Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostatni etap przebudowy Szczecina Głównego przed nami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostatni etap przebudowy Szczecina Głównego przed nami
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Szczecin Główny
PKP PLK podpisały umowę na ostatni etap modernizacji stacji Szczecin Główny za prawie 58 mln zł netto. Zakończenie prac zaplanowano na 2019 roku.

W 2016 roku zakończyła się przebudowa budynku dworca oraz peronów nr 1 i 4. Wybudowano także nową kładkę dla pieszych, łączącą ul. Owocową z dworcem. Teraz PKP PLK rozpoczynają ostatni etap modernizacji stacji.

– Zwiększenie standardu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. Zmieniamy nie tylko stację Szczecin Główny, ale także Gdańsk Główny, Kutno, czy Łowicz. Przebudowane stacje to większy komfort podróżowania dla coraz liczniejszych klientów kolei – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Szczecin Główny z windami

Perony nr 2 i 3, które dotychczas nie przeszły zmian, zostaną całkowicie przebudowane. Będą miały antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające, ułatwiające osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się. Wyższy komfort obsługi pasażerów zapewnią nowe wiaty na całej długości trzech peronów (zabytkowy peron na peronie 1. został już wyremontowany, natomiast peron 4. już posiada wiatę na całej długości). Pojawią się nowe ławki, zegary i tablice informacyjne.

Stacja zyska system dynamicznej informacji pasażerskiej, czytelne oznakowanie oraz nowe funkcjonalne oświetlenie. W dotarciu na perony pomogą podróżnym windy, z których będą mogły skorzystać także osoby z rowerem czy wózkiem. Większe bezpieczeństwo zapewni nowoczesny system monitoringu.

Druga kładka do remontu

PLK wyremontują także drugą kładkę łączącą perony, znajdującą się dalej od dworca. Zostanie ona zadaszona i wyposażona w windy. Ponadto nad peronem nr 3 powstanie przejście, które połączy starą kładkę z nową – wybudowaną w ramach modernizacji budynku dworca. Rozpoczęcie robót zaplanowano na przełomie listopada i grudnia 2017 r. Mieszkańcy i turyści będą korzystać ze stacji całkowicie pozbawionej barier dla osób o ograniczonej mobilności w 2019 r.

Inwestycja w Szczecinie jest realizowana w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap I Szczecin Główny”. Jej koszt to prawie 57,5 mln zł netto, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi około 49 mln zł, tj. 85% środków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firmy PORR S.A.

Sporo kontrowersji w związku z modernizacją stacji wywołała kwestia likwidacji znajdujących się w dobrym stanie starych wiat na peronie 2 i 3. Zwróciliśmy się do PKP PLK o aktualizację informacji dotyczących ich przyszłości.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij