NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opolskie: Na codzienne kursy do Kłodzka nie mamy ani pieniędzy ani taboru

| Michał Szymajda 27.09.2022 5k

Opolskie: Na codzienne kursy do Kłodzka nie mamy ani pieniędzy ani taboru
Stacja Kłodzko Miasto i pociągi KDFot. ms. rynek kolejowy
Nie ma co liczyć na codzienne kursy pociągów regionalnych z Nysy do Kłodzka. Region opolski podkreśla swoją trudną sytuację finansową. Zwłaszcza przy obecnej inflacji i cenach paliwa trudno myśleć o rozwoju siatki połączeń w regionie na liniach niezelektryfikowanych.
Region opolski nie będzie w stanie zapewnić mieszkańcom Nysy, Otmuchowa czy Paczkowa zastępstwa za likwidowany od grudnia pociąg TLK Kormoran. W odpowiedzi na pytania „Rynku Kolejowego” biuro prasowe regionu zaznacza, że linia Nysa – Kłodzko jest linią niezelektryfikowaną. I do jej obsługi konieczne są pojazdy spalinowe.

– Województwo Opolskie dysponuje 11 jednostkami tego typu, których część przechodzi lub będzie przechodzić obowiązkowe i długoterminowe przeglądy wynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania. Ponadto w ostatnim czasie pojazdy te ulegają nieplanowanym awariom oraz wypadkom, co powoduje czasowe ich wyłączanie z obsługi rozkładu jazdy. Mając na uwadze powyższe, nie planuje się zwiększania oferty przewozowej w przyszłym rozkładzie jazdy na tych trasach – napisała Violetta Ruszczewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.

Jak zauważa urząd, uruchomienie kolejnych połączeń zawsze generuje dodatkowe koszty i wiąże się z podniesieniem rekompensaty przekazywanej operatorowi, którym w regionie jest Polregio.
– W obliczu stale postępującej inflacji oraz obecnych i zapowiadanych podwyżek (w tym m.in. energii elektrycznej i paliwa trakcyjnego) założona wysokość rekompensaty na najbliższe lata z pewnością ulegnie zwiększeniu, a musi być pokryta z pieniędzy publicznych z budżetu województwa – napisała przedstawicielka urzędu.

Zgodnie z zawartą umową samorząd województwa opolskiego przeznaczy w latach 2020-2023 około 700 milionów złotych na dotowanie regionalnych przewozów kolejowych realizowanych przez Polregio.

– Nasze wydatki na regionalne przewozy kolejowe w roku 2018 wyniosły 47,7 miliona złotych, w roku 2022 będzie to już 68,8 miliona złotych – to wzrost aż o 44,2%! Wydatki te rokrocznie pochłaniają niemal jedną trzecią wpływów z podatku CIT do budżetu województwa opolskiego. A trzeba przypomnieć, że po zmianach w wysokościach podatków PIT i CIT, wprowadzonych w ramach Polskiego Ładu, w 2022 roku rząd przekaże województwu opolskiemu o niemal 40 mln zł mniej wpływów podatkowych niż w ubiegłym roku – dodaje Ruszczewska.

Nie zmienia się natomiast to, że między Nysą a Kłodzkiem kursować będą weekendowe dwie pary pociągów regionalnych, do których dorzuci się także Dolny Śląsk (Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko, gdzie się zatrzymają, leżą już na terenie tego województwa).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5