NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Opóźnienia w PKP Intercity bez zmian

| Martyn Janduła 18.04.2017 1

Opóźnienia w PKP Intercity bez zmian
Fot. FAREN, SM42.pl
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwo udzieliło informacji w sprawie kilkuletnich wyników w sprawie punktualności polskiego przewoźnika połączeń dalekobieżnych. Okazuje się, że na przestrzeni dwóch lat poziom ten jest mocno zbliżony.
Średnia punktualność pociągów PKP Intercity na uruchomieniu wyniosła 91,1% w 2016 roku, wobec 92% w 2015 roku. Nieco słabiej wygląda jednak punktualność pociągów na przybyciu. W roku 2016 wskaźnik ten wyniósł 79,5%., zaś w 2015 roku – 80,7%. Andrzej Bittel, który w imieniu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, podkreśla jednak, że w roku 2016 uruchomiono 128 754 pociągów, wobec 110 407 pociągów uruchomionych w 2015 roku. Liczba ta wrosła zatem o 16,5%. Łączna praca przewozowa wykonywana w 2016 roku zwiększyła się o 25% w porównaniu do 2015 r. i wyniosła 57,57 mln pockm.

Z kolei na pytania posła Marka Krząkały o powody opóźnień, resor wymienia awarie taboru, w tym lokomotyw spalinowych oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Powodowało to konieczność uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej oraz zastępowania ezt składami wagonowymi – wyjaśnia wiceminister. – Nie bez znaczenia pozostawały również wypadki i zdarzenia losowe, których liczba w roku 2016 zwiększyła się o 20% względem roku 2015. Łącznie w 2016 roku 25% opóźnień pociągów spowodowanych było wypadkami i zdarzeniami losowymi – dodaje.

Warto podkreślić, że za naruszenie wskaźnika punktualności, gdy opóźnienie wynika z winy przewoźnika, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nakłada na PKP Intercity kary finansowe. – W 2016 r. MIB nałożył na przewoźnika z tego tytułu kary w wysokości 514 631,96 zł – podaje Bittel.

Jak tłumaczy wiceminister, PKP Intercity podjęło działania w celu zmniejszenia awaryjności posiadanego taboru i zminimalizowania pozostałych przyczyn zależnych od spółki, aby poprawić wskaźniki punktualności. – Dokonano korekty rozkładu jazdy i zmiany obiegiwania składów pociągów, co spowodowało, że w marcu 2017 roku współczynnik punktualności na uruchomieniu wynosił 94,9% a poziom punktualności na przybyciu osiągnął wartość 87% – wyjaśnia Bittel. Dodał również, że PKP PLK wyznaczyło sobie cele związane z poprawą czynników wpływających na m.in. poprawę punktualności przewoźników.

Wskaźniki punktualności PKP Intercity w ujęciu miesięcznym

Oprac. własne
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44390)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (44390)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5