Trwa budowa LCS Łuków. Inwestycja obejmuje stacje Łuków, Międzyrzec Podlaski i Siedlce. Do niedawna prowadzone były głównie prace projektowe, ale w tej chwili remont przechodzi już w fazę przebudowy poszczególnych stacji.
W rejonie stacji Siedlce prace rozbiórkowe obejmujące prace przy poszczególnych torach trwają już od kilku miesięcy.. W tej chwili stacja przygotowywana jest do zamknięcia całej nieparzystej części, włącznie z torami 1, 3, peronem nr. 3 i torami postojowymi.
W ramach modernizacji stacji Siedlce przebudowany zostanie układ torowy, powstaną nowe perony, wiaty, mała architektura oraz zostanie zbudowany zupełnie nowy system sterowania ruchem. Rozebrana zostanie zbudowana na początku XX wieku kładka nad torami, zmodernizowane zostaną wiadukty (tzw. wiadukt łukowski i garwoliński) oraz powstanie nowy tunel pod torami, który będzie przedłużeniem ulicy Kilińskiego. W ramach modernizacji zostanie także zasypany tunel, który dziś łączy perony. Powstanie za to nowy tunel dla pieszych, zlokalizowany w zachodniej części stacji.
Umowę na budowę LCS Łuków, w ramach której są przebudowane stacje: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski, podpisano 30 sierpnia 2012 roku. Prace modernizacyjne mają potrwać do połowy 2015 roku. Projekt jest realizowany w systemie "Projektuj i buduj".
2014-02-23 14:35:47 Autor: Zbix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"W ramach modernizacji zostanie także zasypany tunel, który dziś łączy perony. Powstanie za to nowy tunel dla pieszych, zlokalizowany w zachodniej części stacji."
Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego istniejące przejście podziemne zostanie zasypane a w zamian powstanie inne?
2014-02-23 15:49:02 Autor: M
---.warszawa.vectranet.pl
Zapewne po to, aby był moment, w którym można używać starego i budować nowe. A stare się już do wielu rzeczy nie nadaje i trzeba je de facto od nowa wybudować - zmiana zarówno odwodnienia, jak i ścian i stropów...
2014-02-23 16:32:30 Autor: e pos
---.239.242.84
Dobrze, że likwidują kładkę i zrobia tunel. Są wszak ludzie z lękiem wysokościowym.
2014-02-23 19:35:33 Autor: szajba
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Naprawa główna jeszcze z Łukowa do Parczewa i można śmigać na Lublin.
2014-02-23 20:00:14 Autor: e pasazer
---.239.242.84
@szajba - i do tego kiedyś dojdzie zapewne ;)
2014-02-23 20:40:34 Autor: 21
---.27.ftth.classcom.pl
Szkoda tej kładki, bo ładna.
2014-02-23 21:56:43 Autor: Em
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jaki sens zastępować kładkę tunelem? Kładkę łatwiej i taniej utrzymać, lumpy nie szczają, męty się nie gromadzą, jednym słowem wygodniej i bezpieczniej.
Chyba cel jest jeden - wydać kasę, jak najwięcej kasy.
2014-02-23 22:39:24 Autor: podróżnik
---.adsl.inetia.pl
@Zbix
Wyjaśniam: w miejscu obecnego przejścia dla pieszych pod torami powstanie tunel drogowy pod torami, który połączy ulice Kilińskiego i Składową. Tunel ten będzie posiadał wyjścia na perony. Jednak aby skrócić dojście podróżnych do peronów zostanie wybudowane nowe przejście pod torami z drugiej strony dworca, tzn. bliżej poczty. Z uwagi na przedłużenie ulicy Kilińskiego i budowę nowego tunelu konieczna będzie rozbiórka kładki. Innych możliwości nie było.
2014-02-23 23:07:27 Autor: laik
---.231.23.108
Ech, tyle razy stałem na tej kładce gapiąc się na tory i ruch stacyjny..... to se ne wrati...
2014-02-24 09:02:06 Autor: KrisPL
---.medicover.pl
"Jaki sens zastępować kładkę tunelem? Kładkę łatwiej i taniej utrzymać, lumpy nie szczają,
męty się nie gromadzą, jednym słowem wygodniej i bezpieczniej.
Chyba cel jest jeden - wydać kasę, jak najwięcej kasy. "
Odpowiedz jest bardzo prosta, dostosowują tory do wysokich predkosci, a przy wysokich prędkościach nie może być kladek naziemnych. Wystarczy poczytać i się wie ;) Także to jest obowiązek, a nie tzw "widzimisię"/
Pozdrawiam
2014-02-24 09:12:44 Autor: m.h.
---.48.17.186
@podróżnik
przecież tunel nie powstanie w miejscu przejścia podziemnego tylko około 100 m dalej, w ciągu ul. Kilińskiego. Kto wtedy z niego skorzysta? Chyba, że się zrobi w tunelu przystanek kiss&go. Mam też nadzieję, że nie wyburzą tego betonowo piaskowcowego zadaszenia peronów i nie postawią na ich miejscu bud z blachy falistej w ramach ujednolicania standardu brzydoty.
2014-02-24 10:01:14 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
ciekawe czy w tsrone terespola coś będą robić , w konću bo naprawde ta linia ma potencjał w sobie ale jak narazie niewykorzystany w pełni
2014-02-28 20:21:25 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
Ajwaj! Kładkę rozbiorą! Ładnych parę lat korzystałem z tej stacji i przyznam się, że kładka służyła właściwie wyłącznie ruchowi tranzytowemu pomiędzy ul. Kolejową i Składową. Jak się szanowne mądrale dobrze przypatrzą, to zobaczą, że z kładki nie ma zejścia na peron 2. Na peron 1 właściwie też, trzeba zejść szczytowymi schodkami w kierunku Kolejowej i zawrócić na peron 1.