PKP Intercity po raz kolejny przesunęło termin składania ofert w przetargu na dostawę 12 dalekobieżnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Tym razem nowy termin to 31 sierpnia 2018 roku, ale zapytany przez nas prezes PKP Intercity nie chciał upewnić czytelników „RK” co do tego, że termin ten jest już ostateczny.
– Nie chciałbym tego sugerować. Najważniejsze to tak ułożyć zapisy przetargu, by gotowy produkt był bezawaryjny i przyjazny pasażerom. Jest masa pytań dotycząca tego konkursu ofert, musimy na nie na bieżąco odpowiadać. Tak jak mówiłem wcześniej, zainteresowanie producentów przetargiem jest duże – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
Rzeczywiście, do operatora wpływa masę pytań dotyczących warunków technicznych, warunków dostaw i serwisu. Jeden z potencjalnych dostawców chciałby np., by PKP Intercity umożliwiło wykonanie przeglądów pojazdów na poziomie P1 i P2 do 50 kilometrów od Warszawy i Łodzi. Na to PKP Intercity się nie zgadza, ale widać w tym wypadku wyraźnie, z jakich miast przewoźnik zamierza uruchamiać nowe ezt. Tylko przez 3 tygodnie lipca do PKP Intercity wpłynęło 15 pytań dotyczących przetargu.
Więcej na temat konkursu ofert na 12 ezt można znaleźć
tutaj.