NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ostatnie prace na krakowskiej łącznicy

| inf. prasowa 24.08.2017 6,6k

Ostatnie prace na krakowskiej łącznicy
Fot. PKP PLK
Ostatnie prace na krakowskiej łącznicy
Ostatnie prace na krakowskiej łącznicy
Trwają ostatnie prace na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Końcówkę głównego etapu robót przewidziano we wrześniu, a od grudnia pojadą pociągi – informuje PKP PLK.
Prace przy łącznicy kolejowej zbliżają się do końca. Estakady i torowisko są już gotowe. Trwają roboty wykończeniowe na przystankach Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Montowane są elementy wyposażenia budynków, balustrady, instalacja elektryczna. Układana jest kostka. We wrześniu rozpoczną się odbiory i prace uzupełniające.

Od połowy grudnia (nowego rozkładu jazdy 2017/2018) nową 2,5-kilometrową linią nawet 15 m nad Krakowem pojadą pociągi. Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy. Około kwadrans skróci się podróż z Krakowa do Zakopanego. Sprawniejszy będzie ruch pociągów aglomeracyjnych w kierunku stolicy Tatr oraz Skawiny i Oświęcimia.

Podróżni będą wygodnie podróżować z dwóch nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Perony są zadaszone, wyposażone w ławki, windy i schody ruchome. Są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Nowe przystanki zaplanowano tak, by umożliwiały zintegrowanie kolei z transportem miejskim. Na Zabłociu, pasażerowie wejdą na peron schodami z wygodnej hali przystankowej, która powstała pod torami. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parkingi oraz zatoki autobusowe, co umożliwi obsługę komunikacji miejskiej.

Przystanek Krzemionki został „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Bezpośrednio z niego będzie można dostać się schodami lub windą do tramwaju. Powstał wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę kolei na komunikację miejską i ułatwiający podróż. Całkowity koszt projektu to 348 mln zł; dofinansowanie z UE wyniesie 187 mln zł,
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1278)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (1278)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5