Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostatnie prace na krakowskiej łącznicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają ostatnie prace na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Końcówkę głównego etapu robót przewidziano we wrześniu, a od grudnia pojadą pociągi – informuje PKP PLK.

Prace przy łącznicy kolejowej zbliżają się do końca. Estakady i torowisko są już gotowe. Trwają roboty wykończeniowe na przystankach Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Montowane są elementy wyposażenia budynków, balustrady, instalacja elektryczna. Układana jest kostka. We wrześniu rozpoczną się odbiory i prace uzupełniające.

Od połowy grudnia (nowego rozkładu jazdy 2017/2018) nową 2,5-kilometrową linią nawet 15 m nad Krakowem pojadą pociągi. Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy. Około kwadrans skróci się podróż z Krakowa do Zakopanego. Sprawniejszy będzie ruch pociągów aglomeracyjnych w kierunku stolicy Tatr oraz Skawiny i Oświęcimia.

Podróżni będą wygodnie podróżować z dwóch nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Perony są zadaszone, wyposażone w ławki, windy i schody ruchome. Są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Nowe przystanki zaplanowano tak, by umożliwiały zintegrowanie kolei z transportem miejskim. Na Zabłociu, pasażerowie wejdą na peron schodami z wygodnej hali przystankowej, która powstała pod torami. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parkingi oraz zatoki autobusowe, co umożliwi obsługę komunikacji miejskiej.

Przystanek Krzemionki został „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Bezpośrednio z niego będzie można dostać się schodami lub windą do tramwaju. Powstał wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę kolei na komunikację miejską i ułatwiający podróż. Całkowity koszt projektu to 348 mln zł; dofinansowanie z UE wyniesie 187 mln zł,
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK i Budimex nagradzani za łącznicę

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK i Budimex nagradzani za łącznicę

Kasper Fiszer 20 czerwca 2018

Potrzebne dodatkowe prace przy nowej łącznicy w Krakowie

Infrastruktura

Przystanek Kraków Bonarka powrócił. Do czerwca

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK i Budimex nagradzani za łącznicę

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK i Budimex nagradzani za łącznicę

Kasper Fiszer 20 czerwca 2018

Potrzebne dodatkowe prace przy nowej łącznicy w Krakowie

Infrastruktura

Przystanek Kraków Bonarka powrócił. Do czerwca

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5