Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Osiem ofert na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka Maksymilianowo – Kościerzyna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Osiem ofert na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka Maksymilianowo – Kościerzyna
Fot. Michał Szymajda, RK
PKP PLK są w trakcie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Wygrany będzie musiał zapewnić jeszcze nadzór autorski nad inwestycją.

Przetarg ogłoszono w ramach realizacji projektu pn.: „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”. Zamówienie podzielono na dwa zadania: projektowanie i pełnienie nadzoru autorskiego. Jego wartość określono na 43,05 mln zł brutto. PKP PLK nie wykluczają, że zamówienie obejmować będzie prace dodatkowe na kwotę 13,3 mln zł (m.in. zaprojektowanie nowych przystanków oraz projektowanie teletechniki i obiektów inżynieryjnych).

Od momentu podpisania umowy między PKP PLK a wykonawcą ten drugi będzie miał 6,5 roku na wywiązanie się z przedmiotu zamówienia, tyle będzie też trwała cała inwestycja łącznie z wykonawstwem. Na realizację modernizacji linii 201 PKP PLK ubiega się o środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Swoje oferty złożyło ośmiu oferentów, którzy zmieścili się w kosztorysie zamawiającego. Najtańszy okazał się Transprojekt Gdański – 18,6 mln zł brutto. Swoje oferty w kolejności kryterium ceny złożyli także MGGP – 27,2 mln zł, AECOM – 28 mln zł, Voessing Polska z Poznania – 28,7 mln zł, Multiconsult Polska z Tarnowa – 30,9 mln zł, konsorcjum BBF oraz IDOM Inżynieria, Architektura i doradztwo – 32,5 mln zł, hiszpańskie konsorcjum TPF – 36,9 mln zł oraz konsorcjum Torprojekt oraz Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych – 41,3 mln zł. Wszyscy zadeklarowali 90-dniowe skrócenie terminu inwestycji.

Celem modernizacji będzie podniesienie prędkości maksymalnej na szlaku (dla pociągów pasażerskich do 140 km/h, dla towarowych do 120 km/h), podniesienie maksymalnego nacisku osi pojazdów (22,5 t). Zakres projektu obejmuje docelowo elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201, Maksymilianowo – Gdynia Główna oraz dobudowę posterunków eksploatacyjnych i drugiego toru na najbardziej obciążonych ruchem kolejowym odcinkach. Projektant ma jednak przewidzieć także budowę drugiego toru na całym odcinku oraz m.in. budowę splotu torów (który niedawno powstał w Gdyni) w celu przejazdu pociągów z przekroczoną skrajnią. Olbrzymie zmiany czekają podbydgoską stację Maksymilianowo. Z dokumentów PKP PLK wynika, że powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowych 201 i 131, zbudowane zostaną dwa perony dwukrawędziowe, powstanie wiadukt drogowy nad torami.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij