NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ostrów Wlkp.: Lokomotywie ET41-186 przywrócono historyczne barwy

| Redakcja 25.10.2017 4,9k

Ostrów Wlkp.: Lokomotywie ET41-186 przywrócono historyczne barwy
fot. Marek Wawrzyniak / PKP Cargo
Grupa PKP Cargo przygotowała dla miłośników kolei niespodziankę. W najbliższą niedzielę zaprezentuje lokomotywę ET41-186, której w ramach naprawy głównej przywrócono historyczną malaturę z początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
29 października br. w Zakładzie PKP Cargotabor w Ostrowie Wielkopolskim, spółka PKP Cargo, największy w Polsce i przodujący w Unii Europejskiej operator przewozów kolejowych oraz mecenas zabytków techniki kolejowej, zaprezentuje lokomotywę ET41-186, której w trakcie prac remontowo-malarskich przywrócono historyczne barwy z lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia.

W lokomotywie w ramach naprawy głównej wymieniono także elementy instalacji elektrycznej, zmodernizowano szafy wysokiego i niskiego napięcia oraz wózki i silniki trakcyjne. Przebudowana została również kabina maszynisty, w której zamontowano nowy, ergonomiczny pulpit, klimatyzację, poprawiono izolację termiczną i akustyczną. ebudowa kabiny maszynisty w celu poprawy warunków pracy oberejestratorem zdarzeń.

W tym roku historyczną malaturę odzyskały już m.in. lokomotywy SM42-1006 oraz ET42-029. Ta ostatnia została zaprezentowana na początku października w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności PKP Cargo.

Do tej pory Spółka nadała historyczne barwy lokomotywom: ET41-001, ET42-001, ET22-003 i 233, EU07-195, ST44-1103, SP42- 260, SM30-211, SM42-1006, SU46-47. – W ramach działań ochrony dziedzictwa kolejowego przywracamy czynnym lokomotywom historyczne barwy. Spotyka się to z pozytywnym przyjęciem, dlatego proces ten chcielibyśmy kontynuować – powiedział Maciej Libiszewski, prezes zarządu PKP Cargo.

PKP Cargotabor w Ostrowie Wielkopolskim jest jedynym w skali całej Grupy PKP Cargo zakładem, w którym wykonywane są naprawy główne (na poziomie P5) i modernizacje lokomotyw ET41, ET22 i EU07. 

PKP Cargo zaprasza 29 października w godzinach 11.00-14.00 do Zakładu spółki PKP Cargotabor w Ostrowie Wielkopolskim, przy ul. Skorupki 2b, gdzie lokomotywa ET41-186 zostanie wyeksponowana dla zwiedzających.


fot. Marek Wawrzyniak / PKP Cargo
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ostrów Wielkopolski (39)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5