wskazywano na 20 lutego 2018. Wkrótce poznaliśmy nowe terminy wiosenne, później letnie, a teraz wiadomo już, że szansę na poznanie ofert będziemy mieli 3 października 2018 r. Choć nie musi to być ostatnie słowo przewoźnika, który zasłania się sporą ilością pytań do przetargu i koniecznością odpowiedzi na nie.
Ostatnie pytania, zgodnie z tym co można przeczytać na stronie intercity.pl, wpłynęły do przewoźnika na początku sierpnia i dotyczyły, zdaniem oferentów, nadmiernych roszczeń do oprogramowania i software’u pojazdów mających być zbudowanych dla PKP Intercity. Przewoźnik przychylił się do tej opinii i zmienił zapisy w SIWZ. Natomiast 23 sierpnia któryś z oferentów zwrócił się do PKP Intercity z prośbą o zmianę terminu otwarcia ofert. Podaje następujący powód:
„W związku z prowadzonymi rozmowami z jednym z największych zagranicznych partnerów, mających na celu zaoferowaniu Państwu nowoczesnego, a jednocześnie niezawodnego produktu, wnioskujemy o zmianę terminu składania ofert na 03.10.2018”.
Kto wysłał do przewoźnika taką prośbę, nie jesteśmy w stanie ocenić, ponieważ dane takie są utajnione. Ale PKP Intercity spełniło tę prośbę. Czy wynika to z niewielkiej liczby zainteresowanych dostawą ezt dla PKP Intercity? Prezes Marek Chraniuk twierdzi, że nie i że zainteresowanie jest „bardzo duże”.
Nie jest powiedziane, że poznamy jeszcze jeden, kolejny termin dostaw. O tym, że to możliwe, pisaliśmy
tutaj. Więcej na temat przetargu można przeczytać w artykule „
PKP Intercity rozpisało przetarg na 12 ezt”.